De SuperNova of de CLAVIA Nord Rack 3 ?

dvdyck1

Stamgast
Ik weet dat er over smaak niet valt te twisten maar toch wil ik jullie mening.

Waar kan je de meest mooie vette klanken mee genereren en waar kan je het meest mee doen.
Dus echt waar voor je geld.

De SuperNova of de CLAVIA Nord Rack 3 ? (en wat is er niet goed aan ?)

Ik ook. Op de SuperNova2 zitten OOK nog efx EN een bult arp.-tjes meer! Ik heb ze allebei (nog) niet, maar ik ken ze (qua klank, e.d.) wel. Zijn [uiteraard] allebei wel errug leuk, maar IK zou eerst voor een SuperNova2 gaan, en dan OOIT voor een goeie aanbieding van de Nord3 gaan. Maar dit is idd mijn meninkje.. :D

Wat vind je mooi en wat vind je vet. Ik moet altijd gelijk aan trance denken als ik een supernova hoor. Ik ben dan ook voor de Nordrack3 gegaan. Effecten in een synth doen me persoonlijk weinig tot niets.
Ik vind een NR3 wat asocialer overkomen. Wat killer ook misschien. Maar ja, dat staat me meer aan dan de Supernova ;)

Ik mis 'm nog niet, maar hij gaat er wel komen! Net als een Novation.. :)

Bamse verdorie zeg! Nu moet ik hem gelijk in de verkoop zetten :duivels:
Nee, de Nord kan lekker ongemanierd klinken. Wat dat betreft vind ik zelfs m'n Virus C minder dan de Nord. Die klinkt me namelijk ook te gezellig. Verder vind ik dat de Virus het toch ook een klein beetje moet hebben van zijn effecten.

Is overigens ook een synth om mee te overwegen, de Virus C.

Origineel geplaatst door bambamstudio
en waarom de nord3?

ga dan voor een nord 2, goedkoper en persoonlijk vind ik dat bijna hetzelfde, maar daar zijn al een aantal thread over volgens mij

ik heb zelf een nord rack 2 maar ik zou toch wel veel liever een 3 hebben. Is véél dikker/warmer/breeder.
En duidelijker te editen, maar da's ook geen echt probleem bij de 2. Vind de 3 er wel mooier uitzien trouwens.

ik kan alleen maar vertellen wat mijn reactie in de muziek winkel was:

supernova: mooi hoor, prima in orde!

nord 3: woehhaaaa!!! :{

:engel:

kwestie van smaak denk ik.

Bij twijfel gewoon allebeide. Hetzij 2x de rack versie.

Kiezen is kniezen. :)

Supernova is breder inzetbaar dan de Nordlead, en supernova is zeker geen trance synth (waarom zou orbital er anders 4 gebruiken live).

Nordlead is zeker vet, is ook iets rauwer dan de Supernova, maar een supenova kun je door filterbank/effectenbak eraan te hangen ook rauwer laten klinken. Alleen kun je rauwe geluiden niet snel minder rauw maken, waardoor ik heb gekozen voor de Supernova (btw de bassen uit de Supernova zijn gruwelijk vet, kan erg diepe sub bassen mee maken)

Nord is kwa geluid veel dikker dan de SN. Zet maar eens alle effecten uit van de SN en vergelijk........ bagger vind ik! Mooi apparaat maar Nord3 is beter :D

gr. Mario

Origineel geplaatst door mario
Nord is kwa geluid veel dikker dan de SN. Zet maar eens alle effecten uit van de SN en vergelijk........ bagger vind ik! Mooi apparaat maar Nord3 is beter :D

gr. Mario

Dat heeft helemaal niks met beter te maken.....

Origineel geplaatst door C-Code

Mario bedoeld "De Nord3 klinkt beter" ;)

Duh..... ik snap je niet, net als jij mij niet blijkbaar.

Inderdaad Allen maar ik dacht dat c-code dat ook wel zou begrijpen :confused:

Dus beter=klinkt beter

Qua feature-count wint de Novation het natuurlijk met kilometers voorprong: effecten, audio-input, vocoder....
Qua interface wint de nord het (duh)
Qua geluid is het een kwestie van smaak.

Voor mij is de interface na het geluid het belangrijkste, feature-count komt als laatste. Met die Nord ga je gewoon zoveel zitten tweaken en programmeren. En dat je het ook GAAT doen, itt dat je het in theorie KAN doen, DAT is het verschil. Verder hou ik van bakjes die één ding heel goed kunnen, en niet proberen alles 'n beetje te kunnen. Dus als ik effecten over m'n NR3 wil dan haal ik 'm wel door m'n MPX-1 (en dat is smullen). Als externe signalen wil filteren dan heb ik daar weer 'n ander bakkie voor.

Toch ga ik niet roepen "dus moet je die Nord kopen"; dat is afhankelijk van smaak, van muziekstijl, van hoeveel waarde je hecht aan de interface, en van hoe de rest van je studio eruit ziet.

Back