Bevreemdend en zeer raar

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ik snap hier niks van en ben het eens met alles wat quifster zegt, wout ook.

iemand verkoopt een nm, de koper download gratis aangeboden pacthes van inet = roland's goedkeuring

iemand verkoopt een nm met cd erbij met dezelfde patches van inet en zegt dat erbij, de koper hoeft ze niet meer zelf te zoeken en te downloaden = roland's afkeuring.

Zo toch ? Omdat er veel tijd en liefde in zit ... de uitwerking is exact hetzelfde, alleen de weg naar de uiteindelijke gebruiker is anders. En als het gaat om dat het kan zijn dat je naam eruit gesloopt is, dat is altijd het risico als je een bouwkit de wijde wereld in gooit.

Er klopt iets echt niet in je redenering in de tegenwoordige tijd. En daar heb je alleen jezelf mee, trust me ;)
Biedt ze niet gratis aan als je er iets voor wilt ontvangen, simpel.

Helaas was die verkoop draad al op slot, anders had ik desbetreffende persoon daar aangesproken.
Je kan niet reageren in de verkoopdraad van iemand anders, je kan alleen pb's sturen en dat kan nu nog steeds, dus doe je ding :okdan:

Even ter correctie, Roland.
Van de ongeveer 27.000 Patches voor de NM Classic zijn er 1578 door jou gemaakt, dat is ongeveer 5%
Nu is deze telling op mijn Archief gedaan en je weet dat er verschillende door jou teruggetrokken zijn, maar die nu wel meegeteld zijn.

Even op de komma letten...

Wout

Allicht als ik fm-gebruik aanraadde bij iemand die 'folk' wil spelen, moest je toch wel lelijk (en ook persoonlijk) tekeer gaan om die man het gebruik van sample-libraries aan te raden.
Ik wil het gerust nog wel eens uiteenzetten in die thread zodat deze weer over Nord Modular patches kan gaan.

En wat maakt dat uit dan....
De nieuwe eigenaar kan lekker patches doorklikken en er blij mee zijn.....tof toch?

ik heb mijn alesis micron verkocht met dikke door mij gemaakte soundscape patches...

enne ? mag de nieuwe eigenaar hem doorverkopen met die patches, zonder of alleen met bronvermelding , en dan wel met of zonder waardevermeerdering vermeld ?
heb je er iets over afgesproken , is het vastgelegd?
bestaat er ook zoiets als self dissolving patches, of moet de tijd zijn werk gewoon doen?
goed om toch eens even bij stil te staan, me dunkt
( even serieus, ik heb ook recent een micron gekocht , het zal toch niet....
en dan te bedenken dat ik gewoon over patches heenschrijf als ik een tweedehands apparaat koop....
help , sta ik hier weer in m'n cars onderbroek:o: )

nee hoor de koper vond ze wel leuk, als hij hem initialized is het ook goed
waarom zou ik ze dan kost wat kost wissen?

Roland wen maar aan de veranderde tijdgeest want die draai jij echt niet terug.
Je er tegen blijven verzetten kost een hoop energie.
Het is soms inderdaad tenenkrommend hoe sommige kids omgaan met eigendomsrechten
en dat soort dingen. Maar daaruit ontstaan gelukkig ook weer nieuwe dingen omdat sommigen er juist weer heel creatief mee bezig zijn...

Ik voorzie .......

dat Roland geen gratis patches meer zal uploaden/delen....
het delen gebeurt nog slechts en bij hoogste uitzondering aan een aantal bekenden ....
en dan duurt het zeker een aantal jaar voordat Roland één van zijn eigen patches onverwachts terughoort :D

Laat deze storm toch overwaaien :okdan:

presets/opgeslagen sounds zijn voor mij een reden geweest om vrijwel helemaal analoog te gaan...
onbewust blijf je vaak onnodig lang in de presets/opgeslagen sounds hangen en hierdoor komt het apparaat niet tot z'n recht...

... hierdoor komt het apparaat niet tot z'n recht...
En kom jij niet tot jouw recht! :) Speel steeds vaker weer gewoon contrabas, een tweede-handsje, met bestaand geluid, hetgeen een erg belangrijk verkoopargument voor mij was...

Alle gekheid, soms kan de vorige eigenaar een argument zijn. Vooral bij gitaren is dat het geval: bespeeld door Pete Townsend!
Koop je met zo'n synth niet gewoon een stukkie historie mee? Daar zit zo'n CD aan vast.
Modificaties kunnen ook een verkoopargument zijn.

Wout

onbewust blijf je vaak onnodig lang in de presets/opgeslagen sounds hangen en hierdoor komt het apparaat niet tot z'n recht...

Maar onbewust blijf je zonder andermans input ook in je eigen geluiden hangen - terwijl iemand anders z'n comfort zone op een heel andere plaats kan liggen.

@Wout. ja dat was 1 nul te veel, daarvoor dank. Dus ik mag voor 5% legitiem sputteren. Bij koop van een instrument historie in de koop meekrijgen? Wat is dat voor bullshit? Bij de laatste vleugel die ik aanschafte kreeg ik niet alle voor dit instument geschreven muziek mee. Daar moest extra voor betaald worden. Zelfs ook niet alle muziek cd's die met zo'n instrument gespeeld is. Dus geposte pch's mogen geen verkooppraatje zijn.

Een ander punt Wout, na een hele tijd geleden jou gevraagd te zijn bepaalde dingen van e-m te verwijderen(waar je ook om zat te bullshitten), is dit nog niet zorgvuldig gebeurd. Ik wil echt alles uit die zip hebben. Ik heb nog steeds pijn in mn rug van die rape die je hebt uitgespookt met mn files.

Dit is ook een reden waardoor ik niet zo gecharmeerd ben van alles er maar bij kado doen, hoewel wel begrijpelijk.
Dus stop met kaasboeren, en do your thing, neem gvd je verandwoording hierin.

Laatst gewijzigd:
Toch een bedenking i.v.m. het maken van patches (op welk toestel dan ook) :
Wanneer kun je met zekerheid zeggen dat het jou vinding of creatie is ?
(is deze uitleg hier zelf ook al niet geciteerd op een andere manier... hopelijk zonder copyrights dan ;))

Ik ben mogelijk te bescheiden om m'n eigen patches direct met copyrights af te schermen.
(Ik betracht meestal ook niet een patch te maken maar wel een sound, en dat opzich levert soms wel unieke patches op.
Als de sound echt geslaagd is, zal ik de bijhorende patch niet makkelijk vrijgeven.)

Maar, dan nog, wie zegt dat een patch al niet eerder bedacht of gemaakt werd ?
Wanneer is een patch jou unieke nieuwe creatie ?
Schikking van de modules, labeltjes met je naam, of de geluiden die ermee mogelijk te maken zijn ?
Veel geluiden kunnen op verschillende wijzen gepatch worden.

Bijvoorbeeld die Chet Singer, is dat uniek wat die man maakt (voor NM en Reaktor) ?
Voor mij persoonlijk in eerste instantie wel, omdat het zo ongelooflijk prachtig is, maar ik weet dat die zonder de nodige wiskunde
en allerlei andere studies nooit zo'n patches zou kunnen bouwen, en dus heeft die ook veel van anderen overgenomen.

Is 1 + 1 ook niet reeds gepatenteerd, wat dan ?
Dan mogen we niet meer optellen zonder eerst te betalen of citeren dat...

Mooie discussie!

Toch een bedenking i.v.m. het maken van patches (op welk toestel dan ook) : Wanneer kun je met zekerheid zeggen dat het jou vinding of creatie is ?

Een veel gebruikt truukje onder sounddesigners is het zetten van een aantal (soms verborgen) parameters (non essential) op bepaalde waardes, Waardoor je een soort van signature in je sound kan verbergen. Als iemand dan wat kleine dingen verandert zoals de osc of de filters en envelopes dan kun je toch altijd weer zien dat het vanuit jouw oorspronkelijke patch gebeurd is.

De virus TI maakt daar overigens op een leuke manier gebruik van. Daar kun je hele secties locken en de geunlockte secties worden dan vervangen door het browsen naar andere presets. Dus stel je hebt een sound van iemand met een geweldige opzet van de modulation matrix en filter envelopes, dan lock je die series, en dan browse je naar andere sounds en dan heb je dus een compleet nieuwe patch met het karakter van de patch die je zo gaaf vondt klinken. In dat soort gevallen wordt het overigens wel erg lastig om je eigen patch weer terug te herkennen (zeg maar onmogelijk)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back