Misschien ben ik dan weer meer "speler" dan een "knoppen/slider/draaier/schuiver" want meestentijds neem ik gewoon een preset (bas, lead of whatever ook) en draai wat aan knopjes maar niet overdreven veel, en ga dan..... ja.... liedjes spelen/maken.... Of als ik in een gekke bui ben dan jaag ik het door wat fx pedalen en dan ben ik ook tevree...
Vroeger deed ik dat wel, ik bedoel, m'n eigen sounds maken (op m'n Virus B was dat) maar op gegeven moment dacht ik van, goh die presets zijn er ook niet voor niks natuurlijk, en ze zitten erin, dus waarom zou ik ze niet gebruiken?
Voor mij heeft meester van je instrument meer te maken met speeltechniek en dat je tijdens een jamsessie of zelfs gewoon wat meespelen met TMF, gewoon leuk je ding kan doen, zonder dat mensen te erge pijn aan hun oren krijgen... dan met 'oh laat ik die lead van Lady Gaga eens maken'
Ik heb wel respect voor sounddesigners hoor, voor mij lijkt het dat ze meer sonische tovenaars zijn, zodat ik met die sounds weer gekke songs kan maken ...