Jouw favoriete speeltje!

Veel van die dingen met witte en zwarte toetsen.. :D

Maar ´k heb maar een echt favoriet instrument waar ik afentoe op mag spelen. :)
Ook al kan ik er niks van.. en kunnen mijn buren me wel schieten als ik er op speel.. toch wel de Selmer Mark VI, ooit in ´61 aangeschaft door die ouwe van me :halleluja

Van alle (analoge) gear die ik heb blijft de Roland JP8080 nogteeds mijn favoriet.
Altijd weer verbaast hoe veelzijdig dat ding is :D! Als je denk dat je alle soorten geluiden er wel uitgekregen hebt, komt er ineens toch weer een totaal ander geluid uitzetten.
Zou m niet kunnen missen in mn setup!

(Als 2e mn Electribes en als 3e mn Prophet600)

Altijd weer verbaast hoe veelzijdig dat ding is :D! Als je denk dat je alle soorten geluiden er wel uitgekregen hebt, komt er ineens toch weer een totaal ander geluid uitzetten.
Zou m niet kunnen missen in mn setup!

Dat heb ik nou vaak precies met mijn Roland XP80. Vaak gebruiken mensen hem voor zijn bread&butter geluiden, maar ik gebruik vrijwel alleen mijn eigen geprogrammeerde patches.

Als het gaat om een speeltje, wil ik mijn Casio SA-10 niet vergeten.
Dat is mijn trouwe hulpje als het gaat om het uitzoeken van melodiën en akkoorden.
Het is altijd handig om een klein keyboardje op batterijen bij de hand te hebben.
Als je de grote hardware aan moet slingeren, ben je meestal de kern al kwijt.

voor soundscapes is mijn emu morpheus toch onovertroffen... je krijgt met wat programmeren gewoon 1 heel klanklandschap met 1 toets ingedrukt :okdan:
en ze zijn zo goedkoop 2e hands!

speeltjes want keuzes zijn ruk
mijn kawai 100f, electronica EM-25
m'n MF-102's en 103 + CP-251 in samenwerking met m'n gemodde monotron
rhythmace frl8, hammond autovaria 64, boss dr55, novasound en gecircuitbende tr-505
jomox m-resonator, yamaha E1005, mam res 3, sintron sat 24(vet!), ehx MMD, zvex mastotron, Way huge swollen pickle, ehx bass big muff, tokai TDL-1/TCH-1/TFL-1, mars instuments Warm current tube phaser, abstract data morphex/graphex, TC electr. flashback, maxon AD-999/CS-550

voor mij op dit moment en nog voor een hele lange tijd de ensoniq EPS16+! Goddamn wat een heerlijke prachtige bak vind ik het, alles klinkt zooo mooooiii! Levend, luchtig...

Als ik tijdens een optreden of repetitie wil experimenteren met klanken, kan ik kiezen tussen wat er op de Yamaha S-30 aan presets voorhanden is, of ik kan op de Roland JX-1 realtime een klankje maken met de vier aanwezige schuifjes. Voor improvisatie is een JX-1 dus onmisbaar.

voor mij op dit moment en nog voor een hele lange tijd de ensoniq EPS16+! Goddamn wat een heerlijke prachtige bak vind ik het, alles klinkt zooo mooooiii! Levend, luchtig...

Die heeft inderdaad een mooi klankje, vond ik ook (de mijne heeft ondertussen het pand verlaten...).

Inderdaad.
Ik heb er 2 (eentje achter de hand voor stukken ;) ) en het zal altijd m'n grote liefde blijven.

Cheers,
Exo. :mega:

Gaaf indeed... Ensoniq KT76 hier.

Maar favo speeltje blijft X10 :D

Dat is dus Christine en zit naast me op de bank...

M'n Juno 106. Hij klinkt niet perfect, maar hij heeft karakter. Vind hem ook een enorm mooie synth.

Veel van die dingen met witte en zwarte toetsen.. :D

Maar ´k heb maar een echt favoriet instrument waar ik afentoe op mag spelen. :)
Ook al kan ik er niks van.. en kunnen mijn buren me wel schieten als ik er op speel.. toch wel de Selmer Mark VI, ooit in ´61 aangeschaft door die ouwe van me :halleluja

dat is echt een hele mooie toeter, ik zou er gewoon op leren speulen....:okdan:

:mega:

Mijn favoriete speeltje is toch wel mijn Radias.. Altijd wordt ik weer aangetrokken door die vele knoppen die me aanstaren en vragen om gegraaid te worden. Heerlijke synth!

Back