Jen SX 1000 Informatie gevraagt!

Thijs840

Ingeburgerd
Yo Mensen!:D

ik heb ooit muziek therapie gehad toen ik 13 was.
ik was toen nog helemaal niet bezig met synths.
van de therapeut heb ik ook al een juno 106 gekocht voor 200 euro, behoorlijk goed koop maar mocht ook wel voor die staat(zeer slecht)
anyway, ze hadden ook een monophonic synth waar zei kaarten voor hadden je over de knobs legde, soort van presets dus.
ik had toen een ongeveer een half jaar geleden nog is gebelt en welke synths ze hadden, dat was die juno EN: de Jen SX 1000.
ik ben toen nog is gaan kijken op youtube met mijn kennis over synths, die ik op gebouwt heb de laatste 3 jaar.
ik heb aardig wat kunnen vinden maar had toch nog een paar vragen, aangezien ik hem zo gaaf vind klinken.

• Uit welk jaar komt de Jen SX 1000?(ik denk in de 80s maar not sure)
  • heeft het een pitch bender, of een vervangende functie(denk het niet namelijk)
  • wat is de huidige waarde van deze synths? aangezien ik er best wel 1 zou willen hebben:)
Mocht toevallig ZELFS 1 te koop hebben, zou ik best wel willen onderhandelen:)

Ciao!;) Thijs...

Yo Thijs, how's it boppin' ?

Gevraagd schrijf je met een d op het eind, net als gebeld en opgebouwd (het zijn voltooide deelwoorden).

Als je Jen SX1000 in google intypt, kom je oa deze link tegen http://www.vintagesynth.com/misc/jensx1000.php waarin staat dat ie van 1978-82 geproduceerd is.
Destijds ('81) kostte ie 700 gulden nieuw (ca. 320 E).
Ik denk dat dit ook gelijk een aardige indicatie is van de huidige 2e-hands prijs.
Als je hem gaaf vindt klinken luister dan ook nog eens naar wat andere synths voordat je er een gaat kopen.

btw: je Juno-106 is mischien nog wel te reparen; zoek maar eens op dit forum

Yo Thijs, how's it boppin' ?

Gevraagd schrijf je met een d op het eind, net als gebeld en opgebouwd (het zijn voltooide deelwoorden).

Als je Jen SX1000 in google intypt, kom je oa deze link tegen http://www.vintagesynth.com/misc/jensx1000.php waarin staat dat ie van 1978-82 geproduceerd is.
Destijds ('81) kostte ie 700 gulden nieuw (ca. 320 E).
Ik denk dat dit ook gelijk een aardige indicatie is van de huidige 2e-hands prijs.
Als je hem gaaf vindt klinken luister dan ook nog eens naar wat andere synths voordat je er een gaat kopen.

btw: je Juno-106 is mischien nog wel te reparen; zoek maar eens op dit forum

haha sorry voor de Spel "Vaudten" waneer ik type komt mijn msn taal meestal naar voren, erg vervelend die gewoonte!

anyway, ik wil idd nog een thread openen of iemand weet waar ik ju-106 voices kan krijgen, ik ken wel iemand die hem erin kan solderen.
ik houd van oude synths, vooral van de analoge, alhoewel de sx 1000 een DCO heeft ipv een VCO vind ik de square en Saw er goed en lekker dik klinken.
en dat zijn me Favorite waves
anyway, zijn er nog dingen die ik moet weten over die jen?
en weetje mischien een nog andere synths die mogelijk "leuker" klinken??
ik wil namelijk een monophonic synthje hebben
omdat die lekker simpel zijn:) en ze zijn wat kleiner.

Thx man! 1978 is een leuk jaar getal, dat zou dan men oudste synth worden haha:P:P

Thx! Thijs

ik houd van oude synths, vooral van de analoge, alhoewel de sx 1000 een DCO heeft ipv een VCO vind ik de square en Saw er goed en lekker dik klinken.
waarom zou het niet dik klinken dan? ...een DCO wil alleen maar Digital Controlled Oscillator zeggen, ofterwijl eentje die constant tuned ipv dat je het eens in de zoveel keer handmatige moet bewerkstelligen middels een drukknop zoals je nog wel eens ziet op andere synths zoals bijv de JP6 of Pro600...

de SX1000 is grappig en ondanks dat 'ie 2 envelopes heeft toch wel vrij beperkt en heeft aan de achterzijde niets anders dan slechts 1 mono output...
een echt leuk monofoontje is nutuulk de MS-20 maar die is ook minstens 3 a 4x zo duur... een pro one is ook zeker aan te raden...

daar maak je een klein foutje,
ik weet niet veel van electronica, maar ik heb van iemand gehoord(een broer van een vriend) en die is ZEER goed in electronica, zowel instalaties als componenten, hij werkt ook met IC's enzo.
maar hij vertelde me dat een DCO niet alleen digital controlled is, maar dat hij ook niet uit zichzelf oscileert, maar dat het eigenlijk een ROMpler is, de wave form is geladen in een flash geheugen, die de chip continue afspeelt, en hij wordt idd ook digitaal getuned:)

hehe maargoed, dit is mij verteld mischien heb je daar nog verschillen in:P

waarom zou het niet dik klinken dan? ...een DCO wil alleen maar Digital Controlled Oscillator zeggen, ofterwijl eentje die constant tuned ipv dat je het eens in de zoveel keer handmatige moet bewerkstelligen middels een drukknop zoals je nog wel eens ziet op andere synths zoals bijv de JP6 of Pro600...

de SX1000 is grappig en ondanks dat 'ie 2 envelopes heeft toch wel vrij beperkt en heeft aan de achterzijde niets anders dan slechts 1 mono output...
een echt leuk monofoontje is nutuulk de MS-20 maar die is ook minstens 3 a 4x zo duur... een pro one is ook zeker aan te raden...

Over DCO's is in het verleden al veel gediscussieerd en geschreven op dit forum. In het algemeen komt het er op neer dat 'DCO' een ruim begrip is en dat er vele soorten bestaan.

200-250 kan ook, als je goed zoekt, zo heel goed hoef je niet te zoeken, trouwens, om hem onder de 200 te vinden, maar dan komen er wel verzendkosten bij en wordt het alsnog zo'n 250.

het is een leuke synth, verrassend leuk. met beperkingen, maar ok....

probeer een mooi exemplaar te vinden, want dat wisselt nogal eens.

en die is ZEER goed in electronica

Maar ook in synths? Want in synths wordt nog wel eens andere benamingen gehanteerd dan in de algemene elektronica. Een DCO legt toch echt de nadruk op Digitally Controlled (...en verder analoog) Wat jij beschrijft heet in de synth wereld een wavetable oscillator. Daar wordt nooit de term DCO voor gebruikt.

En een Jen heeft zeer zeker geen wavetable osc, flash geheugen, etc. Dat die broer van die vriend van je zou met al zijn kennis denkt dat er in 1978 al flash geheugen en romplers bestonden zegt wat mij betreft genoeg...

Leuke synth, dikke bassen en leads uit gehaald en veel plezier mee gehad! Deed me beetje denken aan de Yamaha CS-05 qua eenvoudigheid en speelwijze.. CS-05, CS10(d), CS15.. als je die tegenkomt, misschien vind je het wat; erg leuke bakjes.

Laatst gewijzigd:
Back