RD-700 of P250

Fast Ed

Stamgast
Mijn CP-5 is vers de deur uit en ik ga nu terug in de tijd v.w.b. mijn stagepiano. Ik zit te twijfelen tussen een P250 en een RD700. Graag tips / adviezen.

Ik zou zelf voor RD700 gaan. Vind de klavieren van Roland (heb RD700 gehad) fijner speelbaar dan van Yamaha (heb P80 gehad), pianosound van Yamaha is me soms te schel (uiteraard kwestie van type en vooral smaak, want niet slecht o.i.d.), RD700 is tilbaarder dan P250 en RD700 heeft een aantal interessante features (deel van de VK8-features voor orgel, SRX-uitbreidbaar, sliders, ...).

Maar ja... 't Is maar waar de nadruk op ligt en wat het doel is.

Het blijft een persoonlijke keus,... persoonlijk vind ik de Yamaha veel beter dan de Roland. Zeker bij een band optreden blijft de Yamaha beter overeind, vind ik dus.. :)

Moeilijk, moeilijk...

Moeilijk, moeilijk...

Vooralsnog dank voor jullie reacties. Mijn gevoel zegt: "Neem de P250!!!", maar mijn verstand zegt: "Neem de RD-700!!!". Ben nu in het bezit van een KORG M3-73 en een Motif ES-rack. Met de Roland erbij heb ik natuurlijk alle smaken, maar ik ben eigenlijk op zoek naar een rete goeie stagepiano, met uiteraard een stuk of goede grandpiano's / uprights en een lekkere clav en rhodes. Kortom...wat is op basis van bovenstaande de juiste keuze.

De keuze is gemaakt...

De keuze is gemaakt...

Sinds vanmiddag ben ik de trotse eigenaar van een Yamaha P-250. Opgehaald in Hilversum en in werkelijk waar mint condition. Zo zie je maar...nieuwer (lees: de CP-5) is niet altijd beter. Maja, ook dit heeft weer te maken met smaak! :koffie:

Waarom heb je die CP-5 dan weggedaan? Wat stond je niet aan?

Back