Bevreemdend en zeer raar

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
...kun je met zekerheid zeggen dat het jou vinding of creatie is...al niet eerder bedacht of gemaakt werd...
en met ~ 27.000 patches lijkt dat bijna onmogelijk als het een relatief simpele opzet betreft

Veel geluiden kunnen op verschillende wijzen gepatch worden.
Inderdaad en hoe bewijs je dan dat jou patch gebruikt is voor een commercieel product waar je de patch niet kunt 'zien', maar alleen kan horen (zoals bijvoorbeeld Samples Pack - 75 Clavia Nord Modular WAV Sounds)

Het ging dus niet om klakkeloos copiëren, maar kennis delen, absorberen en vaak met humor gepaard gaand....Pas later kwamen de leegvreters om de hoek kijken....Daar lag de verschuiving van uitdaging naar consumptie.
of van het maken van patches en pielen met sounds, naar gewoon 'echte' muziek maken met een nm.

Laatst gewijzigd:
@Audiocollage, ik had al zoiets genoemd boven m.b.t. de discussie op e-m forum.
De meeste 'fixed structure' hard/software synths zijn nagenoeg het zelfde qua routing.
Ondanks dat, zijn er toch miljoenen sounds mee te maken.
Voor systemen met losse modules is dat natuurlijk anders. Hiermee kan een fixed synth mee geëmuleert worden. Leuker is het om stoutere dingen daarmee te doen.
Dus dat geeft nog meer mogelijkheden.
Een patent op patches? Ik denk het niet. Wel op vormen van synthese technieken.
Overigens over Chet, geweldig. Ook heeft hij keuring aan bron vermelding gedaan.
Een patent op sound? Hoor meteen Jan Hammer in mn hoofd:D

Stel nou (theoretisch dus he) Ronald dat iemand een I-Pod zou verkopen en als argument zou gebruiken dat er tracks van Basicsystem op zouden staan (op soundcloud heb ik al mijn tracks op download gezet na het zien van de documentaire "RIP - A REMIX MANIFESTO") die de verkoper gratis heeft gedownload.
Moet ik daar dan mee zitten? Nee dus...het zou toch een compliment zijn of niet dan?
Nu staat er bij die patches waarschijnlijk niet "made by Ronald Kuit" maar toch, het principe is hetzelfde lijkt me.

Meeste modular mensen houden juist van lekker pielen met kabeltjes.
en na even bezig te zijn geweest, kijk je op de klok en zie je dat je de halve dag hebt weg gepield :D
maar ik kan me voostellen dat de NM ook aantrekkelijk is voor non-hardcore pielers, die het wel leuk vinden om af en toe een kabeltje te trekken, maar geen zin hebben in het echte bouwvakkerswerk (en daarom dus nooit in het pre-nm tijdperk voor een 'echte' modular zijn gegaan)

Onderzoek.........heerlijk!
@Teluur, ondanks deze draad wordt mn plezier in patchen niet bedorven:)

Van mij mag deze draad in principe op slot en geloof niet dat er meer meningen in deze opborrelen.
Over rechten e.d., was hier niet een ander draadje voor?
Mijn uitgangspunt voor deze draad was die verkoop leus, niet het doorgeven van patches.

Mag op slot moderator

Ik heb deze nog niet aan de scope gelegd. 16 frequentie banden, werkend als BPF's. Zo te horen is de Q-factor zeker geen 100%. Even ruis door een gewone BPF gehaald en vergeleken, die knalt q=100. Ga kijken voor je vanavond.

Attachments

• VocTest.jpg
    VocTest.jpg
    72,7 KB · Bekeken: 56
Laatst gewijzigd:
@Wout. ja dat was 1 nul te veel, daarvoor dank. Dus ik mag voor 5% legitiem sputteren. Bij koop van een instrument historie in de koop meekrijgen? Wat is dat voor bullshit? Bij de laatste vleugel die ik aanschafte kreeg ik niet alle voor dit instument geschreven muziek mee. Daar moest extra voor betaald worden. Zelfs ook niet alle muziek cd's die met zo'n instrument gespeeld is. Dus geposte pch's mogen geen verkooppraatje zijn.
Maar als ze er wel bijgeleverd zouden zijn, was het dan een argument om voor die piano te kiezen?
Een ander punt Wout, na een hele tijd geleden jou gevraagd te zijn bepaalde dingen van e-m te verwijderen(waar je ook om zat te bullshitten), is dit nog niet zorgvuldig gebeurd. Ik wil echt alles uit die zip hebben. Ik heb nog steeds pijn in mn rug van die rape die je hebt uitgespookt met mn files.
Voor die pijn zal je helaas naar een doctor moeten... De betreffende files zijn alle verwijderd en de zip is een automaat, die zichzelf iedere keer weer bijtankt. Ik zal eens informeren of iemand van e-m.com er naar wil kijken, maar veel animo zal er niet zijn, vrees ik.
Dit is ook een reden waardoor ik niet zo gecharmeerd ben van alles er maar bij kado doen, hoewel wel begrijpelijk.
Dus stop met kaasboeren, en do your thing, neem gvd je verandwoording hierin.
Waarvan jij wel of niet gechameerd bent is volledig onbelangrijk voor mij. Ik stop beslist niet met kaasboeren, want dat is een zeer lonend en interessant vakgebied. :D Verder neem ik verantwoordelijkheid alleen voor zaken waarvoor ik me ook daadwerkelijk verantwoordelijk voel en vraag ik je vriendelijk niet te vloeken.

Wout

citaat "kan ik me herinneren dat ik een cd kocht en dan een half jaar die cd steeds weer opnieuw luisterde.

Maar zo is het in deze tijd natuurlijk helemaal niet. Nu luister ik een cd 2 of 3 keer en ik kijk er nooit meer naar om en pak weer een nieuwe cd om te luisteren. "

dit doet me denk aan de gehele wereld hoe mensen met elkaar om gaan..
==================
maar heb je bij elke patch die je maakte, een mooie naam bedacht en duidelijk je naam op de patch geschreven. dan weet iedereen nog dat jij hem had gemaakt. dan is het niet zo erg.

als je iets tweedehands verkoopt zijn er geen rechte meer waarop je aanspraak kan maken.
ook niet als iets gratis was. (onder voor behoud dat als je ze gebruikt dat je dan weer moet betalen maar met patches lijkt me dat toch echt niet van toepassing hier op) hij heeft er niet bij gezegd dat hij er meer voor wilde hebben met patches. de prijs is gelijk gebleven. oftewel hij verkoopt die patches niet.

tot nu toe is het nog netjes gebleven dus denk niet dat deze draad gesloten word. misschien moet je gaan schelden en slechte dingen zeggen dan is hij zo dicht

Finish what ya started.
Een draadje laten sluiten als je tegengas krijgt vind ik zwak, onafhankelijk van het onderwerp. En schelden hier ben ik ook niet van gecharmeerd. Een beetje meer respect voor elkaar zou welkom zijn.

Ik hoef geloof ik geen Clavia NM meer, al had ik er een gewild. Wat een gedoe zeg.....jeetje!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back