Nieuwe Creatie: Mono Piano's

v.i.n.n.y

lorivo

Ja daar is er weer één! Ik ben zeer benieuwd naar ieders mening.
Tis weer met liefde gemaakt. :P
Even de opzet er bij:

Attachments

• Mono Piano.jpg
    Mono Piano.jpg
    83 KB · Bekeken: 64
He V.I.N.N.Y. lekkere track hoor. Waar komt de sequence uit, aan het begin van het nummer? Klinkt erg lekker.

Wellicht nog iets meer power in de kick (iets stuwende...kun je daar iets mee)?

Wellicht dat je rond de 2:30 nog wat meer afwisseling kunt gebruiken.

Zo maar wat gedachtes. Ben benieuwd naar de update.

Prettige avond!

VasC

Okay. Ik heb m vervangen door de update.
Hihats aangepast, bedankt Unic.
Vassie ook bedankt weer.
Ik heb m iets sneller gemaakt,en de intro ingekort waardoor de wens naar afwisseling misschien iets geblust wordt.
Hier en daar ook nog val volumes afgesteld.

Nee hoor. Mijn CS6 en Jp8080 hebben vrolijk meegedaan.
Zolang je de tracks al midi laat staan kun je nog steeds tempowijzigingen doen.
Steeds als ik met een track begin doe ik dat met t voornemen om er een minimal track van te maken.
Toch blijf ik steeds details toevoegen. Dit is dan het resultaat.

Coole track!! Vloeit ontzettend mooi in elkaar over ook. Erg goeie balans in opbouw, geluids en melodiekeuze.

Vind dat de kick op sommige passages wel iets harder mag, zodat het wat meer knalt.. maar kan natuurlijk ook een bewuste keuze zijn;)

Nee hoor. Mijn CS6 en Jp8080 hebben vrolijk meegedaan.
Zolang je de tracks al midi laat staan kun je nog steeds tempowijzigingen doen.
Steeds als ik met een track begin doe ik dat met t voornemen om er een minimal track van te maken.
Toch blijf ik steeds details toevoegen. Dit is dan het resultaat.

Alles digitaal aangestuurd/MIDI aangestuurd had ik ook moeten schrijven.. Mijn fout.\

Ik begin ook wel eens met de gedachte: "Nu ga ik eens een lekkere house knaller maken!" En dan komen er weer strings bij of heb ik opeens een breakbeat...

Ik wil trouwens die synth van je avatar wel eens horen..

Groet,
Maarten

Hey Vinny, zoals gezegd een simpel, maar sterk idee kwa melodie/harmonie. De mix kan het nummer echt sterker maken. De kick is niet overtuigend genoeg, kan meer bite/ballen hebben. Opbouw naar de climax is spannend, maar de track gaat hier niet los. Vond het jammer dat het distorted lead geluid wat in de break geintroduceerd wordt, niet terug komt in de climax. Succes met produceren!

De emu lijkt er idd meer op. Ik heb dat plaatje al sinds ik hier op t SF ben.

Hey Vinny, zoals gezegd een simpel, maar sterk idee kwa melodie/harmonie. De mix kan het nummer echt sterker maken. De kick is niet overtuigend genoeg, kan meer bite/ballen hebben. Opbouw naar de climax is spannend, maar de track gaat hier niet los. Vond het jammer dat het distorted lead geluid wat in de break geintroduceerd wordt, niet terug komt in de climax. Succes met produceren!

Bedankt voor de feedback. Daar was ik naar op zoek.
Ik deel je mening ook wel. De kick ga ik nog aanpassen. Verder niet veel meer. De track komt mij inmiddels mijn strot uit. Dat krijg je als je er zo lang mee bezig bent.

Groetjus Vincent

He V. Ik zat hem nog even te luisteren (en ook al heb je geen zin meer ;)) ik denk dat je mix opener en spannender wordt als de piano wat breder trekt of een stereo delay er opzet (weg mono piano ;)), je merkt vooral dat als je het synth geluid hoort waar wel een L/R delay opstaat dat je mix veel spannender wordt.

Wellicht dat je kick nog iets meer power mag hebben. Zeg maar een beetje meer een tik er in. Dat is natuurlijk wel een smaak issue. Misschien dat een snare op de 2e en 4e tel nog wat helpt.

Gewoon maar wat ideetjes. Als je het nummer spuugzat bent, ga dan vooral verder met iets nieuws :)

V.I.N.N.Y,

Het is alweer even geleden, maar zat net op SC naar mn favo's te luisteren en deze kwam weer vrolijk naar boven.

Ga je er nog iets mee doen?

Back