De SuperNova of de CLAVIA Nord Rack 3 ?

hmm ik heb een dus zon novation bak gehad en heb nu een nordrack 2 maar eigenlijk vindt ik het kut bakken
allebei. en novations zijn zeker wel trance bakken en ja je kan er ook andere muziek mee maken. (net zoals een juno 2 een gabber bak is , terwijl je er ook andere dingen mee kan) tja en de nordlead ik vond ze eerst echt geweldig, maar hij gaat mee steeds meer tegen zitten. misschien veranderende smaak. maar naar mijn mening is ie te clean. ik mis vieze randjes enzo. maar goed misschiem is dat op een nl3 wel anders. en onboard effecten op synths daar zou ik niet mijn keus van af laten hangen over het algemeen zuigen deze ik zelf zet deze dingen altijd als eerste uit.
wat dat betreft ben ik wel blij met clavia.

dus dat is mijn mening

kijk dan er zijn weer nieuwe smileys bij gekomen :yamaha: :dubbel: leuk...

ik heb gewoon een nova laptop en een nordrack 2 ... heb je goedkoop een beetje van beide werelden...
die nova laptop kan gewoon supernova (2) patches inladen.. enkelle patches zullen anders klinken maar tkomt toch vrij goed overeen hoor... en die blauwe leds zijn ook wel vet :P
De nordrack 2 is heel basic maar toch een echt werkpaard.

goed punt is inderdaad dat de interface van de claviabakken me echt uitnodigt tot tweaken, terwijl het dikwijls is dat andere apparaten niet zo lekker voelen ofzo.
wellicht iets om op te letten...proberen, proberen :yamaha:

Appels en peren....

Wat heb je en wat wil je. Dat is de vraag die je aan jezelf moet ztellen.

De Novation is wat allrounder, de Nord 3 wat beprekter en specifieker.
heb je genoeg allround synths dan is de nord wellicht wat voor je als je er nog geenéén hebt.
Wordt het één van je eerste synths dan is de Novation weer interressanter.
Zit je meer in de Hardhouse scene dan kan de Nord 3 toch weer interressanter zijn in combinatie met een goede effectenbak..

Persoonlijk heb ik nooit de novation aangeschaft omdat ik al genoeg synths had die tezamen de sounds van de novation in zich hadden. Ik ga dus eerder voor een 'karakter' synth. is het
éénvan je 1e bakken dan kun je er heel erg veel mee doen.
het blijft echter een persoonlijke keus afhankelijkvan je wat je ermee wilt maken.

Luisteren en voor jezelf beslissen. iedereen op dit forum kan je een hoop moois vertellen maar dit is allemaal gekleurd door persoonlijke mening en smaak.
Denk na wat je wilt (serieus), kijk wat je hebt en gebruik je oren en boerenverstand; komt goed...

succes,

Tom;)

Ik maak ("maak" is wel een groot woord) filmmuziek en dit zijn de toestellen die ik
gebruik: U220, D50, WaveStation A/D, S5000, Tx802, PC88.
In de verre toekomst droom ik om nog een Andromeda A6 aan te schaffen.

Om mijn klankenpalet uit te breiden dacht ik aan deze twee toestellen.

Laatst gewijzigd:
In het geval van filmmuziek zou mijn keuze gemakkelijk zijn.
De Novation is veelzijdiger dan de Nord en heeft ook veel 'zijige' klanken in zich. Goed voor de film.
Gezien je klankenpalet kun je nog wel wat klankenvariatie gebruiken en zou ik dus niet voor de karaktersynth gaan maar eerst voor de allrounder. De beslissing ligt echter bij jou.

Succes met je keuze,

gr. Tom

Kan iemand mij een site aanduiden waar ik mp3's kan vinden van de supernova II.
Want de hompage van supernova II staan drie niet speelbare mp3's.

Van de nordrack 3 heb ik er een heleboel gevonden.

Alvast erg bedankt voor jullie reacties

www.vintagesynth.com maar echt representatief vind ik ze niet daar! Maar dat vind ik van de meeste demootjes op de merkensites niet.. Check ook gelijk ff de Access Virus C (ook te vinden op die site..)!!

Succes!!

als je dan toch de virus c erbij betrekt, en appels met peren gaat vergelijken...

Ik heb wat geluiden van de virus geluisterd, en wat demotjes van de NL3 erbij gezocht.
De virus c lijkt een wat meer eigen karakter te hebben dan de NL3. Ik heb overwogen om mijn virus C te ruilen voor een NL3, maar ik denk dat het geen goede keuze is/...

De Virus C erbij betrekken is absoluut geen appels met peren vergelijken. Zowel de Supernova, de Virus C als de Nordrack 3 liggen ongeveer in dezelfde prijsklasse, zijn VA's. Sterker nog, ik zou eerder de Virus C met een Supernova vergelijken dan een Nordrack. Je vergelijkt dan 2 wat warmer klinkende synths met beide een effectensectie. Als ik me niet vergis hebben zowel de Supernova als de Virus ook nog eens een audio ingang.
De Nordrack3 moet dit allemaal ontberen. Geen effecten, laat staan een audio ingang.

Geloof me dat de Nord karakter heeft, misschien niet het karakter dat jij mooi vind, maar het wat rauwere geluid en net dat scherpe randje eraan is absoluut Nord.

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Geloof me dat de Nord karakter heeft, misschien niet het karakter dat jij mooi vind, maar het wat rauwere geluid en net dat scherpe randje eraan is absoluut Nord.

Hmm... geloof me dat na het horen van de NL3 , en de huidige prijs bij feedback (2000 euro) ik heeeel erg heb getwijfeld of ik mijn KC niet zou verkopen en de NL3 in huis halen in plaats daarvan :)

Back