EMS Filter PCB - Groupbuy

Hier is de kit nog steeds niet binnen :S beetje vaag, check elke dag de post, maar nog steeds... niks!

Hier ook nog niet binnen helaas.

Gaatjes uitvijlen?

Je kan toch gewoon de onderdelen er in steken en solderen?

nee er zitten geen soldeer gaten in de lak van de pcb, dus dan kan je er ooknix op vast solderen
want dan gaat de lak zich mengen met de tin(als het tenminste smelt met mijn 7 volt bout)
dus ik moet echt FF die lak daar weg vijlen

Hier ook nog niets...........

Ik ga morgen even inventariseren van wie ik nog geen ontvangsbevestiging heb gehad.

Overigens nog een aantal opmerkingen naar aanleiding van opmerkingen van een aantal van jullie:
- de dikke zwarte dingetjes zijn ferrite beads en kunnen gebruikt worden in plaats van de 10R weerstanden.
- bij een aantal heb ik per abuis een MC3346 ipv CA3046 gedaan. Van binnen is het tzelfde chipje, maar van een andere fabrikant. Mocht het nu niet werken, dan stuur ik je een goeie op.

haha, nee joh, dat is niet nodig, die groene laag is tevens een soort flux laag, kan je gewoon overheen solderen.

Ik heb in ieder geval geen problemen gehad.

lees ook dit : http://www.picbasic.nl/etsen_bescherming.htm

OK thanx voor de info, me band techneut had het over uitvijlen maar blijkbaar kent hij dat groene spul niet
hij bouwt met buizen dus gebruikt nooit pcb's alleen van die ruggekrabbers(van die riggeltjes me soldeer oogjes)

Ik had zowiezo begrepen, dat als je de pads van het groene spul wil ontdoen je dit het beste kan doen met een wattenstaafje en aceton.

Maar ik heb hier geen ervaring mee, maar mocht je het toch willen op een gegeven moment, dan kan dat op die manier dus. :okdan:

nou, toevallig niet, de soldeerbout is niet aangeweest sinds de laatste keer dat jij hem mij uit zag zetten.

Maar ik heb bij jou er 5 weerstanden ingesoldeerd, weet je nog, en dat ging prima.. :W

Bij mij is het pakje vandaag ook binnen gekomen. Bedankt Woody !

Hmmm, net nou we de laatste tijd met zon- en dinsdagen geëxperimenteerd hebben, ook bepaald niet met overrompelend succes...

Ik ben bang dat het over 't algemeen Mask blijft, maandag is toch de beste dag voor de gastheer/ vieze president.

de gastheer/ vieze president.
offtopic: Oh, jij bent die vieze! :P

@Demian:.... voor en met jou gaan we een bouwplan opzetten ;)
Van Hem, hij die hier niet meer komt, hoorde ik vandaag dat de Clark68 panels zijn bezorgd..... :{
m'n bout gaat zo weer aannnnnnn....!!!

Attachments

• Quad Slope.jpg
    Quad Slope.jpg
    97,6 KB · Bekeken: 62
Laatst gewijzigd:
Euhm ligt het nou aan mij of mis ik een condensator van 100nF?
Ik heb er gehad 4 roode en 1 gele waarvan ik er van uit ga dat die rode gematched zijn.. Maargoed ik tel er in de BOM 5, en in het schema ook 5, maar op het plaatje van de print van Yves tel ik er toch echt 6 er zit er eentje naast de TL074 die ik niet terug kan vinden. Of ben ik nou abuis?

Ik had ook vier rode, ik ga ervan uit dat die links bovenin (onder elkaar) komen. Voor de gele heb ik de 47n en de 10n erop gebotst. Ik heb nog over; 1 gele 0.1 (k?). Dus ik snapte het ook niet helemaal.

Ik ga ervanuit dat het bovenstaande dat er nu op zit wel juist is en ik had al eens deze kit besteld dus ik kom er verder wel uit.

Back