TBS-303: Het gehele verhaal

Heel leuke text wat boost zegt klinkt als muziek in m,n oren :biertje:

iedereen zit hier waarschijnlijk met dezelfde vraag:
wordt die tbs 303 ooit nog opnieuw gemaakt en verkocht?

verder leuk verhaal :)

zo, nu heb ik even bijgeleerd

maar na al die reclame voor de tbs-303..
What about the ML-303???
http://www.acidcode.de/

Volgens mij toch wel de kloon die het meest voordelig is, en nog een seuqencer heeft ook.
Staat wel nog in zijn kinderschoentjes

Heb die jongens wel al gemailed maar heelaas nog geen responce gehad, ff wachten nog maar dan.

Ben zeer geinteresseerd...

gr. Mario

De midi van de syntecno is perfect. ik heb misschien niet alles uit de verschillende threads gelezen. Maar ergens zag ik iets over slechte midi implemtatie die van Robert (Syntecno) afkomstig zou zijn?
En waarom noemde jullie de clone ook MKI en MKII netzoals de Teebee?

Origineel geplaatst door OnAcid
Is er trouwens nog een kans dat jullie ze weer gaan bouwen? 1% ofzo? ;)

Nou....misschien 0,5%. Als er genoeg geinteresseerden zijn zouden we er nog een aantal kunnen maken. Daniel en ik hebben het er al vaker over gehad, maar er is telkens niets van gekomen. We zijn heel erg druk met ons eigen bedrijf.

Who knows.......

Origineel geplaatst door Boost303
Ik zou ook erg graag wat mp3'tjes van de mk2 willen horen

Momenteel ben ik (nog steeds) niet helemaal klaar met m'n studio (veel te weinig tijd, zie boven=(). Dus m'n TB- enTBS-303's zijn nog niet aangesloten. Kan dus niet ff snel mp3'tjes maken. Maar ik moet er ergens nog een aantal hebben, zal ze even zoeken.

ik heb die ML 303 besteld als zelfbouw pakket,komt volgende week binnen...
Tis gewoon een particulier, dus geen grote oplages.. Deze keer zo'n 35, die allemaal al uitverkocht zijn..
Hij zou proberen volgende maand weer een nieuwe serie te maken. De printplaten worden namenlijk gewoon in een professionele fabriek gemaakt, en bepaalde japanse componenten schijnen niet zo makkelijk te krijgen te zijn....
Ik laat wel samples horen alks het gelukt is, en anders foto's zien als de hele straat is afgefikt. :duivels:

Origineel geplaatst door fuse
Denk dat ik me bij de groep aansluit die vragen of er nog wat op stapel staat. :)
Komt er een MkIII? :D

Ik loop al een heel tijd rond met plannen voor een MkIII. Zoals ie naar mijn idee moeten worden zou het absoluut DE 303 clone allertijden moeten worden, maar ja, tijd. Helaas bestaat de MkIII dus alleen nog maar in m'n hoofd.

Only time will tell...

Origineel geplaatst door EDP
dus als ik een syntechno teebee opentrek dan heb ik een BA-662 VCA voor mijn juno 106? of begrijp ik dat verkeerd?

Ik denk het niet. Volgens mij zitten er in de syntecno geen BA-662. Ten tijde dat de syntecno werdt gemaakt was er al bijna geen 662 meer te vinden. Waarschijnlijk zitten ze wel in de clone die Robert heeft gemaakt voor de TeeBee. Als hij er daarvoor al een heeft gemaakt. Je zou denken van wel, want daar zou die beruchte MIDI interface dan in moeten zitten.

Origineel geplaatst door RVooh
zo, nu heb ik even bijgeleerd

maar na al die reclame voor de tbs-303..
What about the ML-303???
http://www.acidcode.de/

Volgens mij toch wel de kloon die het meest voordelig is, en nog een seuqencer heeft ook.
Staat wel nog in zijn kinderschoentjes

Voor zover ik het kan horen klinkt de ML-303 zeker niet verkeerd, erg goed eigenlijk. Alleen zou ik graag wat kale samples willen horen om 'm beter te kunnen horen. Maar tot zover....pretty dam'n close.

Origineel geplaatst door sander
De midi van de syntecno is perfect. ik heb misschien niet alles uit de verschillende threads gelezen. Maar ergens zag ik iets over slechte midi implemtatie die van Robert (Syntecno) afkomstig zou zijn?
En waarom noemde jullie de clone ook MKI en MKII netzoals de Teebee?

Die slechte MIDI interface zat WAARSCHIJNLIJK in een eerdere clone van Robert (ik zou niet weten welke, maar goed). De TeeBee heeft een compleet andere MIDI interface dan degene waarover gesproken werd.

MkI en MkII staat voor Mark 1 en Mark 2. Veel fabrikanten (ook buiten de muziek instrumenten business) gebruiken deze aanduiding voor een opvolger van een apparaat dat in principe gelijk is aan zijn voorganger, maar met een aantal verbeteringen. Wij gebruikten de aanduiding MkII al toen Syntecno alleen nog de eerste versie had (zonder MkI aanduiding, net als de eerste versie van de TBS-303, die ook geen MkI aanduiding had, maar het is makkelijker om 'm nu zo te noemen als je er naar moet refereren). Je zou dus beter kunnen vragen.... waarom gebruikte Syntecno MkII en MkIII (die is er toch ook, of niet)?

Origineel geplaatst door Leudes
Nou....misschien 0,5%. Als er genoeg geinteresseerden zijn zouden we er nog een aantal kunnen maken. Daniel en ik hebben het er al vaker over gehad, maar er is telkens niets van gekomen. We zijn heel erg druk met ons eigen bedrijf.

Who knows.......
Ik denk dat er in dit topic al best een aantal geinteresseerden te vinden zijn, ik zelf zie een goeie 303-kloon met goed werkende midi interface en misschien nog wat dingetjes ook wel zitten. Interesse zat als ik het zo zie.:)

Dus met sequencer en zelfs een beetje de looks? Als dat kan voor zo'n 300 euro :{

ho wachus ffie s

ho wachus ffie s

als eerste ;
ik heb een "echte"gehad die heb ik uiteindelijk geruidt met EDP ,ooit
dus ik denk dat ik mag zeggen dat ik de syntecno goed bruikbaar vindt als alternatief voor de TB
ok er is ver-schil !
- tot nu toe vindt ik de syntecno mk3 [die ik heb ] dus wel de beste clone die ik heb gehoordt
het lijkt wel of ik met sander de enige ben die dit vindt [of ooit gehoordt heeft]
ik durf niet te zeggen dat die tbs 303 niet goed is,... en de ml 303 uit duitsland
ook een heel mooi verhaal heeft over het hoe en waarom deze de beste is
[ml 303 wel ok ,dat iemand er zoveel tijd en research in steekt, en het ook in kleine oplage maakt ]
het lijkt wel weer zo,n thread van [theres nothing but tha real deal! ...we komen zo wel eindelijk
allemaal erachter waar nou het cloon ver-schil inzit
volgens mij is het VER-schil niet zooo VERrrrr

ik vindt de syntecno van robert wel meer dan een tb cloon ,...
alleen al de 4 cv gate s out, en de sync out en ring mod. maken het in 1 keer een ook
voor je andere analoge [bv roland ] synth & drummachines een intressante aankoop !
ik het een 606 gekocht ,toch handig die syntecno sync

al met al ; zie ik dat de intresse en know how over de tb nog niet verdwenen is op t forum
iedereen heeft weer wat geleerd [ook ofter ooit een mk3 van de tbs 303 komt ,...?][robert had er ook een ,hihi!]
nou geen ruzie meer maken, ieder zn cloon !!
acid hebben we dan allemaal :halleluja :D

hoeveel heeft hy nieuw gekost ben nu al 2 uur aan het googlen en kom er nog steeds niet uit

p.s.

zonder weer verhitte discussies te krygen hy mag can niet exact hetzelfde klinken maar is wel beter inelkaar gezet

hoop ik wat ik hoor is dat orginele onderdelen voor de tr steeds moeilyker worden om te vinden heb okk gehoord
dat goede maar mindere tr broertjes als onderddelenmagazyn worden gebruikt wwet niet of dit wel waar is

Origineel geplaatst door silvercloud
hoeveel heeft hy nieuw gekost ben nu al 2 uur aan het googlen en kom er nog steeds niet uit

p.s.

zonder weer verhitte discussies te krygen hy mag can niet exact hetzelfde klinken maar is wel beter inelkaar gezet

hoop ik wat ik hoor is dat orginele onderdelen voor de tr steeds moeilyker worden om te vinden heb okk gehoord
dat goede maar mindere tr broertjes als onderddelenmagazyn worden gebruikt wwet niet of dit wel waar is

Hoeveel die tbs-303 nieuw heeft gekost? Dan stuur je Leudes toch ff een pb'tje. Dat is per slot van rekening één van de twee personen die de tbs-303 gemaakt heeft.

Origineel geplaatst door silvercloud

Hij was destijds nieuw fl.650,- (EUR.294,96).

2 Silvercloud : hoop op deze manier je pb beantwoord te hebben. Je weet dat ie niet meer gemaakt wordt he? (zoals in deze thread te lezen is)

Back