Eminent versjouwen

nlight

Stamgast
Hallo,

Kan het kwaad om mijn Eminent 310 op zijn zijkant via de trap naar boven te verplaatsen?
Anders moet het dak eraf :D

greetz, Nlight.

Hoe heb je hem ooit binnen gekregen dan , ook via het dak ? :)
Ik denk dat er weinig mis kan gaan als je hem schuin vervoerd , er zit namelijk alleen maar elektronica in.

dan is het nog wel enigszins te doen als je een niet te klein trappenhuis hebt. Ik raak in ieder geval altijd de muren en zo als ik een wasmachine of zo naar boven moet dragen, dus ik zou zeggen, bereid het in ieder geval goed voor...

Ik heb het wel eens geprobeerd maar de 310 was te groot voor het trappenhuis, moest halverwege weer terug ermee, niet echt een pretje was dat.

Het ding is zwaar en schuin over de trap betekent dat ie naar beneden kan glijden, daarbij is het houtwerk best een beetje kwetsbaar. Ik heb hem rechtop gehouden in ieder geval, dan kan je per trede even nadenken 'hoe het verder moet.'

Wil je het toch proberen, haal dan eerst de speakers er uit, dat scheelt flink wat gewicht bij het trap-'lopen'.

Ik zou het je persoonlijk afraden, maar als je het toch doet, kan je het misschien filmen en op youtube zetten ? :D

Een 310U weegt volgens mij rond de 80 kilo.
Wil je lachen, probeer dan eens het zusje, de 2500GT.

heb mijn solinaorgel altijd half of meer op de kant de trap op gekregen, heeft er niet echt onder geleden

Solina wordt hem voorlopig niet, zou wel makkelijk zijn maar mijn verlanglijstje is al veel te lang. We gaan het in ieder geval proberen, zal kijken of ik een filmpje kan maken, als het mis gaat kan die altijd nog naar funniest home video's. :D
Bedankt voor de tip van de speakers, helpt altijd iets.
En mijn 2500 GT laat ik wel lekker beneden staan!

groet, Nlight.

Hallo,

Kan het kwaad om mijn Eminent 310 op zijn zijkant via de trap naar boven te verplaatsen?
Anders moet het dak eraf :D

greetz, Nlight.

nee, Dit kan geen kwaad. Je kunt de Eminent 310 gewoon op zijn kant vervoeren.
Je kunt zelfs de baspedalen vrij eenvoudig demonteren en terugplaatsen.
Controleer wel van te voren even of het rack aan de binnenzijde is vastgeschroefd (1 schroefje in bodem, die zie je als je de achterzijde opent. En controleer ff of het rack onder de bovenklep vastzit.
De eminent 310 standard weegt 70 kilo
de theatre weegt 90kilo.
Met 2 man kom je er wel.
succes!!

"mijn" pianoverhuizer vervoert thuisorgels ook altijd op zijn kant. Kan geen kwaad.

(oei, nu antwoord ik in het oude draadje nav een link uit een nieuw draadje :))

Stel je voor dat die nog steeds onderaan de trap staat, moeder de vrouw zou lachen. :D

(ik kreeg na 2 weken al op mijn donder omdat een vliegwiel, starterkrans en koppeling blijkbaar geen standaard interieurelementen van een inkomhal zijn. En mijn argument "ja maar het staat sjiek want het is van een Porsche" bleek ongeldig...:D )

Back