Nieuws van Nord?

Wat versta je eigenlijk onder een moderne drumdoos?
Eentje die nu uitkomt, bepaalde features?

ik zou zeggen dat een moderne drumdoos een drumdoos is die de afgelopen vijf jaar ongeveer is uitgekomen. maar je kan inderdaad zeggen dat bijvoorbeeld een volledig analoge drumdoos naar model 808/909 in dat opzicht niet modern is.

maar deze nord lijkt ook wel iets nieuws toe te voegen als ik zo de speqs en beschrijving lees. maar dat is nog ff afwachten tot de demo's opduiken.

misschien is het wel een grapje van nord, een hoax om de tongen los te maken en aandacht te trekken
dus komt er straks een heel ander product op de nammmmm

dus komt er straks een heel ander product op de nammmmmmmmm
een virtual digital drum synthesizer :D

ik denk trouwens wel dat er een markt voor is; ik zie die gast in die rode blouse zo in een hoekje staan te drummen bij een of andere hippe electro-popband op een woensdag uitzending van DWDD

Misschien zit er wel een handige software editor bij waarmee je je helemaal kan uitleven en custom drumkits kan maken en deze tot in detail kan tweaken. Dan zou het voor mij interessant zijn.

4 drum triggers in, maar 1 output en 1 knop.... De doelgroep lijkt mij toch in eerste instantie performers, en niet studio mensen. De orginele DDrum was ook echt een ding voor drummers, niet voor drummachine freaks.

4 drums triggers in is wel erg weinig als het speciaal voor performers is.. Leuk voor bij een echte analoge drum setup, maar te weinig inputs om als stand alone module te gebruiken bij digitale drumpads..

Misschien een USB aansluiting als verrasing zodat meerdere audio outputs over USB in de studio het toch interessant maakt. En idd een uitgebreide software editor met mooie mogelijkheden maakt het ook een leuker drumdoosje. Het blijft nog gissen uiteraard...

Ben (zoals vele) erg benieuwd als het gepresenteerd wordt op de NAMM met uitsluitsel over de precieze specs en demo.

Misschien een USB aansluiting als verrasing zodat meerdere audio outputs over USB in de studio het toch interessant maakt. En idd een uitgebreide software editor met mooie mogelijkheden maakt het ook een leuker drumdoosje. Het blijft nog gissen uiteraard...

Ben (zoals vele) erg benieuwd als het gepresenteerd wordt op de NAMM met uitsluitsel over de precieze specs en demo.

Ik zie geen label voor de USB aansluiting in het plaatje op http://www.norddrum.com/

Ik zie geen label voor de USB aansluiting in het plaatje op http://www.norddrum.com/

I know, was ik mij van bewust, maar dat ontbreken van de label zegt niets.
Kan altijd bewust weggelaten zijn op de afbeelding.
Het gebrek aan outputs is ook een verrassing...

Hij moet nog gepresenteerd worden, zijn enkel teaser afbeeldingen.
Dan weet je maar nooit met voor extra specs (verrassingen) ze op de proppen komen bij de (officiële) presentatie.

Ik wil hiermee niets zeggen, enkel een voorbeeld noemen dat USB een leuke feature zou zijn en daarmee gebrek aan outputs kan verzachten. Het is nu lekker gissen, dus kunnen we van alles roepen.
:P

Wauw, ik vind dat orgel er wel prachtig uitzien! Zal vast klinken als een klok, mooie grote tone regelaars.. lekker overzichtelijk, zeer mooi.

De drumcomp. is idd karig, zoals ik eerder in deze draad al zei, beste is denk ik toch te wachten.. wellicht is het een instap-model netals de micromodular met nieuwe spec's/algo's/etc, en komt volgend jaar z'n grote broer met wél de features en wensen erin verwerkt, en op een hoger plan getild.

Lijkt me dat het wel afhangt van het succes van de kleine Nord drum, óf en áls er een grote broer komt.

Dat zijn alle Nord producten.
De hardware versie is al 1.1 ipv 1.0, dus er zijn al wat veranderingen gemaakt tov het eerste idee.

Wout

Ik voel me al jaren niet meer tot de doelgroep van Clavia horen. Vroeger wel en de studio is hier ook redelijk rood. Stiekem (tegen beter weten in) hoop ik toch een keer op een G3 ;) of dat deze Nord Drum onder de motorkap meer heeft dan dat je aan het fronpanel kan zien (zoals bij de micromodular).

Sander02 schreef:
Zal vast klinken als een klok, mooie grote tone regelaars..
Zit je nu serieus voor zulk een digitaal product als de Nord Organ de grootte als referentie te nemen voor de sound? :doei:
Tjonge toch...

gewoon met je snelle midi - patcher per hit een ander kanaal laten kiezen haha.

mods koningen kom er maar in...

Back