V-synth wow

Origineel geplaatst door Jena_mu6
Is die vocal kaart de moeite waard? Die d50 lijkt me niks....zeker niet aangezien het apparaat zelf maar 150 kost.

Vind je een DX7 ook niks?

Origineel geplaatst door Riekoes
Vind je een DX7 ook niks?

Wat bedoel je daar nou weer mee?

Lijkt mij niets om een synth van 2400 euro om te bouwen met een kaartje van 188 euro, om 'm te laten klinken als een synth van 15 jaar oud die nog maar 150 2e hands kost....

Lijkt me duidelijk

..tsja als je een fan bent van het D50 geluid en een echte neemt te veel ruimte in, moet je die kaart erbij kopen. Ik ben er niet zo'n fan van, maar ik houd van een complete machine, verkoopt ook beter als ik hem weer kwijt wil
Dat vocal kaartje is tha bizz, gewoon een VP-330 in een nieuw jasje en waanzinnige harmoniser:) Je kan ook je eigen wavfiles als carrier inladen.

Is die vocal kaart de moeite waard? Die d50 lijkt me niks....zeker niet aangezien het apparaat zelf maar 150 kost.

er staan een stuk of 4 movie demos online waarin de vc2 in actie is te zien, zoals eerder in deze thread gepost kun je er hier bijvoorbeeld 1 vinden: http://www.synthesisers.co.uk/roland/vc2.wmv

Wat in dit filmpje gedemo'd wordt is zeer eenvoudig zelf te bereiken met de vc2 card. Ik vind echter dat de kwaliteit in het echt vele malen beter is als wat in het filmpje te horen is. Daarbij komt dat de presets echt waanzinnig goed zijn en er veel presets niet gebruikt worden in het filmpje. Grootste pluspunt van de vc2 t.o.v. originele vocoders is de voicemodelling module, hiermee kun je gewoon zingen en de carrier bepaalt voor een groot gedeelte hoe het klinkt. In het filmpje geeft hij een demo met choirs plus een klein demootje met een queen song, maar in de vc2 zitten veel meer voice modelling presets die echt heel gaaf zijn. Dit weekend ga ik proberen of ik eigen samples als carriers kan gaan gebruiken in de voice modelling module. Theoretisch zou dit waanzinnige mogelijkheden geven.

Uiteraard zitten de standaard vocoders er allemaal in zoals de gemodelleerde vp330 of een geemuleerde talkbox.

Wat bedoel je daar nou weer mee?

Lijkt mij niets om een synth van 2400 euro om te bouwen met een kaartje van 188 euro, om 'm te laten klinken als een synth van 15 jaar oud die nog maar 150 2e hands kost....

Lijkt me duidelijk

Je zegt dat die D50 kaart je niks lijkt omdat die zelf nog maar 150 euro 2e hands kost. Wat ik bedoel is dat een D50 net als de DX7 nog steeds een erg goeie synth is en dat de waarde ervan op de 2e hands markt niet echt mee speelt om het kaartje aan te schaffen ja of nee. Althans, voor mij niet, mits de prijs redelijk is natuurlijk :) 188 euro vind ik nog heel goed kunnen dan. Bovendien heb je dan wel een veel zuiverdere D50 in huis dan met het origineel (als je dat wilt tenminste), maar volgens mij klinkt de D50 nu wel zoals Roland dat graag had gewild, dus met minder ruis. Beetje jammer alleen wel dat je hele V-Synth dan ook gelijk een D50 is en je van de andere mogelijkheden geen gebruik kunt maken. Als ik een V-Synth had gehad, had ik gelijk die D50 kaart gekocht ook.

Bedoel er verder niets mee :)

Origineel geplaatst door Vl1
Oh ja, ik geloof dat Dione eigenlijk spijt heeft dat ie hem weer heeft weggedaan8o)

:D

Ik heb spijt dat ik 'm weer weg moest doen,omdat ie simpelweg niet deed wat ie op papier wel zou moeten kunnen...das het hele probleem....;)

Ach...wat maakt het allemaal ook uit....ik probeer de boel gewoon een beetje in perspectief te zien,en dan vind ik 2000 euro nog steeds te veel geld voor wat ie kan....

Maar kunnen jullie eens previewtjes posten ? Ik wil wel eens horen wat de verbeteringen zijn...

Origineel geplaatst door dione

Ik heb spijt dat ik 'm weer weg moest doen,omdat ie simpelweg niet deed wat ie op papier wel zou moeten kunnen...das het hele probleem....;)

Ach...wat maakt het allemaal ook uit....ik probeer de boel gewoon een beetje in perspectief te zien,en dan vind ik 2000 euro nog steeds te veel geld voor wat ie kan....

Maar kunnen jullie eens previewtjes posten ? Ik wil wel eens horen wat de verbeteringen zijn...

ALs ik een Ferrari wil kopen die op papier 400 Km/h kan rijden en hij blijkt maar 350 te kunnen, ga ik hem niet meteen weer terugbrengen....ik denk dat je nergens een synth vindt die zelfs maar de helft kan, of je moet een VariOS nemen, die kost ook de helft:)

Origineel geplaatst door dione

je hebt groot gelijk vind ik, als je iets koopt wat niet aan je verwachtingen voldoet moet je dat gewoon weer wegdoen, anders is het zonde van je geld.

Ikzelf wist wat ik zou krijgen met os2, maar inmiddels overtreft het mijn verwachtingen die ik had van wat die kon, dus ik ben wel blij. Maar uiteraard is dat voor iedereen anders.

previews, ik zal er eens over nadenken of ik een zooi van die previews zal maken. (wie weet ;) )

Origineel geplaatst door Vl1
ALs ik een Ferrari wil kopen die op papier 400 Km/h kan rijden en hij blijkt maar 350 te kunnen, ga ik hem niet meteen weer terugbrengen....ik denk dat je nergens een synth vindt die zelfs maar de helft kan, of je moet een VariOS nemen, die kost ook de helft:)

appels en peren...maar in mijn geval zou het dan zijn : ik dacht een Ferrari te kopen,maar het was een Fiat...:D

Wie van de luitjes die in deze thread posten heeft eigenlijk een V-synth, of er ééntje in zijn bezit gehad?

Dione, zeker
Quif?
VL1?

Ik heb hem een weekje mogen testen.;)
En heb daardoor een boel uitgeplozen.
Ben nog steeds erg onder de indruk van die V-synth XT.
Maar wil toch eerst die Virus Ti uitproberen, voor ik op de koop overga.
En access laat maar niks horen, dat ben ik ook wel een beetje beu.
T'zal wel 2006 worden, maar ik heb alle geduld.

Precies ja, ik wilde ook wachten op de Virus TI. Maar aangezien ik nogal ongeduldig ben, ben ik serieus aan het overwegen om de V-synth XT aan te schaffen.

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Wie van de luitjes die in deze thread posten heeft eigenlijk een V-synth, of er ééntje in zijn bezit gehad?

Dione, zeker
Quif?
VL1?

...ik heb er geen, maar met mijn ervaring wilde ik iets toevoegen aan deze draad8o)

...het lijkt me niet echt zinnig, wanneer je er geen hebt, je ervaring hier neer te typen...als je goed leest in mijn followups, weet je dat ik er 1 heb;)

ik heb een vsynth xt, dus dat is mijn referentie kader voor mijn antwoorden.

Origineel geplaatst door Yawgmoth

Dione, zeker
Quif?
VL1?

Ik heb m ook (toetsenversie)

Ik heb de toetsenversie....................en ben blij

Heb net de stepmodulator ontdekt..............ranzige elastische stuiter glitchshit beats

Dat klinkt goed! Voorbeeldjes?

Origineel geplaatst door Riekoes
Dat klinkt goed! Voorbeeldjes?

Lijkt me duidelijk, snippets POSTEN!!!

hoe klinkt dat ding.....

Origineel geplaatst door Alex Omega
Lijkt me duidelijk, snippets POSTEN!!!

hoe klinkt dat ding.....

Nou zo.........

http://v-tribe.info/gear/demos/

luister daar maar eens naar (had ik geloof ik al eens gepost)
Er is ook een link te vinden van iemand die een song gemaakt heeft met eigen samples op de v-synth (is wel een tikje braaf, de v-synth kan veel gekker, maar soi, oordeel zelf)

http://v-tribe.info/forum/?action=show_all&fid=1

:dj:

Back