Verschil tussen string en pad?

Het verschil tussen strings en pads zijn dat pads niet perse stringgeluiden hoeven te zijn.
Een pad kan ook een geluid zijn dat bv uit een sawtooth is opgebouwd maar verder de eigenschappen heeft van strings. Zelfde attack, modulatie, verder verloop van het geluid.

Kijk een pad is een slijmerig amfibisch beest dat in poelen, vijvers en modderige sloten rondspringt...soms he, heeel soms als je het risico neemt om zo'n pad te zoenen dan raak je gedrogeerd....en heel af en toe dan blijkt die pad een betoverd prinsesje te zijn van een jaar of 17, met grote ogen, mooie tietjes en een retestrak kontje...om dat kontje mooi uit te laten komen draagt zo'n prinsesje dus een string...

Dit kan natuurlijk ook het vershil zijn tussen pads en strings :P

Origineel geplaatst door OnAcid
String moet je volgens mij meer zien als een klank die (in de verte) lijkt op bv een viool of cello. En een pad is meer een 'tapijt' of laag voor onder je track. Misschien ook iets minder definieerbaar dan een string...

Echt enorm veel verschil zit er niet in (vind ik dan).

Ja volgens mij is dit ook gewoon het antwoord hoor :)

Het woord 'String' gaat natuurlijk over 'Snaar'... en omdat er nogal ruim wordt omgevogeld met die termen door al die soundmakermensen wordt de scheidslijn steeds onduidelijker (kgok ook maar wat ;)) Of sjah..stel iemand heeft een Juno en wil een sound maken welke strings evenaart, die sound zal meer gaan klinken als een 'pad' maar hij/zij zal hem zeker 'String' gaan noemen.... verwarring...verwarring al om mensen 8)

Origineel geplaatst door C738
Hey ik val toevallig op vrouwen >100 KG!!!

Uhmmm, ik begin de thread wat kwijt te raken, alhoewel ik het begin erg verhelderend vond. Maar: zijn vrouwen boven >100 kg dan weer die analoge bakken waar jullie het vaak over hebben?

Back