Fantastische (realistische) drumsamples...!

vetn shitn! dank u voor de tip, meer drumkits = meer beter!

If you wish to use these sampled instruments in such a way as you'll be making money from it (be that in any form) you must ask permission.

in geval van uit te brengen muziek moet er wel toestemmig gevraagd worden voor het gebruik ervan

Origineel geplaatst door matt second
in geval van uit te brengen muziek moet er wel toestemmig gevraagd worden voor het gebruik ervan

Ik vraag me altijd af hoe ze erachter willen komen dat je ze gebruikt, vooral als
je ook nog eens compressie en equalizing eroverheen doet.

Gaaf!

Je kunt nooit samples genoeg hebben. ;)

En bekkens, mijn zoektocht naar de meest ideale crash kan hierbij wel eens ten einde zijn. Die zijn er niet zoveel waarvan ik een gat in de lucht spring.

Dankjewel Jeroen!

De kick & snare ben ik niet zo weg van, bovendien missen de ghostnotes, maar de bekens zijn echt weergaloos!

Grtz,
Jeroen

Yo coole geluiden man! eindelijk eens wat realistisch...alleen nou zit ik met een probleem, ik zou het liefst zo'n kant en klare kit gebruiken (geen zin om zelf met de velocity layers uren te gaan kutten) maar is er eigenlijk wel een gratis vsti die soundfonts ondersteund? anders zou ik niet weten hoe ik ze moet gebruiken ;{

Als julliie echt realistische bekkens willen: koop een bekken + standaard.

Ik snap het nooit zo goed als mensen drumcomputers gebruiken en dan klagen dat ze niet realistisch klinken. Dan koop je toch een tweedehands drumstel??? Echte drums klinken zowiezo beter...

Origineel geplaatst door plopje
Als julliie echt realistische bekkens willen: koop een bekken + standaard.

Ik snap het nooit zo goed als mensen drumcomputers gebruiken en dan klagen dat ze niet realistisch klinken. Dan koop je toch een tweedehands drumstel??? Echte drums klinken zowiezo beter...

Beetje kort door de bocht vind ik dit. Het lijkt me dat er in drumstellen ook kwaliteitsverschil zit, dus het eerste de beste 2e hands drumstel hoeft helemaal niet beter te klinken dan een goede sample.

En als je een drumstel koopt, kun je nog niet vanzelf lekker drummen

Tuurlijk, allemaal waar, maar het ging mij even om het principe. Als je echt realistisch/natuurgetrouwe sounds wil creeƫren, moet je eigenlijk een instrument leren bespelen (zoals bijv een drumstel). Dan heb je altijd het beste resultaat. Alleen de buren zijn er niet zo blij mee waarschijnlijk...

Maar er is een verschil tussen 8 jaar drumles nemen, 4 jaar conservatorium er achteraan, kapitalen uitgeven aan een goed drumstel, goede acoustische ruimte, mooie microfoon, geweldig voorversterker en een gratis sampleset die je in 10 minuten download.

Grtz,
Jeroen

Lesje virtuele orchestratie:

Als je een drum wat echter wil laten lijken en je zit met niet al te beste omstandigheden:

- kickdrum, snare, toms, crashes: samples

- hihat patronen 'live' inspelen - je hoeft dan geen echte drummer te zijn, met wat kunst + vliegwerk (knippen, plakken, de beste stukjes gebruiken et cetera) schijn je veel realistischere drumpartijen te kunnen fabriceren.

En nee, daar heeft Haarbol geen ervaring mee, maar gelezen in een 'obscuur' blaadje (Sound on Sound ;))

Back