V-synth wow

Tja,
Voor en tegenstanders heb je altijd. Jammer Dione dat je er zo op uitgekeken bent. Misschien raak ik ook wel teleurgesteld. Tot nu toe ben ik gewoon nog zeer enthousiast. Voor het eerst een eigen preset gemaakt, beetje aan het rommelen met het VA gedeelte en kijken hoe ik nu leuke effecten aan de realtime knoppies padjes en lichtjes kan toewijzen. Allemaal heel leuk werk.

Op jouw opmerking en die van skeletvm: de combinatie van variphrase en VA zit niet op de virus A (of b of c of indigo voor mijn part). Ik ga ook (nog) niet met kontakt het podium op, hoe lekker die ook varif(r)eest :).

Over de klank van de v-synth ben ik een beetje in dubio. Skeletvm weet je nu waar je over praat, of flame je maar wat. Dat over die soundchip is volgens mij onzin. De klankverwantschap zit m in de presetmakers en de rom-samples uit de roland stal. Maar dat is gemakkelijk genoeg te verhelpen met eigen samples. Maar als jij er meer van blijkt te weten graag een bewijsje :geslaagd:

Origineel geplaatst door Mole
Tja,
Voor en tegenstanders heb je altijd. Jammer Dione dat je er zo op uitgekeken bent. Misschien raak ik ook wel teleurgesteld. Tot nu toe ben ik gewoon nog zeer enthousiast. Voor het eerst een eigen preset gemaakt, beetje aan het rommelen met het VA gedeelte en kijken hoe ik nu leuke effecten aan de realtime knoppies padjes en lichtjes kan toewijzen. Allemaal heel leuk werk.

Op jouw opmerking en die van skeletvm: de combinatie van variphrase en VA zit niet op de virus A (of b of c of indigo voor mijn part). Ik ga ook (nog) niet met kontakt het podium op, hoe lekker die ook varif(r)eest :).

Over de klank van de v-synth ben ik een beetje in dubio. Skeletvm weet je nu waar je over praat, of flame je maar wat. Dat over die soundchip is volgens mij onzin. De klankverwantschap zit m in de presetmakers en de rom-samples uit de roland stal. Maar dat is gemakkelijk genoeg te verhelpen met eigen samples. Maar als jij er meer van blijkt te weten graag een bewijsje :geslaagd:

tja...ik had er 2400 euro voor betaald,dat vond ik 'm gewoon niet waard...maar smaken verschillen....veel suc6 ermee...;)

maar als ik je verhaal zo lees heb je nog geen eigen samples er in gezet ?

maar voor 1300 euro kun je iets minder kritisch zijn ;)
Ik heb me nog niet aan het sampling hoofdstuk gewaagd. Ik weet dat het verre van gemakkelijk is qua looppoints etc. Ik laat weten hoe frustie ik daar van wordt. Ik hoop op een nieuwe librarian versie! Is niet ondenkbaar dat dat beter wordt met een nieuwe XT

Ik ga vanavond eens kijken hoe softwareversie 2.0 presteert!

Bedankt Saskija voor de tip

Maakt die 2.x het tot een XT dan?

Ik ga vanavond eens kijken hoe softwareversie 2.0 presteert!

Installeren was een makkie
Ik heb niet heel veel tijd gehad en ben de nieuwe presets eens langsgelopen (niet verder dan 350 van de 500 gekomen overigens). Ik was onder de indruk van de bruikbaarheid van de geluiden. Niet het onwereldse van zoveel presets van de versie 1 software (voor het overgrote deel soundscapes/fx), maar meer het bruikbare wat al te horen was als je de refills via de v-synth.com site had gedownload (www.v-synth.com klik op het plaatje en dan kiezen voor original v-synth).

Wat ik nog moet testen is
de soundshaper module (vanuit een startgeluid met een beperkt aantal parameters bijvoorbeeld een analoge stringsound maken)
de multistep modulator
de drum mode (alhoewel ik al wel leuke drumsetjes ben tegengekomen bij de presets)

Installeren was een makkie
Ik heb niet heel veel tijd gehad en ben de nieuwe presets eens langsgelopen (niet verder dan 350 van de 500 gekomen overigens). Ik was onder de indruk van de bruikbaarheid van de geluiden. Niet het onwereldse van zoveel presets van de versie 1 software (voor het overgrote deel soundscapes/fx), maar meer het bruikbare wat al te horen was als je de refills via de v-synth.com site had gedownload (www.v-synth.com klik op het plaatje en dan kiezen voor original v-synth).

Wat ik nog moet testen is
de soundshaper module (vanuit een startgeluid met een beperkt aantal parameters bijvoorbeeld een analoge stringsound maken)
de multistep modulator
de drum mode (alhoewel ik al wel leuke drumsetjes ben tegengekomen bij de presets)

Ok! Houd ons op de hoogte. Misschien dat de XT toch wel eens meer verkocht gaat worden als we denken.

Cool Sjaak!! 8)
hoef ik niet meer zelf aan de gang om wat demootjes neer te zetten.
By the way voor nitwits zoals ik die niet weten(wisten) wat Ogg is: gewoon winamp player downloaden (die ondersteund dit formaat).

Trouwens de v-tribe site is een bruikbare bron van info voor de v-synth newbies. Staat veel bruikbare info op over wat gebruikers allemaal ontdekken aan mogelijkheden.

www.v-tribe.info

Een andere bruikbare bron vinden users op www.yahoogroups.com (zoek op v-synth). De v-group is de meest bruikbare zo op het eerste gezicht. http://launch.groups.yahoo.com/group/The-V-Group/

Laatst gewijzigd:
Mijn vriendin weet nog niet dat we dit jaar niet op vakantie gaan, maar vanavond ga ik mijn v-synth
ophalen:duivels:

Nou ja weekendje duitsland is ook leuk hoor:luv:

Maargoed, heb tot nu toe veel gelezen en gehoord....ben benieuwd of ik er nog wat vets
uit kan trekken. Die Tb303 emulatie was tot nu toe niet heel erg overtuigend...ben benieuwd...

Ik laat het jullie nog horen..

Later...

Heel goed Pal!
Vakantie is voor mietjes.
Veel plezier met spelen.

Ik moet overigens wel zeggen dat je een v-synth niet moet kopen omdat ie zo goed een ander instrument kan nadoen... Dat lijkt me zinloos. Als je het geluid van een tb303 wilt, kun je alleen terecht bij de 303 zelf en de betere klonen dunkt me. Spelen met het 303 filter (niet per se over een 303 zaagje of pulsje) is echter heel erg leuk en geeft toch net die ranzigheid die je normaal alleen associeert met een 303. Kijk en dat lukt je dus niet met een echte 303.
Nogmaals veel plezier *D

Ja, je hebt gelijk hoor, wat betreft het emuleren van een TB. Maar het lijkt haast wel een sport geworden
om met elke synth zo goed mogelijk een TB na te doen. Ik heb het ook al geprobeerd met mijn Monomachine..

Maar ik moet zeggen (schouderklopje) ik heb nu twee patches gemaakt en ik moet eerlijk zeggen zo goed ben ik ze nog niet tegen gekomen van de V-synth.

Ik heb een FX gevonden die een basgitaar emuleerd waar door ik een zeer pompend laag krijg. De warmte die dit afgeeft miste ik vaak bij andere patches.

Zodra ik kan opnemen laat ik wel weer wat horen...

Trouwens...de V-synth blaast mijn monomachine wel weg....=(

Ik heb de Vsynth XT een paar dagen mogen testen, en ik was echt wel onder de indruk.
Ik begon zelfs te overwegen om mijn vakantiegeld te besteden aan deze Vsynth XT, in plaats van te wachten op de Virus Ti.
Ik was er een kwartiertje mee bezig en dacht.. dit is echt vet!
Veeeel mogelijkheden, en klinkt goed.
Die D50 emulator is wel een leuk extraatje, zeker omdat je je ook gewoon alle libraries van de echte D50 kunt dumpen.
De VC-2 vocoder kaart vind ik ook fantastisch.
Hele koren zing je in je eentje,:gaap: en robotstemmen of darthvader stemmen zijn eindelijk eens duidelijk te verstaan.

Het enige jammere is dat hij wel 16 parts multitimbraal is, en ook alle parts zijn aan 16 kanalen toe te wijzen.
Maar alleen part 1 is te editten.
En dat is toch best wel jammer.
misschien in V3?
Toch maar effe wachten.

Kenny en Pal,
Zijn jullie 1.0/ 1.51 liefhebbers, of juist de 2.0 liefhebbers? Ik heb namelijk het vermoeden dat software versie 2.0 (v-synth XT = 2.0 by the way) een breder publiek aanspreekt: de presets overtuigen veel meer dan de 1.x versies. Is natuurlijk een goede marketingstrategie om flink in je presets te investeren cq te mikken op een specifieke doelgroep. Ik heb het idee dat dat met softwareversie 2.0 (met geheel nieuwe patches) best aardig gelukt is. Ik vind de patches heerlijk om mee te experimenteren en te veranderen. DE vc-2 kaart is een supergave vocoder/ koor uitbreiding. Ik heb de zin: 'Take me to your leader' nog nooit met zoveel plezier uitgesproken!

Ik heb namelijk het vermoeden dat software versie 2.0 (v-synth XT = 2.0 by the way) een breder publiek aanspreekt: de presets overtuigen veel meer dan de 1.x versies. Is natuurlijk een goede marketingstrategie om flink in je presets te investeren cq te mikken op een specifieke doelgroep. Ik heb het idee dat dat met softwareversie 2.0 (met geheel nieuwe patches) best aardig gelukt is.

Klopt denk ik wel. V-Synth 1.X is door Sound on Sound als heel goed beoordeeld "The best synth in years" maar om 1 of andere manier verkocht hij niet goed. Hier op het forum werd 1.X ook aardig afgekraakt, om welke reden dan ook. Sinds de XT met OS 2.0 uit is zie ik een kentering. De presets spreken meer aan, de JP8000 supersaw is door Roland van stal gehaald, touchscreen met kleurtjes, gratis D-50, gratis VC-2 (die is ook echt goed) etc Lijkt wel een complete nieuwe synth. Wat mij verder opvalt is dat er steeds meer interesesse voor de V-Synth is omdat de concurrentie niet met nieuwe synths op de markt komt of ze niet kan leveren. Ik hoor bv steeds meer mensen roepen "doe mij maar een V-Synth" ipv een Access Virus TI.

Ik heb nooit met versie 1.0/1.51 gewerkt..alleen versie 2... dus een vergelijking kan ik niet maken.

Kan alleen zeggen dat de presets niet aan mijn eisen voldoen. Maar met een beetje knoppen draaien maak je van presets al snel geweldige geluiden. Raar dat mensen die er meer verstand van hebben zulke lullige presets maken...maargoed..

Ik ben er echt zeer over te spreken. Zit nu alleen te klooien met het sequencen van de V-synth.....

Kenny en Pal,
Zijn jullie 1.0/ 1.51 liefhebbers, of juist de 2.0 liefhebbers? Ik heb namelijk het vermoeden dat software versie 2.0 (v-synth XT = 2.0 by the way) een breder publiek aanspreekt: de presets overtuigen veel meer dan de 1.x versies. Is natuurlijk een goede marketingstrategie om flink in je presets te investeren cq te mikken op een specifieke doelgroep. Ik heb het idee dat dat met softwareversie 2.0 (met geheel nieuwe patches) best aardig gelukt is. Ik vind de patches heerlijk om mee te experimenteren en te veranderen. DE vc-2 kaart is een supergave vocoder/ koor uitbreiding. Ik heb de zin: 'Take me to your leader' nog nooit met zoveel plezier uitgesproken!

Origineel geplaatst door pal
Raar dat mensen die er meer verstand van hebben zulke lullige presets maken...maargoed..

Wel eens presets van een Andromeda gehoord? :r

Back