De grote ik heb in 2012 gebouwd/afgemaakt draad

Komaan ! Zulk een mooi stereo setje en dan een Ipod !!! :stupid
Er komt nog een platenspeler bij. En ik ben nog steeds op zoek naar een betaalbare en betrouwbare FLAC/Wav player ter vervanging van de iPod dus suggesties zijn welkom!;)

Mijn Behringer MDX1400 die ik met een defect van de vorige eigenaar heb overgekocht voor een prikkie gerepareerd.
Dit verklaarde ook meteen waarom ik soms een schok kreeg van mijn rack(ongeveer een half jaar geleden) en wegens al de ruis en kraak die deze machine genereerde heb ik hem een lange tijd niet meer gebruikt gehad.

577855_397950546912585_100000929290225_1157742_2010952791_n.jpg

Jep, je ziet het goed, de aardingsdraad(waarom die ubberhaubt op een print moet is ook een raadsel) zit door een overvloed aan tin vast aan de transistor.
Het is en blijft behringer, maar het is nu enig zins bruikbaar, ruis valt mee als je de Gate goed instelt.

Midibox sequencer lite

Deze is bijna af. Technisch werkt alles. Enkel de behuizing is nog in opbouw.

Het volgende project is de oakley TM3030 303 clone. Deze is momenteel in bestelling. En ik ben bezig met zoeken van onderdelen.

thanks! :)

is jou pultec nou stereo of mono? ik zie maar 1 spoel in de filter sectie (behalve de triades dan) en ook bij de stepped switches 'mis' ik wat decks hier en daar. Of kijk ik verkeerd?

ah! now i see! ik zag al teveel XLR's voor mono :)

Net even wat testen gedaan met de NetEQ en hij muisstil en met RMAA zijn de curves errug netjes! + en - 5.5db max boost/cut (kan meer maar dat wil ik niet) en hij klinkt GOED. Hij moet nog gecalibreerd worden maar zelfs nu al erg weinig distortion, dat beloofd wat. *D
Kan niet wachten om hem in te gaan zetten! 8~

Twee kanaals `valvecaster` buizen preAmp , voor dat lekkere volle en iewat smerige buizen randje. [met een beetje compressie] 8~
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=135651
En omdat ik er ook af en toe een hobby van maak om het allemaal zo goedkoop mogelijk te maken , valt de prijs voor de onderdelen nu erg mee.
Er zit op dit moment grotendeels alleen kwaliteits componenten in. [Zilverdraad /vergulde connectoren/ goede pots/NOS buizen]
Case is 2e hands met standaard los frontje.
Ik kom nu op en 40 a 50 euro.............

valvecaster.jpg

De Oakley Sound TM3030. De print is werkend en wel. alleen de behuizing rest nog.

De teller is net gestart, maar nu al 1 benjolin en 2 drone labs.

Op naar de x0xb0x, midi pall, shriti (ofzo) en het ems filter...

Heel mooi gemaakt zo Hilltree! Mocht je wat willen delen betreft de bouw, hoe je bijv de VU metertjes derbij betrokken heb (welke buffer?), hoor ik het graag! Het eerder gemaakte topic heb ik nu helemaal gelezen, lijkt me een leuk project!

Dit project is voor 90% klaar, en ik wil het zeker graag hier neerzetten als het af is:

een ISO-box om gitaar via versterker op te nemen. met daarbij een stereo-opname systeem om het geheel meer ambient en diepte te geven. en deze laatste ook voor andere opname-doeleinden.

maar nu eerst een vraag:

ik heb een mooie versterker-print uit een computer speaker systeem gehaald voor inbouw in kleiner doos en met jack in (L en R) en speaker uit (L R en Bass). En tevens per speaker een fase-schakelaar.
(de versterker zelf heeft nog een extern kastje metEQ, stereo 3D-effect, loudness, mute, balance en volume. bij elkaar dus een heel mooi systeem.

nu wou ik de binnenkant van het plastic kastje met aluminimum plakfolie beplakkken als bescherming tegen storing van buitenaf. drie vragen:

1. Heeft dait wel zin/nut?
2. werkt dat wel voldoende?
3. het plakband is 5 cm breed en dus moet ik het overlappend plakken. maar ik besefte me vanmorgen dat door de plaklaag de alumimimum stroken niet met elkaar in contact komen daardoor (misschien). werkt het dan wel goed genoeg als een kooi van faraday?

wie weet hier meer van?

Attachments

• Picture.jpg
    Picture.jpg
    53,4 KB · Bekeken: 60
Back