waldorf Blofeld

willvandervliet

Ouwe rot
Is er misschien iemand die ook de soundset Waldorf Blofeld - Monster Pack V1.0 van space4keys op zijn Blofeld gebruikt.

omdat er in de demo voor deze set erg mooie gesamplede piano's voorkwamen en ik het wel gemakkelijk vind om dit soort geluiden ook op mijn Blofeld te gebruiken heb ik deze gekocht.

Nu zit ik met het probleem dat ik wel de nieuwe samples op mijn Blofeld kan zetten maar niet gelijktijdig de factorysamples, dit omdat dit te veel geheugen kost.

Het volgende probleem is dat ik wel de nieuwe patches op de Blofeld heb staan maar dat deze niet de juiste samples aanspreekt.

Misschien iemand een idee wat te doen?

De verkeerde samples kan je oplossen door in de patches de oscillators die samples gebruiken (alleen osc1?) aan te passen en daar de juiste sample te kiezen - daarna natuurlijk even saven. Ik heb zelf die soundset niet, maar als ze het netjes gedaan hebben, dan zou je iig een bestandje oid met daarin een overzichtje van de samples moeten hebben.

Het lijkt mij overigens dat de standaard patches die op de Blofeld staan geen samples gebruiken, aangezien je die met die sample licentie moet unlocken. Je kan de originele samples altijd weer downloaden en terug zetten (http://www.waldorfmusic.de/en/downloads-blofeld/403-licensesl.html).

Die soundset klonk overigens niet slecht.

Back