HELP! Drumstation v1

Morpher

Ouwe rot
Hey allemaal!

Ik heb een Drumstation V1 waarvan het geluid superzacht is! Nu weet ik dat dat sowieso al het geval is bij de DS, maar het is zo erg dat ik eigenlijk gewoon niks hoor. Als ik de gain opendraai krijg ik (veel)meer ruis dan drums..
Echt super frustrerend :stupid

Heb al verschillende kabels, mixers, etc geprobeerd en dan heb ik alsnog hetzelfde probleem dus daar ligt het niet aan.
Ik lees hier en daar het een en ander over de voeding..

Heeft iemand hier ervaring mee? Of nog belangrijker; Weet iemand hoe je dit probleem kan oplossen!?

Zou heel tof zijn als iemand me kon helpen met deze @"#$ kwestie!;{

schud eens met de voedingkabel/stekker ? Ik heb ooit een v1 gehad, met exact hetzelfde probleem, is volgens mij standaard als ze wat ouder zijn.

Nee dat werkt jammer genoeg niet!
(Dat moet er grappig uit hebben gezien toen ik het net uitprobeerde8o))

De originele voeding heb ik nog maar die doet het niet meer! Dan laat ie een 33 of 88 zien en hoor ik gek gekraak.

Ik gebruik nu deze
http://www.thomann.de/nl/thomann_netzteil_universal_312_600.htm
maar daar heb ik dus momenteel problemen mee.

:?

Niemand een idee?

Ik heb gisternacht maar een nieuwere originele voeding gekocht...
Kostte me 32,75 euro, als dat niet werkt word ik gek haha;{

Welke eeprom/software versie zit er in je drumstation? De v1 drumstation kun je ook uitrusten met de v2 software door de eeprom te wisselen. Dat lost veel problemen die je kunt hebben met de drumstation op. Daarnaast was de oorspronkelijke voeding eigenlijk onderbemeten. Ik weet niet hoe dat zit met de vervanger die je nu gekocht hebt.

Het ligt niet aan de uitgangen btw! Tenzij ze allemaal kapot zijn maar daar ga ik niet van uit..
De PSU is nog steeds niet binnen..
Ik denk dat ik V1 Software nog heb.. Enig idee hoe ik dat moet vervangen Hazes?
Gaat me dat niet meer kosten dan gewoon een 2ehands D-Station?

Vervangen is een kwestie van oude chip eruit en nieuwe erin (zonder te solderen). Hoeveel het kost weet ik niet. Zul je Novation even over moeten benaderen (rechtstreeks of via een dealer).

Ik heb die PSU nog steeds niet binnen!!!
Wat een gezeik :(
RR Sounds Again is geen aanrader jongens..
Heb al 2 mails gestuurd en krijg tot 2 x toe te horen dat ze het zsm opsturen.
Na 10 dagen verwacht ik hem eigenlijk al lang op mijn deurmat..

hallo,

heb je het al opgelost gekregen, ik ben namelijk nu ook in het bezit van een drumstation v1, maar hierbij is een probleem dat het geluid vanuit de main zachter wordt, dan weer harder en dan weer zachter steeds anders, alsof er een LFO op staat, bij de individuele out is dit niet.

Ik vind het zowiezo een moeilijk te bedienen apparaat en het presetsysteem is erg ingewikkeld, net zoals het wisselen tussen de 808 en de 909 sound(bijvoorbeeld van de bassdrum).

@Mark E.
Ja het is idd niet zo heel duidelijk allemaal, gelukkig heb ik wel een manual!

Ondertussen heb ik EINDELIJK de kabel gekregen, het is niet eens een originele!!
Het probleem is nu wel verholpen, hij doet het weer zoals ie het altijd heeft gedaan.
-Overigens vind ik ze nog steeds erg zacht, maar dat is een normaal probleem van de V1

@Mark E.
Ja het is idd niet zo heel duidelijk allemaal, gelukkig heb ik wel een manual!

Ondertussen heb ik EINDELIJK de kabel gekregen, het is niet eens een originele!!
Het probleem is nu wel verholpen, hij doet het weer zoals ie het altijd heeft gedaan.
-Overigens vind ik ze nog steeds erg zacht, maar dat is een normaal probleem van de V1

ik heb nu alles omgebouwd in de studio, dus ga binnenkort er eens goed voor zitten. Dan probeer ik de drumstation eens goed uit.

eigenlijk wat ik wil is dat de knopjes altijd te bedienen zijn van de drumparts en niet dan wel dan niet, ook wil ik altijd kunnen switchen tussen de 808 en de 909.

Ik heb een keer een Drumstation V2 overgenomen van iemand en die had een kick die alle kanten op ging qua volume.. elke note on kreeg een random velocity, meestal erg lage waarde.

Had em opengemaakt en een pinnentje maakte geen kontact met een multiconnector (was doorgedrukt).. Weer teruggedrukt, beetje gesoldeerd en was opgelost daarna... :geslaagd:

...
eigenlijk wat ik wil is dat de knopjes altijd te bedienen zijn van de drumparts en niet dan wel dan niet, ook wil ik altijd kunnen switchen tussen de 808 en de 909.

De 909 en 808 kan je allebei tegelijk spelen, gewoon een octaaf hoger (of lager) om de 909/808 geluiden te bespelen, kan ook meer octaven zijn haha.

Het editten kan inderdaad alleen per kit.
Als de mode op Program kan ie met de 808 en 909 knopjes links kiezen welke je wilt editten. In sommige modus doen die 909-808 knopjes het niet.

Succes ermee iig!:okdan:

De 909 en 808 kan je allebei tegelijk spelen, gewoon een octaaf hoger (of lager) om de 909/808 geluiden te bespelen, kan ook meer octaven zijn haha.

Het editten kan inderdaad alleen per kit.
Als de mode op Program kan ie met de 808 en 909 knopjes links kiezen welke je wilt editten. In sommige modus doen die 909-808 knopjes het niet.

Succes ermee iig!:okdan:

hartelijk bedankt, heb nog maar een klein deel van mijn kabels aangesloten(16 kabels om precies te zijn), dan kan ik het allemaal eens rustig proberen, maar het is mij nu al iets duidelijker.

Back