TIP voor de wat saaiere momenten

Laurens O

Sta op en scheur!
Een vriend van me kwam laatst toen we ons verveelden op een erg grappig idee, ik vond dat ik dit ff moest delen met jullie zodat jullie er ook plezier aan kunnen beleven.

Misschien is het al achterhaald, misschien ook niet, het is een klein beetje flauw, maar je kan er wel leuke dingen mee doen.

Je sampled een boer, en dan niet zomaar een boer, maar eentje die echt zwaar, diep en lang is :dubbel: :D . Neem dus iemand die van wanten weet.
Dan is het de uitdaging om die boer zo lang mogelijk te maken op een zo hoog mogelijke resolutie (dus beste kwaliteit) door middel van time stretching, het resultaat bij ons: Een boer van bijna een minuut die nog echt klinkt ook! Leuk om op je voicemail te zetten (mensen irriterend :D ) of gewoon om iemand (bijv. je moeder die net op de gang loopt) voor de gek te houden.
Je kan het opzich ook misschien wel in een stampgabber nrtje kwijt als je een beetje creatief bent.
Natuurlijk hoeft het niet met een boer, er zijn natuurlijk ook andere fijne mensengeluiden ( :kont: ) waarmee je de proef op de som kan nemen.

Ben ik een raar ventje? Zo nu en dan! :P

oh ja daar heb ik me ook een periode mee bezig gehouden

Een goed "raspende" lange boer, kun je best makkelijk loop points in vinden, en dan is ie zo lang als je wil :D

in gabber dinges is bijna alles bruikbaar zeker? :)

Mischien geen gek idee,gewoon een hele week superveel bonen eten.En dan je sampler aan de eind van de week aanzetten en.........:kont: beste 909 kick, beetje compressie en eq.

Ultimate!!!:D :D :D

ff serieus...... een sample van pratende mensen in een kroeg door een filterbank werkt goed als sfeer....

En stukken film... Erg geil!

Kijk al waren het nauw scheten die je gaat sampelen dan zeg ik ok.
Maar boeren sampelen dat kan echt niet. Stelletje idioten :D

Gewoon een microfoon buiten het raam hangen en erdoor mixen werkt ook goed hoor. Desnoods een pitch shift of een delay eroverheen. Voila! :)

Ik denk dat de Roland VariOS of de Hartmann Neuron technieken, anderzijds Melodyne en consorten een natuurlijkere boer kunnen produceren ook bij veel hogere en lagere tonen.

Een multitimbrale boer die natuurlijk klinkt over 7 octaven, WOW!

Origineel geplaatst door metatron
Nee zeker niet alles, net zo veel nee nog minder zelfs dan in andere muziek.

Waarom word Gabber altijd als simpel beschouwd:erm:

je mag alleen scarface samples bv gebruiken ;)

Omdat veel mensen bij hardcore/hardstyle helaas nog steeds aan "Alles naar de kl#ten", "Neuken in de keuken" en "Poing" denken. Niet dat met name Poing en Alles naar de kl#ten destijds niet geniaal waren, maar op muzikaal vlak nou niet echt het meest hoogstaande.

Misschien een leuk om eens een keer een hardstyle/hardcore contest hier te houden. Kijken hoe ver men dan komt.

Maar ik vind jullie wel lief hoor :D . Maar nu ga ik even de nieuwe Interface door spitten!

Gelukkig zijn we hier niet (altijd) met reuk bezig ;)
Maar een boer goed gepand in stereo hoeft niet toch niet zo slecht te klinken8>

Alle ranzige dingen,zijn wel bruikbaar in Gabber:D Toch?

... boeren sampelen dat kan echt niet. Stelletje idioten :D

Lekker landbouwers samplen en dan omkeren :D.

2kj47d.jpg

er zijn toch zo van die radiospelletjes waar je zo lang mogelijk een klinker moet aanhouden? Ik dacht al een loop te maken, dan kunnen ze 'm onderbreken met reclame, elk uur tot de zender ontploft :)

Back