Een tijdje geleden heb ik een Korg R3 aangeschaft en omdat ik helemaal nieuw ben in de wereld van de synths en elektronische muziek heb ik een paar vragen.
1. Ik heb software om geluiden aan te kunnen passen via mijn MacBook Pro, ik weet alleen niet wat voor kabel ik nodig heb. Het is deze aansluiting:
Iemand een idee wat voor kabel ik nodig heb?
2. Ik zou graag af en toe een idee dat ik heb willen opnemen. Het liefst zou ik dat doen via mijn computer dus dan komt weer de vraag welke kabel ik daarvoor nodig heb en welk programma ik het best kan gebruiken. (via torrent is alles wel gratis te downloaden)
Als het niet via mijn computer kan (of als dat niet de beste optie is) wat zouden jullie mij dan aanraden om op te nemen? Ik ben bereid om eventueel wel iets aan te schaffen van opname-apparatuur maar dan zou ik het fijn vinden als jullie even vermelden wat jullie me aanraden.
Ik hoop dat ik mezelf zo duidelijk mogelijk heb kunnen maken, zo niet, dan hoor ik het wel!
1. Ik heb software om geluiden aan te kunnen passen via mijn MacBook Pro, ik weet alleen niet wat voor kabel ik nodig heb. Het is deze aansluiting:
Iemand een idee wat voor kabel ik nodig heb?2. Ik zou graag af en toe een idee dat ik heb willen opnemen. Het liefst zou ik dat doen via mijn computer dus dan komt weer de vraag welke kabel ik daarvoor nodig heb en welk programma ik het best kan gebruiken. (via torrent is alles wel gratis te downloaden)
Als het niet via mijn computer kan (of als dat niet de beste optie is) wat zouden jullie mij dan aanraden om op te nemen? Ik ben bereid om eventueel wel iets aan te schaffen van opname-apparatuur maar dan zou ik het fijn vinden als jullie even vermelden wat jullie me aanraden.

Ik hoop dat ik mezelf zo duidelijk mogelijk heb kunnen maken, zo niet, dan hoor ik het wel!