quifster
Gepokt en gemazeld
Origineel geplaatst door Acidfever
Kijk, dit is nu voor het eerst dat ik echt onder de indruk ben van de V-synth.....dat is gewoon retevet die functionaliteit.
Maar over hoeveel inputs kun je zoiets eigenlijk doen?
in een adat omgeving zoals ik het gebruik is het eigenlijk onbeperkt, je bepaalt zelf via je adat routing hoe en wat er door de vsynth behandeld wordt. Je kan echter ook gebruik maken van de usb audio van de vsynth zelf. Volgens mij heb je dan 2 stereo kanalen tot je beschikken, je kan dus zelf bepalen welke sounds direct naar de direct out outputs worden gezonden, en welke sounds naar de main out (en dus behandeld door de vsynth engine) gaan. Ik zal dat wel eens testen, ik heb nu de audio usb driver niet geinstalleerd, maar het lijkt me wel eens interessant om te proberen.
In de ableton live filterbank demo hebben ze dat volgens mij ook gedaan. Daar hoor je bijna alles naar de direct out gestuurd worden behalve de drums en wat andere sounds. Volgens mij doen ze dat via de usb truuk.
In een adat omgeving maakt het uiteraard niets meer uit, dan heb je meestal zo'n 16 (of meer afhankelijk van je setup) inputs die je willekeurig kan routen door je verschillende externe hardware heen.
Een leuke truuk is trouwens inderdaad zoals sjaak ook al zegt, het realtime samplen van de audio invoer, die kun je direct daarna weer behandelen en als oscs gebruiken zonder moeite. Impressive allemaal hoor

)?