Casio met pro gear?

Jammer eigenlijk dat Casio er voor heeft gekozen om 2 aparte synths uit te brengen. Waarom niet gewoon één synth met de mogelijkheden van beide? Nu moet je kiezen tussen beide terwijl je graag alle mogelijkheden had willen hebben.

ze komen juist behoorlijk goed terug in de markt
maar het blijft wel een casio.... en dat is niet lullig bedoeld, maar ik denk dat er een grote groep is die het merk simpelweg niet cool genoeg vinden.

Jammer eigenlijk dat Casio er voor heeft gekozen om 2 aparte synths uit te brengen. Waarom niet gewoon één synth met de mogelijkheden van beide? Nu moet je kiezen tussen beide terwijl je graag alle mogelijkheden had willen hebben.

Dat is makkelijk op te lossen, koop de xw-g1 en download een samplepack met orgels ;) Maar dan mis je wel de drawbars natuurlijk... Echter is dat ook weer deels op te lossen door 6 verschillende layers met verschillende orgels en stemmingen in te stellen, heb je 6 drawbars.

maar het blijft wel een casio.... en dat is niet lullig bedoeld, maar ik denk dat er een grote groep is die het merk simpelweg niet cool genoeg vinden.

Tja, dat is dan puur hun ego welk in de weg zit haha, niet mijn probleem verder. Het gaat er uiteindelijk niet om van welk merk of van welk type het instrument is, maar wat de gebruiker ermee doet he haha

Filmpje

Ik vind het wel lekker klinken eigenlijk. Of de bediening nou zo handig en intuïtief is weet ik niet, maar al met al is het best wel veel instrument voor weinig geld.

Tja, dat is dan puur hun ego welk in de weg zit haha, niet mijn probleem verder.
maar wel 'lastig' voor casio (voor een merk als buckler was het uiteindelijk zo lastig dat ze het van de Nederlandse markt hebben gehaald...).

maar wel 'lastig' voor casio (voor een merk als buckler was het uiteindelijk zo lastig dat ze het van de Nederlandse markt hebben gehaald...).

Alcholvrij bier en synths met elkaar vergelijken, right haha.... Als Casio niet meer zou verkopen, zou het allang gestopt zijn met het wereldwijd produceren en verhandelen van keyboards, synths en andere instrumenten. Voorderest ben ik wel een beetje uitgepraat over de naam van Casio, laten we het weer over deze 2 synthesizers hebben.

Filmpje

Ik vind het wel lekker klinken eigenlijk. Of de bediening nou zo handig en intuïtief is weet ik niet, maar al met al is het best wel veel instrument voor weinig geld.

En het beste nieuws uit dit filmpje: "Dit is nog maar het begin." Er gaan nog veel meer Casio producten komen in de toekomst! :D

maar wel 'lastig' voor casio
apple, dat oh zo hippe merk, stond ooit ook aan de rand van de afgrond en had ook niet echt een lekker imago... nu doen ze het toch aardig :) (niet dat het slecht gaat met casio)

heb niets tegen casio, best een cult merk :D en deze synths klinken toch best prima, goede comeback... en idd in de toekomst meer casio dingen, geweldig toch!

Iemand zei het al, maar teenage engineering meets casio zou wel koning zijn :dubbel:

apple, dat oh zo hippe merk, stond ooit ook aan de rand van de afgrond en had ook niet echt een lekker imago... nu doen ze het toch aardig :) (niet dat het slecht gaat met casio)
deze synths gaan het ook vast niet slecht doen, maar ik doelde er meer op dat het imago van casio een groep potentiële kopers er zal weerhouden om een (of beide) van deze synths te kopen, terwijl ze hem wel hadden gekocht als er roland of ... op stond...

Je was me voor major-hostage ;-)

Ik vind het ook een goede zet. En je kunt er toch wel iets meer mee dan met een GAIA.(soundwise iig)
Zie hier de specs: http://www.casio-europe.com/nl/news/detail/665/

Oops :o:

Dat krijg je er nu van als je oordeelt op basis van het bekijken van één enkel YouTube fimpje in plaats van ff de moeite te nemen de specificaties op te zoeken.

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk evenals major-hostage voor jou.

Dank voor je link! :walker:

deze synths gaan het ook vast niet slecht doen, maar ik doelde er meer op dat het imago van casio een groep potentiële kopers er zal weerhouden om een (of beide) van deze synths te kopen, terwijl ze hem wel hadden gekocht als er roland of ... op stond...
denk ik ook... maar imago kan snel veranderen... zal me niets verbazen als ze opeens met toffe drumdoosjes ofzo komen... en dan is het weer helemaal tof bij de massa... kzie de casio shirtjes al over de toonbank vliegen

dit ziet er gewoon goed uit. klinkt uit het filmpje al aardig en de bediening lijkt vlot en makkelijk. flexible step sequencer en arpeggiator. zeker de moeite om eens uit te proberen in de winkel!

Oops :o:

Dat krijg je er nu van als je oordeelt op basis van het bekijken van één enkel YouTube fimpje in plaats van ff de moeite te nemen de specificaties op te zoeken.

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk evenals major-hostage voor jou.

Dank voor je link! :walker:

np! voor het geld is het natuurlijk al helemaal "a steal". 499 a 599 straatprijzen in the states. Hopen op vergelijkbare of lagere prijzen in NL.

Ik ben onder de indruk! Casio is de meester van de 80/20 regel. Hij komt een heel eind mee met wat een Jupiter80 kan, maar dan voor 699.

... 499 a 599 straatprijzen in the states. Hopen op vergelijkbare of lagere prijzen in NL.

'k Gok op de 649,- - 749,- hiero.. Zwakke euro etc... :erm:

Maar ziet er allemaal wel veelbelovend uit! Ben wel benieuwd naar die sample-bak! :P

Klopt idd.. Maar eerst was 't al dat je de bedragen in $'s al 1 op 1 kon omzetten naar €'s, en 't lijkt me inmiddels niet beter (voor ons) geworden... :(

Back