tr505 mods

Deze 505 is ook wel netjes gemod, met de volume pots, indiv. pitch en trigger outputs:
http://www.synthfind.com/roland/custom-modified-roland-tr-505/
Die indiv. pitch is toch wel erg leuk hoor!

Dat past dus in ieder geval allemaal in de 505 zelf, zonder het batterijen compartiment op te geven.

Het batterijen compartiment laten we gewoon lekker zitten! (klant is toch een beetje :kroon:)
Die ziet er inderdaad erg mooi uit, hout bewerking is helaas niet mijn sterkste punt.. :(
Ik ga denk ik wel de individuele pitch per stem maken, word ie denk ik een stuk bruikbaarder van en het is vrij simpel. Trigger outputs wil ik ook!

ik heb niks in het batterij compartiment...
als ik dit draadje zo volg dan heb ik echt zin om mn 505 weer open te maken en verder te modificeren :)

Gaan! :)
Zet je lekker Django Django op.. (Heeft verder niks met de 505 te doen..)
https://soundcloud.com/djangodjango/django-django-waveforms

Houten zijkantjes zijn leuk, maar kunnen mij niet echt bekoren.
De individuele pitchknoppen daarentegen maken mij denk ik erg blij. De trigger outs zijn erg goed te gebruiken in combinatie met mijn MS familie, dus die zie ik ook wel zitten.

@JW, ik ben echt zo benieuwd naar je sequencer glitch mods. Ik kan bijna niet wachten op je video ;)

Net weer allemaal patterns lopen indrummen op de 505 en elke keer maar fantaseren hoe het zou klinken met al die mods tot je beschikking

Hmm.. Daar houd ik dus helemaal niet van, breakout dozen...

Nee, i know, maar sommige mensen kunnen niet kiezen en willen gelijk alle mods en bends en dan ook nog een patchbay matrix erbij ;)
Persoonlijk vind ik alles in de originele behuizing en alleen de meest waarde toevoegende mods ook leuker/mooier dan zo'n spaceship add-on

Weet iemand op welke manier burnkit de extra audio OSC out heeft gedaan?
Is dit gedaan met de extra OSC board die gebruikt wordt om het clock signaal van de individuele samples te kunnen aanpassen, voor de individuele pitch pots?

Nee, i know, maar sommige mensen kunnen niet kiezen en willen gelijk alle mods en bends en dan ook nog een patchbay matrix erbij ;)
Persoonlijk vind ik alles in de originele behuizing en alleen de meest waarde toevoegende mods ook leuker/mooier dan zo'n spaceship add-on

Hmm, ik denk wel aan een 5x5 Switch Matrix... Maar dat zien we allemaal nog wel. :)

Weet iemand op welke manier burnkit de extra audio OSC out heeft gedaan?
Is dit gedaan met de extra OSC board die gebruikt wordt om het clock signaal van de individuele samples te kunnen aanpassen, voor de individuele pitch pots?

Nope, een quote van Justin:
3. the synth tones are data that gets converted to audio, i think. You find them by conecting pins on the voice chips to an audio cable, and plugging that cable into a low-powered amp.
It helps to ground the cable to the 505โ€ฒs ground. They sound likeโ€ฆsynth tones. Like square waves.

Nope, een quote van Justin:
3. the synth tones are data that gets converted to audio, i think. You find them by conecting pins on the voice chips to an audio cable, and plugging that cable into a low-powered amp.
It helps to ground the cable to the 505โ€ฒs ground. They sound likeโ€ฆsynth tones. Like square waves.

Hmm, interesting!

Hmm, ik denk wel aan een 5x5 Switch Matrix... Maar dat zien we allemaal nog wel. :)

Ook erg leuk. Die zou dan denk ik alleen maar rechts van de LCD passen. En wil je die gebruiken voor sound bends of sequencer glitches of...?

Goed man! Jammer dat je moet werken! Heb je er wel al een beetje mee kunnen spelen?

Ja, net even. Klinkt minder slecht dan ik aanvankelijk dacht. Nu heb ik ook steeds minder haat jegens digitaal.. :)
De volume per instrument sectie mod is alleen wel een must!

Kan je er ook een sync aansluiting voor de korg volca serie op zetten?
(just kidding)

Deze grap heeft me dus mooi een kwartier van mijn leven gekost. Ik googlen, verbaasd zijn, meer info zoeken en er achter komen dat ik ben ge-hoaxt... :)

Very nice!!! en ook zo snel al een audio voorbeeld!!

Nu heb ik technisch gezien geen flauw benul hoe je deze mod kan uitvoeren dat de sequencer glitches toch in het ritme bljiven (wslk dividers en multipliers t.o.v. originele clock signaal), maar zou het dan ook mogelijk zijn om hiermee een soort swing of shuffle toe te passen? Of glitch in triolen o.i.d?

Very nice!!! en ook zo snel al een audio voorbeeld!!

Drie schroefjes en onze vriend ligt open... :)

Nu heb ik technisch gezien geen flauw benul hoe je deze mod kan uitvoeren dat de sequencer glitches toch in het ritme bljiven (wslk dividers en multipliers t.o.v. originele clock signaal), maar zou het dan ook mogelijk zijn om hiermee een soort swing of shuffle toe te passen? Of glitch in triolen o.i.d?

Daar moet ik eens naar kijken. Ikzelf vind dit peersoonlijk zonde van de ruimte die ik heb voor de andere mods... Dit kan je toch via MIDI erg makkelijk regelen.

O en maarten, het is geen Hoax natuulk. De Volca's zijn echt en komen van de zomer uit. Maar die kunnen we zeer wslk met midi syncen

Sjit! KORG poept echt teveel gear uit..

En omdat ik het niet kon laten... Toms gaan met volle distortion de eind versterking in en ik bend nog wat. Lekker veel spring verb omdat het kan!! :)

Attachments

• Benders_02.mp3
    3 MB · Bekeken: 76
Je hebt gelijk, als iets via midi te regelen is, dan is het zonde de beperkte ruimte daarvoor te gebruiken. Is ook geen belangrijke toevoeging, alleen wel leuk als je op de bank zit te freaken met alleen de 505 :D

Die Toms klinken trouwesn wel erg fijn zo!! Volgens mij gaat het echt heeeelemaal goed komen met die mods en bends!
Ik krijg er gewoon zin in om het zelf ook te proberen. Toch nog maar eens een goedkope drummert op de kop zien te tikken om zelf een wat bending en soldering skills te ontwikkelen ;)

De 505 is weer even dicht geschroefd. Heb nu een behoorlijk inzicht in wat er met bends mogelijk is. Nu eerst de volume en pitch pots maken, de onderdelen hiervoor laten helaas op zich wachten..
Snel meer!

En omdat ik het weer niet kan laten.. De Synth tones... Ze klinken leuk maar ik vraag me dan toch af hoe vaak ik deze ga gebruiken in het proces van muziek maken...

Attachments

• Benders_03.mp3
    1,4 MB · Bekeken: 84
Hmm, ik snap je twijfel over het nut ervan.
Maar toch (;)), met name als ik naar de videos van Burnkit kijk, dan is de combinatie van volume en pitch per geluid, synth tones per geluid en de LPF per geluid toch wel erg leuk om met 1 kastje vage chiptune achtige muziek te maken.

Even een andere brainfart: Zijn die doorzichtige potmetertjes met ingebouwde leds die Korg in de Monotron serie gebruikt ook te koop? Die zijn wel erg klein, maar ook wel handig om met led te zien wanneer welke geluid klinkt (zoiets als de volume faders met led van Burnkit)

Back