Cyber Radio 65

wouter

\B-)
Zijn hier nog meer fans van Cyber Radio 65? Het radio programma van de VPRO uit de jaren 90 met elektronische muziek, house, techno, idm (die term bestond toen nog niet eens volgens mij), ambient. Daarvoor ook veel Crapuul de Lux geluisterd. Als je nog geen 20 jaar bent dan zul je het niet kennen maar misschien leuk om te horen wat er nu toen op de radio was ;) Dit programma speelde (en speelt nog steeds) een grote rol bij het kopen van CD's en downloaden van MP3's. Ook die stem vond ik erg gaaf, wat zouden ze gebruikt hebben, ik denk altijd een Ensoniq DP4 omdat die rond die tijd polulair was.

<ouwe zuurpruim modus>
Ik ben al heel lang geleden gestopt met het luisteren naar de radio, programma's als deze worden nu niet meer gemaakt (anders hoor ik het graag!) tegenwoordig is er alleen maar bagger op de radio.
</ouwe zuurpruim modus>

Ik heb nog geen internet variant gevonden die als opvolger kan dienen. Digital Nimbus is wel oke (http://digitalnimbus.com/) en ook Sunic Sunset is goed (http://sonicsunset.com/).

Deze fragmenten geven een goede samenvatting van de uitzendingen.

wat was dat toch vet........vandaag de dag ongelofelijk dat zoiets ooit op de staatsradio was....VPRO etc is nu toch meer een soort 538 voor basisschoolkinderen en geestelijk gehandicapten cq alles onder IQ 83 of mensen die denken dat ze alternatief alto zijn ofzo....uh naja wie luistert er nou nog naar de radio of kijkt nog tv das ook alleen voor tokkies

Yessss.. die uitzendingen waren waanzinnig. Mijn eerste kennismakingen met Stakker Humanoid, Front 242, Baby Ford etc waren volgens mij allemaal via deze radio programmas.. heel koel

Jaaaaa!

Op een gegeven moment is 3FM hier op zwart gegaan maar toen was er ook niks meer van die muziek te luisteren.

smackos: niet helemaal ongelofelijk, je hebt gewoon iemand nodig die met z'n handen er van af blijft (dus geen Florent Luyckx en de muziekpolitie).

TV.... das toch dat mode verschijnsel wat in je woonkamer staat? En radio... da zit toch in iTunes? Wat...? In de ether??? Dat is toch drugs?????

Heb trouwens afgelopen weekend technicus geweest bij 'n Buma/Nazi/Sena dag in Doornroosje, daar was ook zo ene 3FM pief hitlijst samenstel pief aanwezig, en die wist mij te melden dat het niet meer in het format van 3FM past toen ik hem kort vroeg waar alle ISDN FSOL electronica en house shizzle heen was. Daar was nu de freaknacht voor maar dat was dan wel meer pop enzo.....

De enige goeie plek is nu IFM!

Luc zit nu op de vlaamse Radio 1, en heeft daarvoor een tijdlang Mishmash gepresenteerd op Studio Brussel

Had toen net een Richie Hawtin schijf aangeschaft op Direct Drive Records, zwaar space techno en die draaiden ze toen ook die avond...... :) ja, leuke en aparte dingen toen.......

Ook veel live optredens en registraties van o.a. Xingu Hill, Sensurreal, Quazar, Orbital, The Source (die was erg goed), Speedy-J (Live vanuit Japan), Sun Electric, Higher Intelligence Agency, Spooky, Zen Paradox, enz, enz. Ook mixen van o.a. Saskia Slegers, die gasten van Plink Plonk, Mr. C. En ook weer een hoop interviews en rapportages. Ik heb hier nog steeds 150 GB aan WAV files op mijn harddisk staan van zo'n 120 gedigitaliseerde bandjes die ik nog moet uitzoeken en opschonen. Ik ben in iedergeval blij dat ze nu op de computer staan (opgenomen met een Korg MR-2000S), wat een klus was dat zeg.

Was de laatste aflevering niet met een zogenaamde politie-inval vanwege illegaal uitzenden...... kan me zoiets herinneren tenminste.
Inderdaad een heel project maar wel top

Was de laatste aflevering niet met een zogenaamde politie-inval vanwege illegaal uitzenden...... kan me zoiets herinneren tenminste.
Inderdaad een heel project maar wel top

Kan dat ook vacuüm geweest zijn? Daar heb ik een deel van een aflevering van waar ze zeggen dat DJ Ferenc is opgepakt door de politie.

Het was echt de laatste aflevering...... de politie deed zogenaamd een inval in de studio wat je natuurlijk hoorde en daarna ging het geluid uit en hoorde je een pieptoon gevolgd door het journaal :) Was VPRO geloof ik en laat ....... inderdaad dat was nog eens radio...... (net als de soulshow natuurlijk) waar je voor thuis bleef.

Ik heb hier nog steeds 150 GB aan WAV files op mijn harddisk staan van zo'n 120 gedigitaliseerde bandjes die ik nog moet uitzoeken en opschonen. Ik ben in iedergeval blij dat ze nu op de computer staan (opgenomen met een Korg MR-2000S), wat een klus was dat zeg.
Als je ooit zover bent zou ik ook wel heel graag een kopietje willen van die cyberradio files. Had al aangeboden aan iemand om al zijn bandjes op te nemen, maar als het al gedaan is lijkt mij dat een beetje dubbel. Dus mocht je ooit dit moois met ons willen delen, houd ik mij aanbevolen :)

Als je ooit zover bent zou ik ook wel heel graag een kopietje willen van die cyberradio files. Had al aangeboden aan iemand om al zijn bandjes op te nemen, maar als het al gedaan is lijkt mij dat een beetje dubbel. Dus mocht je ooit dit moois met ons willen delen, houd ik mij aanbevolen :)
Same here! :)

Back