Afmix DAW

rasz

Ouwe rot
Ik ben opzoek naar een Daw enkel en alleen om me tracks af te mixen.

Ik werk nu met Ableton Live 8 maar zo veel als ik er van hou om er me tracks in te maken zo erg haat ik het mixen er mee. Het is te onoverzichtelijk en omslachtig naar mijn gevoel.

Wat ik zoek is een gestroomlijnde DAW met een efficiënte sound engine, een relatief laag cpu verbruik en een fijne interface.
Ik wil vooral dat het overzichtelijk kan laten zien wat de instellingen op meerdere kanalen tegelijk zijn.

Ik zou bijv in 1 oogopslag willen zien wat mijn eq instellingen ongeveer zijn. dat soort dingen mis ik in Ableton Live.
Of bijv een mix van de Arrangement view en de mixer view zodat je ziet waar je bent in je track en hoe de faders op dat moment staan.
En niet te vergeten wil ik goede meters op de mixer om te zien wat de levels zijn etc...
Recording en midi doe ik gewoon in live dus daar heb ik niet zo veel boodschap aan.

Ik werk op een window's laptop dus logic valt op het moment af.
Als er een vst mixer is die ik in live kan gebruiken is het ook geen probleem hoewel me dat sterk lijkt.

Euh, in principe biedt elke DAW toch die mogelijkheden?

Ik heb geen ervaring met Presonus, alhoewel ik daar positieve dingen over lees.

Cubase vind ik zelf erg fijn werken. Je kunt in je Mixer panel het gedeelte boven elke fader zelf configureren als weergave voor eq curves, instellingen, sends & inserts, vu meter etc. Werkt geweldig.

Ik ben zelf ontzettend benieuwd naar Harrison Mixbus. Helaas nog niet voor pc.

En Cockos Reaper dan? Vooral met ProTools skin erg overzichtelijk. Licentie kost je geen rib uit je lijf (60 dollar??)

Heb de demo van Studio 2 gechecked, en ben er meteen vrienden mee... alles groot en klein met preview van je eq en ik was binnen 15 min aan de slag... Jammer dat het een euro of 500 kost. Cubase vreet te veel scherm ruimte en ik vind het wel wel het wel heel fijn om alles in 1 scherm te hebben.

Ik gebruik Ableton Live 8 met de Vestax VCM-600 midi controller, die is speciaal gemaakt voor Live en heeft EQ, Filters, faders etc. Werkt prima, ook voor mixen en masteren

600_45_m.jpg

Die vestax ziet er vet uit alleen ben je flink de sjaak voor een midi controller. Sommige dingen begrijp ik nie zal wel aan de tijd waarin wij leven te maken hebben.......def. een no go for me.

Logic op 2 schermen heb ik altijd makkelijk gevonden

Ableton is voor mietjes met microloopjes, gewoon Cubase mensuh..

Domme, niet terzake doende, opmerking van iemand die blijkbaar denkt dat zijn waarheid DE waarheid is.

Jammer, ik had je toch hoger ingeschat.
Ik respecteer je om de tracks die je maakt, maar daar blijft het dan ook bij.

Paul

EDIT: bedenk me nu dat het eventueel als grap is bedoeld. Dan heb ik het niet begrepen.

Ik heb en geen mac en ben ook niet opzoek naar een meer hands on manier van mixen aan gezien ik dat lekker in the box doe en al een apc heb.

Ik ben blij dat jij heel blij bent met Cubase ralphie,
Ik ben heel blij met Ableton.

Ik ben nu qua mixen best in me nopjes met StudioOne dus ik denk dat dat em wordt lekker overzichtelijk... en een goede aanvulling op ableton.

Thanks voor alle tips

Ik heb en geen mac en ben ook niet opzoek naar een meer hands on manier van mixen aan gezien ik dat lekker in the box doe en al een apc heb.

Ik ben blij dat jij heel blij bent met Cubase ralphie,
Ik ben heel blij met Ableton.

Ik ben nu qua mixen best in me nopjes met StudioOne dus ik denk dat dat em wordt lekker overzichtelijk... en een goede aanvulling op ableton.

Thanks voor alle tips

Graag gedaan :okdan:

Sorry wilde ff lekker rellen. Komt gewoon omdat ik Ableton nooit binnen 10min snapte
heb nu weer een nieuwe Lite versie bij m'n Novation IMPULSE gekregen, misschien maar weer eens proberen.

Dus i.d.d. eigenlijk gewoon een domme opmerking vanuit eigen onkunde :D
Domme, niet terzake doende, opmerking van iemand die blijkbaar denkt dat zijn waarheid DE waarheid is.

Jammer, ik had je toch hoger ingeschat.
Ik respecteer je om de tracks die je maakt, maar daar blijft het dan ook bij.

Paul

EDIT: bedenk me nu dat het eventueel als grap is bedoeld. Dan heb ik het niet begrepen.

Binnen 10 sec snappen ? snap nu nog steeds niet waarom men op een single screen moet werken, dus eea niet kan ontkoppelen ivm 2e scherm :stupid

Heb de demo van Studio 2 gechecked, en ben er meteen vrienden mee... alles groot en klein met preview van je eq en ik was binnen 15 min aan de slag... Jammer dat het een euro of 500 kost. Cubase vreet te veel scherm ruimte en ik vind het wel wel het wel heel fijn om alles in 1 scherm te hebben.

Ligt net aan d eversie, als je alleen dit gebruikt voor afmixen en je alleen maar audio inlaadt (en genoegen neemt met de presonus effecten welke erg hoogstaand zijn) dan ben je voor rond de 100,- klaar.

Ik ga er niet meer vanaf van deze DAW. Echt een helden systeem, direct vanuit je song expoteren naar de mastering suite van hun.
lekker hoor :halleluja

Sorry wilde ff lekker rellen. Komt gewoon omdat ik Ableton nooit binnen 10min snapte

Dat had ik met versie 3 toen ik nog Cubase SX had. Arrangement mode lijkt het meeste op wat Cubase/Logic/e.d. levert - en daar zou ik mee beginnen.

Check

ik heb inmiddels weer een nieuwe Lite versie van Ableton bij m'n IMPULSE gekregen, deze maar eens op de laptop gooien

Ableton is voor mietjes met microloopjes, gewoon Cubase mensuh..

hahahahaha :doei:

Ik werk tegenwoordig veel met Ableton in combinatie met twee midicontrolers (apc 40 en novation remote zero sl) en ik moet zeggen dat het mixen op deze manier erg soepel gaat. De gui van Ableton is natuurlijk ook meer gemaakt voor het creatieve proces dan voor het technische, maar ik vind het zeker niet minder geschikt dan bijvoorbeeld logic of cubase in combinatie met wat hands on control...

Ik zou bijv in 1 oogopslag willen zien wat mijn eq instellingen ongeveer zijn. dat soort dingen mis ik in Ableton Live.
Of bijv een mix van de Arrangement view en de mixer view zodat je ziet waar je bent in je track en hoe de faders op dat moment staan.
En niet te vergeten wil ik goede meters op de mixer om te zien wat de levels zijn etc...
Recording en midi doe ik gewoon in live dus daar heb ik niet zo veel boodschap aan.

Ik werk op een window's laptop dus logic valt op het moment af.
Als er een vst mixer is die ik in live kan gebruiken is het ook geen probleem hoewel me dat sterk lijkt.

Ik snap het niet helemaal, in Live zie je toch heel duidelijk de levels/meters? Ik denk dat het in elke DAW moeilijk gaat worden met alleen een laptop scherm (en bovendien ben ik persoonlijk ook nooit een fan geweest van studio views in Cubase etc.).

Je kunt eventueel Live rewiren aan Cubase, maargoed, werkt wel maar is ook wel weer gezeik (2x daw opstarten).

Anders zou je nog kunnen denken aan een analoge/hybrid mixer, heb je alle handson control en door de externe summing klinkt het nog beter ook :)

Back