JXL Radio

Auxillary

Ouwe rot
overleden lid
Als je begint over Junkie XL krijg je vaak twee extreme reacties: je vindt hem goed of niet! Punt uit!

Ikzelf had ook zo mijn reserveringen over meneer Holkenborg, echter...... nieuwsgierig door de release van de nieuwe CD en zijn project JXL radio ben ik toch maar eens naar die site gegaan. JXL Radio! En ik moet zeggen ik vind het erg goed wat hij doet. Met name de reden om een eigen radio station te beginnen. Nu zul je natuurlijk weer mensen krijgen die zeggen: oh oh, dit is alleen maar bedoeld om zichzelf te promoten. Misschien is dat wel zo. Maar je moet origineel zijn tegenwoordig om jezelf te presenteren. Als je bedenkt dat de mainstream radiostations tegenwoordig per week maar 3 nieuwe platen aan hun playlist toevoegen!??? Dan is de spoeling wel HEEL dun.

Maar goed terug naar JXL radio. Als je geinteresseerd bent in originele muziek kan ik alleen maar aanraden om er eens langs te gaan. Door de goede muziek heb ik zelfs de 7AM online CD gekocht. En nogmaals ik vind het zelf erg goede muziek.

Dit is géén Junkie XL promotion maar gewoon een mening van mezelf over dit project.

Baseer je eigen mening over JXL Radio!

Eric

Re: JXL Radio

Origineel geplaatst door Auxillary
Als je begint over Junkie XL krijg je vaak twee extreme reacties: je vindt hem goed of niet! Punt uit!

Dat klopt...

ik niet echt eigenlijk....

Billie Club was gewoon Breathe van de Prodigy,
en nu zn 'nieuwe' single is gewoon dezelfde als de vorige (A little less conversation), maar dan met andere zang erover...:stupid :stupid

Persoonlijk ben ik helemaal weg van alles wat Junkie XL doet en die nieuwe cd?? alleen zware respect hoe hij het allemaal gedaan heeft in muziekaal en productioneel opizcht. ik denk dat wij als Simpele Hollanders erg trots moeten zijn op iemand zoals hij HE is The Man!! :halleluja :halleluja :halleluja

Origineel geplaatst door DJ @tiq
Persoonlijk ben ik helemaal weg van alles wat Junkie XL doet en die nieuwe cd?? alleen zware respect hoe hij het allemaal gedaan heeft in muziekaal en productioneel opizcht. ik denk dat wij als Simpele Hollanders erg trots moeten zijn op iemand zoals hij HE is The Man!! :halleluja :halleluja :halleluja

ja! laten we Tommie het Gouden Plamuurmes geven voor de meest dichtgeplamuurde mixen!

Bel JXL; uw mix kan immer troebeler!

Origineel geplaatst door cyan_circle
ja! laten we Tommie het Gouden Plamuurmes geven voor de meest dichtgeplamuurde mixen!

Bel JXL; uw mix kan immer troebeler!

ehh is that a bad thing?? ik vind het huist een stuk professioneler klinken doordat het zo dicht gemixed is..

Het radio-idee vindt ik wel aardig, net als z'n oudere muziek. En 't is gratis!! :D

Newz-update: 'k heb de 'radio' nu een klein uurtje opstaan enne: ERRUG GAAF!! :{

Laatst gewijzigd:
Ik heb JXL op Pinkpop gezien...

Wat sleeecht !

een beetje aan zn MS20 draaien zonder hoorbaar resultaat
een beetje aan zn mengpaneel draaien zonder hoorbaar resultaat

playback ten top!...laat die harddisk maar lekker draaien dus..

Tjaaaaaaaa, heb net de video nog eens bekeken en ja..... hmmmmm, los van het feit dat ze maar twee nummers uitzonden gisteren, vond ik het jammer dat er niet meer 'live' te zien was. Bass heeft wel wat gelijk dus. Echter de discussie van wat is live of niet is al eens vaker hier gevoerd. Over het fenomeen Underworld bijvoorbeeld. Het komt ook allemaal uit doosjes zeg maar. Maar goed, ik was deze thread begonnen over JXL Radio en dat blijf ik een cool initiatief vinden. Dan mag hij van mij gerust aan knoppen draaien op het podium (of die knoppies aangesloten zijn of niet!).

:D

Eric

Ik hoor ook bij degenen die hem geweldig vinden! "Big Sounds of the Drags" is een van mijn favoriete albums aller tijden, en kan zich makkelijk meten met de betere platen van de Chemical Brothers (om maar eens een band te noemen).
Het nieuwe album heb ik nu een paar dagen in mijn bezit en ben er nog niet helemaal uit wat ik er van vind.
Sommige nummers op 3PM vond ik erg goed, maar andere ook helemaal niks, maar het "dance" gedeelte van 7AM (het internet album) is wel weer helemaal te gek. Dat zou ik dan ook liever een keer live horen dan hetgeen 'ie op het moment doet.

Origineel geplaatst door King of Snake
! "Big Sounds of the Drags" is een van mijn favoriete albums aller tijden, en kan zich makkelijk meten met de betere platen van de Chemical Brothers

:dubbel: .....mocht ie willen !

Ik vind JXL zelf niet zo heel boeiend, maar wat ie nu heeft streamen op zijn 'radio' is DJ Sasha.. Een van mijn all time favorite DJ's! Mensen die hem niet kennen, check hem uit want hij mixed beter dan al zijn collega's bij elkaar.

Arv

Studio-Muzikant

Studio-Muzikant

Tom Holkenborg is in mijn ogen gewoon een studio-muzikant.. een muizerd.. een knutselaar. En het valt haast niet te ontkennen dat ie dat verdomd goed doet. Het is niet voor niets dat de mensen waar ie mee samenwerkt (Solomon Bourke.. om er maar eentje te noemen) vol lof zijn over z'n energie.. z'n muziek.. z'n creativiteit.

De [("live")] shows van Junkie XL zijn een aanfluiting.. daar is al genoeg over gezegd..

Dat radio-initiatief.. daar hoorde ik laatst al iets over in een interview.. ik ben benieuwd wat hij zelf onder "de muziek die ik graag wil horen" verstaat..

Billy Club was al ruimschoots af voordat Tom ook maar een seconde van Breathe van the Prodigy had gehoord.

Groet,
Allert

Origineel geplaatst door Bass
:dubbel: .....mocht ie willen !

:frons:

ehm....ik geef gewoon mijn mening. Ik ben zelf echt een grote fan van Chemical Brothers, Underworld e.d. dus ik weet wel enigszins waarover ik praat, en ik kan in alle eerlijkheid zeggen dat BSotD met gemak hetzelfde niveau haalt (voor alle duidelijkheid: - naar mijn mening).
Als jij een andere mening hebt ok, maar een reactie als deze is wel weer erg kinderachtig

Ah joh..rielex..

Gewoon effe een beetje ;)

:biertje:

We weten allemaal (althans diegenen onder ons die wel een live gespeeld hebben) hoe verdomde moeilijk het is om én echt live te spelen én er echt interessant uit te zien (kwa act dan 8>) op het podium. Dus alle respect voor mensen die "live"optreden met dance. MAAR: Tommie stelt zich teveel aan, en doet nog niet eens z'n best om "overtuigend te faken"......tis inderdaad een studionerd, zoals al eerder aangegeven. Mijn 2 Eurocentjes !

Pinkpop, JXL etc.

Pinkpop, JXL etc.

Ik heb (ook) niks tegen JXL, maar dat wanhopige gedoe om toch in godsnaam zo'n prefab show nog een beetje spannend te maken is wel erg, ja. Maar wat ik eigenlijk erger vond was op te merken hoeveel bands eigenlijk hun 'doorbraak' te danken hadden aan 'reclame-deuntjes' of een ingehuurd lijk (Elvis) of een 'dance-remix' of zo...

is dit weer typish nederlands om iemand te dissen niks te gunnen of whatever?
je kan ook trots zijn op wat hij tot nu toe bereikt heeft.
al ken ik eerlijk weinig van zijn muziek

ja joh tis gewoon jaloezie.
zelf heb nooit een optreden gedaan zonder dat er mensen zaten te zeiken, dat het niet 100% live was of wat dan ook.
En als die kritiek terecht is, probeer ik er wat mee te doen. Ik ga de volgende keer in ieder geval niet nog meer met m'n armen in de lucht staan zwaaien. Ik heb er trouwens maar 2......

Ik heb ooit een live optreden bijgewoond in een erg leuk zaaltjein Leeuwarden, 4 of 5 jaar geleden.
Toen was hij nog samen met "rude Boy", dat was een geweldige live show, met live drummer, gitarist en draaitafel.
Een zeer energiek optreden.

Ik heb ook beide cd's maar vind enkele treacks ook wel erg veel op de prodigy lijken.

Ik vind het een interessante muzikant, en een hard werkende ook nog. Hij heeft zijn sporen toch ook wel verdiend met het ondergewaardeerde Nerve.

Maar goed een internet radio station?
Weet het niet , voegt het iets toe?

Hij kan beter maar lekker muziek maken
Maar dan wel echt LIVE optreden op een festival als Pinkpop, anders lijkt ie net britney spears.

Back