Hoe houd JIJ je STUDIO koel ?

C-Code

Addicted to Breaks
Ik heb een zolderkamer waarop ik muziek maak......althans; als het weer het toelaat. Op dit moment is het te heet/benauwd om ook maar 1 voet in de studio te zetten;

Hoe houden jullie, jullie eigen studio koel. Ik zou best een airco willen nemen, maar dat word erg moeilijk aangezien die dingen aso duur zijn, en ik daar momenteel geen geld voor heb. Ook zo'n ventilator (die ik wel heb), verdrijft de warmte niet, die circuleert de warmte alleen.

Dus hoe houden jullie de ruimte koel ? :eureka:

Ik zet geen stap in m'n studio ook veel te warm daar, zit momenteel dan ook liever met een biertje op het terras. Wacht wel weer tot het iets afgekoeld en ik weer meer trek heb!

gr. Mario

Re: Hoe houd JIJ je STUDIO koel ?

Origineel geplaatst door C-Code
Ik heb een zolderkamer waarop ik muziek maak......althans; als het weer het toelaat. Op dit moment is het te heet/benauwd om ook maar 1 voet in de studio te zetten;

Hoe houden jullie, jullie eigen studio koel. Ik zou best een airco willen nemen, maar dat word erg moeilijk aangezien die dingen aso duur zijn, en ik daar momenteel geen geld voor heb. Ook zo'n ventilator (die ik wel heb), verdrijft de warmte niet, die circuleert de warmte alleen.

Dus hoe houden jullie de ruimte koel ? :eureka:

gewoon geen ramen en ook niet direct onder het dak ;)

Ik heb dus ook vanaf 10:00 de zon al vol in mijn kamer. Ik doe alle deuren en ramen van de andere kamers open om het zo te laten doorluchten en laat mij gordijnen dicht. Ik heb ook nog zo'n grote ventilator aanstaan wat toch wel een klein beetje scheelt. Voor de rest moet je zelf gewoon cool zijn8) en je NIET drukmaken:D

Ik heb nou gewoon een synth mee naar beneden genomen en freak wat in de woonkamer waar het een stuk cooler is:)

Elk jaar kijk ik tegen de zomer aan van (help!)

dus it al 14 jaar lang

al kan ik me herrinneren,dat het vroeger nooit zo heet was

het is no rond de 38 tot 40 graden,natuurlijk dan met alle apparaten aan

heb ook geen airco,om dezelfde reden als jij

mischien bestaat er een goedkoop adresje voor airco's?

Voor een airco kun je zeker op marktplaats terecht (pas op dat je niet auto's met airco zoekt)

maak dan ook gewoon (laat in de avond of) 's nachts muziek!

dan gaat het zowiezo veel beter, tenminste bij mij dan maar das een heel ander onderwerp...

Ik heb ze voor rond de 70 euro gezien bij K en EI, tafelmodellen (hoeft toch niet perse op de tafel!?).
Ik ga dr binnenkort ook maar een halen, misschien zometeen wel ff, hier op mijn kamer is het ook vaak genoeg een sauna.

Weinig last van, geen zon op de ramen, terrasdeur helemaal open en goan ! :)
Dit is overigens de eerste zomer dat ik het ergens uit kan houden, voorheen woonde ik ook in een sauna.. dus, succes ! :duivels:

Nog een kleine tip, maar helaas werkt dit alleen voor hele kleine ruimtes en het koelt niet ontzettend veel. Zet een zak met ijsklontjes voor je ventilator en laat de lucht hierop blazen.

Een airco is niet meer zo duur dan vroeger voor onder de 1000 Euro heb je al
een goede Airco, soms maakt het monteren de airco zo duur omdat het door een stek monteur gedaan moet worden,. Ben je een beetje handig kun je het ook zelf doen koop dan wel een unit waar al het koelmiddel inzit, ( ik heb het hier trouwens over een single split met binnen en buiten unit).
Het koelmiddel mag geen R22 meer zijn dus let wel op bij het kopen op bijv marktplaats. Je moet ook de ruimte hebben om een vaste airco te plaatsen en moet
ook weten wat voor vermogen je nodig hebt. Heb je veel ramen dan zou ik alvast zonwering plaatsen. Natuurlijk kun je ook voor een mobile airco gaan maar die maken
in het algemeen veel lawaai, een single split zit op 36 DB dat is dan de laagste stand. verder let op dat buiten het koelen ook een airco vocht opneemt het je teveel vermogen dan wordt de lucht te droog en andersom dan blijft de warmte hangen.

Zweten is voor mietjes!
En slapen ook.

Gewoon s'nachts met een ventilatortje op je rug en voeten in een waterbak. :)

Nou ik heb de afgelopen 4 dagen in het zwembad gelegen en geen knop aangeraakt...
Mijn apparatuur staat in mn slaapkamer en ik heb daar vanaf 13.00 de zon tot zonsondergang :duivels:

Met deze hitte heb ik ook geen zin om in 30 graden muziek te maken...

De tuinslang!;)

trouwens volgens de weermensen zit de temperatuur in Nederland
1 graad hoger dan in andere landen dit heeft te maken met
een luchtstroom die vanuit zee, de komen 50 jaar zal de temperatuur
ook stijgen met ca 3 graden...
Trouwens zo warm als in India zal het niet worden daar is het
nu 50 graden

als we nou met z'n allen collectief een airco kopen... krijgen we dan geen korting? :P

Maareh... echt koel is t hier niet. Daarbij heeft mijn pc ook een hitteprobleem (cpu loopt op tot 71-72 graden.. maar daar is een oplossing voor in aantocht).

gok dat t hier binnen toch wel tegen de 30 graden aan zal zitten, en ramen / deuren open of dicht, t maakt allemaal geen flikker uit. En tja airco.. denk niet dat dat erin zit...

Dus dat wordt 's avonds muziek maken ipv overdag..

:D

Attachments

• cool.gif
    cool.gif
    4,9 KB · Bekeken: 82
Vannacht gewoon tot 4 uur doorgegaan. Het begint nu wel klote warm hier te worden. Niet te houden. Ventilator helpt best wel een beetje. Veel koud water drinken help ook. Met ijsblokjes.Gewoon doorgaan!

zelfs 's avonds duurt het veel te lang voordat het hier koel wordt....maar ik zit dan ook onder een schuin zwart dak....

Zou een "airsynth" misschien helpen? lol :D

Back