V-synth wow

Maar wat een belachelijke prijzen!!!

Jezus ik dacht meteen bestellen dat ding, maar voor dit geld hoeft het van mij niet zo nodig.

Full Size [Nearly 8 octaves (9350 cents)]

US$5290.00, flight case add $375.00 or lightweight case add $320.00

Half Size [Nearly 4 octaves (4610 cents)]

US$3390.00, flight case add $275.00 or lightweight case add $245.00

Er is een nieuwe patchbank te vinden op V-synth.com . Maar liefst 127 geluiden van oa BT, Chemical Project, Heigo Tami, Keith Hillenbrandt , Logic System & Richard Barbieri (die in zijn eentje tientallen patches voor zijn rekening heeft genomen). Er zitten ook waves bij van het 1.51-OS dus die heb je hiermee ook weer terug.

Overigens, wie heeft bedacht dat een patchbank nu opeens een "refill" heet? Dat associeer ik toch echt alleen met Reason...

de V-synth, mm,

ik heb hem een tijdje in mijn bezit gehad, was er in het begin wel van onder de indruk. buildquality, interface, de opties , het scherm !. In ieder geval het beste van Roland op het moment dacht ik.
De sound was ok, blies me niet onmiddellijk omver.En die variphrase, tja, heb ik altijd al een van de meest overhypte dingen gevonden. Ik denk nog dikwijls aan die arme zielen die in de tijd een belachelijke prijs betaalden voor de vp9000, voor een technologie die je niet lang na de release van de vp, met een simpele plugin ook kon.
En al dat slicen en dicen, ik weet niet, samples bewerken hoort gewoon thuis op een 'puter vind ik.

Hij is wel heel intuitief, het touchscreen werkt geweldig, leuke effectensectie, xy pad is leuk, heb ik op men z1 ook, d-beam, tja, misschien voor diegenen die de tiesto willen uithangen ;) maar echt functioneel vond ik het niet.

Na een tijdje begon ik hem beu te worden, ik weet niet juist waarom. Die truuken die je met samples kunt doen zijn leuk, het heeft een distincte sound, maar dat was het net wat me op den duur ging vervelen. Waneer ik nu door mijn oude projecten ga hoor ik onmiddellijk waar de V-synth in zit , en op een of andere manier vind ik dat niet zo goed klinken.

over het algemeen vond ik hem dus wat ... saai eigenlijk , zoals het meeste wat Roland de laatste jaren uitbrengt.

mijn bescheiden mening ;)

greetz

Origineel geplaatst door phase57
de V-synth, mm,

ik heb hem een tijdje in mijn bezit gehad, was er in het begin wel van onder de indruk. buildquality, interface, de opties , het scherm !. In ieder geval het beste van Roland op het moment dacht ik.
De sound was ok, blies me niet onmiddellijk omver.En die variphrase, tja, heb ik altijd al een van de meest overhypte dingen gevonden. Ik denk nog dikwijls aan die arme zielen die in de tijd een belachelijke prijs betaalden voor de vp9000, voor een technologie die je niet lang na de release van de vp, met een simpele plugin ook kon.
En al dat slicen en dicen, ik weet niet, samples bewerken hoort gewoon thuis op een 'puter vind ik.

Hij is wel heel intuitief, het touchscreen werkt geweldig, leuke effectensectie, xy pad is leuk, heb ik op men z1 ook, d-beam, tja, misschien voor diegenen die de tiesto willen uithangen ;) maar echt functioneel vond ik het niet.

Na een tijdje begon ik hem beu te worden, ik weet niet juist waarom. Die truuken die je met samples kunt doen zijn leuk, het heeft een distincte sound, maar dat was het net wat me op den duur ging vervelen. Waneer ik nu door mijn oude projecten ga hoor ik onmiddellijk waar de V-synth in zit , en op een of andere manier vind ik dat niet zo goed klinken.

over het algemeen vond ik hem dus wat ... saai eigenlijk , zoals het meeste wat Roland de laatste jaren uitbrengt.

mijn bescheiden mening ;)

greetz

Goed om je mening te horen phase, maar kun je ons even verlichten welke versie je hebt bespeeld? Ik vermoed 1.51 zo aan je reactie te lezen, maar ik kan me vergissen. Er bestaat namelijk een groot verschil tussen 1.51 en de 2.0 versie qua meningen over de v-synth. Maar je kunt de V-synth versie 2.0 natuurlijk ook saai vinden. Ik alleen niet: de 4track step modulator in combinatie met goeie VA (nu ook met supersaw, feedback osc en xmod osc) mogelijkheid tot combinatie met samples die te variphrasen zijn. Ik voel me nog steeds een kind in de snoepwinkel. Heerlijk dat er weer een nieuwe bank bij is! Dat is weer leuk ideeën opdoen. Dank Saskija voor je bericht.

Goed om je mening te horen phase, maar kun je ons even verlichten welke versie je hebt bespeeld? Ik vermoed 1.51 zo aan je reactie te lezen, maar ik kan me vergissen. Er bestaat namelijk een groot verschil tussen 1.51 en de 2.0 versie qua meningen over de v-synth. Maar je kunt de V-synth versie 2.0 natuurlijk ook saai vinden. Ik alleen niet: de 4track step modulator in combinatie met goeie VA (nu ook met supersaw, feedback osc en xmod osc) mogelijkheid tot combinatie met samples die te variphrasen zijn. Ik voel me nog steeds een kind in de snoepwinkel. Heerlijk dat er weer een nieuwe bank bij is! Dat is weer leuk ideeën opdoen. Dank Saskija voor je bericht.

ja dat moet dan versie 1.5 zijn geweest want het is al een tijdje geleden.

ik denk toch niet da ik hem nu wel zou kopen ;)

geef mij maar Kontakt voor mijn samples

greetz

Origineel geplaatst door Sjaak
Hier een voorbeeld van een zelfgemaakte V-Synth 2.0 patch, een combinatie van een sample en analog modeling (Feedback Oscilator). De note stealing geeft een leuk effect. Zo klinkt de V-Synth als een Wavestation ;)

heel gaaf gedaan. super sfeertje in de patch.

op de volgende site kun je trouwens een waanzinnig goeie soundset (256 sounds) vinden die van je vsynth een gigantische techno / trance bak maken.

die kun je hier vinden: vsynth soundset

Origineel geplaatst door Sjaak
Hier een voorbeeld van een zelfgemaakte V-Synth 2.0 patch, een combinatie van een sample en analog modeling (Feedback Oscilator). De note stealing geeft een leuk effect. Zo klinkt de V-Synth als een Wavestation ;)

Lekkerr hoor Sjaak. Super!

Origineel geplaatst door quifster
heel gaaf gedaan. super sfeertje in de patch.

op de volgende site kun je trouwens een waanzinnig goeie soundset (256 sounds) vinden die van je vsynth een gigantische techno / trance bak maken.

die kun je hier vinden: vsynth soundset

Heya!

Heb die link even gechecked [de mp3's dan], maar wat ik hierin mis is het onderscheidend vermogen van de V-synth [en ik twijfel er niet aan dat dat er is], wat ik daar hoor kan iemand met een virus C + micro modular imho ook maken.

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Heya!

Heb die link even gechecked [de mp3's dan], maar wat ik hierin mis is het onderscheidend vermogen van de V-synth [en ik twijfel er niet aan dat dat er is], wat ik daar hoor kan iemand met een virus C + micro modular imho ook maken.

daar heb je volledig gelijk in. Ik heb er een virus naast staan en inderdaad, het is vergelijkbaar. En dat maakt het naar mijn mening zo indrukwekkend. Afhankelijk van de soundset of je eigen wensen kwa patch design, is de vsynth instaat zich compleet als een ander type synth te gedragen. Met deze soundset is het meer een jp8000 / virus c.

De analoge bank maakt er meer de old skool roland synths van.
de japanse soundbanken maken er meer een ambient georienteerde space bak van.

dat is dus het onderscheidende vermogen vind ik.

voor de mensen zonder jp8000 of virus c, heb je met deze soundset voor devsynth toch de 'nieuwere trance / techno' sounds in huis.

daar heb je volledig gelijk in. Ik heb er een virus naast staan en inderdaad, het is vergelijkbaar. En dat maakt het naar mijn mening zo indrukwekkend. Afhankelijk van de soundset of je eigen wensen kwa patch design, is de vsynth instaat zich compleet als een ander type synth te gedragen. Met deze soundset is het meer een jp8000 / virus c.

De analoge bank maakt er meer de old skool roland synths van.
de japanse soundbanken maken er meer een ambient georienteerde space bak van.

dat is dus het onderscheidende vermogen vind ik.

Ik moet zeggen dat ik mijn Nord Lead 3 echt niet mis, ik vind de V-Synth een veelzijdiger synth, je kunt hem laten klinken zoals je wilt.

vraagje, kan je de v-synth xt ook als apparte effectenbak (zoals de tc's of lexicon's) gebruiken ?

Of gaat het enkel door eerst het geluid op de v-synth te sampelen en daar de effecten op los te laten ?

Origineel geplaatst door kurt
vraagje, kan je de v-synth xt ook als apparte effectenbak (zoals de tc's of lexicon's) gebruiken ?

Of gaat het enkel door eerst het geluid op de v-synth te sampelen en daar de effecten op los te laten ?

je kunt de vsynth ook als live filter bank gebruiken. op de roland site staat wel ergens een demo film met BT die dat live met de vsynth doet.

@quifster, merci, dat was hetgene dat ik wou weten 8)

mooi, check de video demo waarin ableton live realtime door de vsynth filterbanken heen gegooid worden dan maar eens:

klik op de video tab: Vsynth video demos

Bovenste video is de filterbank demo

@quifster, merci, dat was hetgene dat ik wou weten 8)

demo 2:

BT live op de vsynth: BT live Namm 2005

Attachments

• wave-01.gif
    wave-01.gif
    55,1 KB · Bekeken: 125
mooi, check de video demo waarin ableton live realtime door de vsynth filterbanken heen gegooid worden dan maar eens:

klik op de video tab: Vsynth video demos

Bovenste video is de filterbank demo

Kijk, dit is nu voor het eerst dat ik echt onder de indruk ben van de V-synth.....dat is gewoon retevet die functionaliteit.

Maar over hoeveel inputs kun je zoiets eigenlijk doen?

Origineel geplaatst door Acidfever
Kijk, dit is nu voor het eerst dat ik echt onder de indruk ben van de V-synth.....dat is gewoon retevet die functionaliteit.

Maar over hoeveel inputs kun je zoiets eigenlijk doen?

Het aantal inputs maakt niet zoveel denk ik ....wat ik vaak gebruik is de resampling feature op basis van een audio loop uit een andere synth of laptop....whatever. De (re-)sample kun je weer in een nieuwe patch gebruiken en deze met de COSM filters bewerken...of mixen met een ander input signaal...of mixen met een sample etc Dit kun je tig keer doen en zo hele gave loops maken en bv gebruiken in Ableton live. Het leuke is dat het niet veel tijd kost en je er lekker snel mee kunt werken. Persoonlijk vind ik de V-Synth op het vlak van originele ideeen uitwerken heel erg sterk.

Back