Van der Vorst ziet sterren: Afrojack

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
mijn muzieksmaak is gewoon erg beperkt door de kwantiteit die er beschikbaar is

er is méér muziek dan ooit.
Méér slechte muziek dan ooit.
Maar volgens mij minstens evenveel goeie (en volgens mij zelfs méér goeie dan ooit want er hebben in het verleden nooit zoveel verschillende muziekgenres geweest als nu).

DUS : aan de muziekliefhebber om uit al wat er uitkomt de -voor hem- goeie muziek te distilleren.
Misschien is als 'liefhebber' het nu iétske moeilijker als 30 jaar geleden, al geloof ik ook dat niet want toen moest je afgaan op één recensie in één of ander tijdschrift terwijl je nu op internet x aantal recensies kan vinden met links naar gelijkaardige stuff etc en je kan bijna alles al eens online beluisteren.
Ik vind dus dat je geen enkele reden hebt om te verklare dat het nu allemaal slechter is , en moeilijker
om te vinden.

Ik kan enkel uit eigen ervaring zeggen dat ik in de 80's als jongeling tijd zat had om een namiddag plaatjes te gaan luisteren in de platenwinkel en daarna een keuze te maken, maar dat ik nu écht geen zin meer heb om op die manier 'nieuwe muziek' te leren kennen (ook niet vanuit mn luie zetel uren rondsurfen en muziek luisteren, dan zit ik veel liever in mn studioke zélf muziek te maken of zo)

ik luister geen radio uberhaupt

misschien een tip dan, daar hoor je al eens iets anders dan wat je zelf thuis hebt staan ?
en er zijn ook op het internet 'alternatieve' radio's die dan muziek uitzenden meer in jouw interessesfeer.
Maar wellicht vind je geen radio die nog Front 242 draait ? Die waren er in de 80's ook amper hoor...
Volgens mij heeft wat jij wil eigenlijk nooit bestaan, ook niet in de tijd die jij blijkbaar de hoogdagen der muziek vind.

Mijn broddelwerk heeft er niks mee van doen, punt is dat dezelfde mensen die Afrojack kopen er tevens zorg voor dragen dat zo'n homo jankplaatje op 1 komt. Hitlijsten zijn verkoop ranglijsten.

Ik sta slechts op soundcloud en nog lang niet in de top40 :okdan:

kan je eens een soundcloud geven naar één nummer van jou dat 'origineel' zou zijn ? ...dus : niet de zoveelste platte trance rip off volgens de geijkte formule.
Eigenlijk zorg jij er mee voor dat de mensen dom worden gehouden met jouw definitie van trance, niet ? Om welke reden vind jij jouw trance dan 'hoogstaander' dan die muziek van Gotye ?
Jouw muziek klinkt als een formule waarbij elk nummer inwisselbaar is met elk ander, dat kan ik van Gotye niet echt zeggen.

Ik vind er op zich niks mis mee dat er in een bepaald genre volgens een bepaalde formule gewerkt wordt; ikzelf doe dit ook. Alleen vind ik jouw manier van afzeiken van al wat jouw persoonlijk (subjectief dus) niet boeit , een beetje dwaas. En als je dan nog probeert 'de meute' zo dom mogelijk te maken en hun voorliefde voor rotzooi toe te dichten; snap ik écht niet waarom je zelf met een toch wel redelijk plat genre bezig bent ??

. Hitlijsten zijn verkoop ranglijsten.

:

dat is allang niet meer zo, het zijn meestal platenmaatschappij en radio onderonsjes..
soms komt een nummer opeens de tipparade of top 40 binnen waarvan nog niemand gehoord heeft

dat is allang niet meer zo, het zijn meestal platenmaatschappij en radio onderonsjes..
soms komt een nummer opeens de tipparade of top 40 binnen waarvan nog niemand gehoord heeft

Lijkt te kloppen ...Kan je nog wel een 'singel' kopen dan ?
Ik vind nergens dat bvb dat nummer van Gotye als 'single' werd gereleased.
Dus eigenlijk snap ik totaal niet hoe dat ineens in een Top whatever kan terchtkomen ?

ik vind raphies treks ook heumeu blotebillebarbiebeats

dat mag je niet zeggen want daar gaat het hier niet over ;)

alleen Raphie mag in zn eigen thread met vanalle niks met de zaak te maken argumenten komen en anderen hun muziek afzeiken.
Speel het spel mee zoals het hoort, wil je ?

Wat een lachthread toch :-)

klopt, soms staat de dag na een of andere commerciele talentenjacht op TV de winnaar al in een hitlijst zonder dat er een single uit is...

Mijn broddelwerk heeft er niks mee van doen, punt is dat dezelfde mensen die Afrojack kopen er tevens zorg voor dragen dat zo'n homo jankplaatje op 1 komt. Hitlijsten zijn verkoop ranglijsten.

Ik sta slechts op soundcloud en nog lang niet in de top40 :okdan:

De hitlijsten zijn volgens mij gebaseerd op verkopen en airplay...

kan wel gemanipuleerd worden
waar meet je verkoop?
als t echt over de toonbank is?
of voordat het bij de retailers is

kan wel gemanipuleerd worden
waar meet je verkoop?
als t echt over de toonbank is?
of voordat het bij de retailers is

In de jaren '80 werd de top40 al gemanipuleerd, dat is niet nieuw. Verschil is dat er toen nog daadwerkelijk mensen waren die muziek kochten wat ook meetelt. Daarnaast waren er gewoon minder kanalen waar muziek op geluisterd werd (Radio, TV, LP/CD/Cassette) waardoor ALS een nummer nou eenmaal airplay kreeg, ze sneller populairder werden.

En ook toen werden de meeste nummers al 'geproduceerd' op basis van de wensen van de consument, alleen hebben ze de gemene deler wat vergroot; het moet nu echt voor elke Tokkie in het land meezingbaar zijn.

Nu we toch bezig zijn, over Paris Hilton.. Ze heeft wel talent, iets met orale vaardigheden volgens mij. En als je naar haar 'vriendjes' kijkt (wat kennelijk voor de telegraaf et al nieuws is), zodra die even uit de schijnwerpers zijn moved ze verder. Zal me aan me reet roesten verder, maar je bent toch oliedom als je als het vriendje van Paris gebrandmerkt wil worden als je weet dat het haar alleen maar om je status gaat..

Ik mag zaterdag geluidsmens zijn op de muzikanten dag van de Buma/Stena in Doornroosje. "Een van de topics is: Hoe kom ik op de radio?"

Ik zal goed opletten voor jullie en effe verslag uit brengen :D

En house is inderdaad voor homo's...

De hitlijsten zijn volgens mij gebaseerd op verkopen en airplay...

Volgens mij tegenwoordig niet meer...is het meer gebaseerd op een onderzoek net zoiets als kijkcijfers dat ze wat mensen vragen wat ze leuk vinden ofzo (tokkies, schooljeugd en alles onder de 16 en IQ lager dan 83 uiteraard).... want een nummer 1 in de top 40 verkoopt iets van 800 downloads had ik gehoord en niemand koopt toch meer CD singles.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back