sample board Kurzweil k2000

remkowski

registered abuser
Hallo,

Wie kan mij vertellen hoe ik zo kan zien aan een k2000 of hij het sampleboard erin heeft zitten, want standaard heeft ie al ingangen toch ... dacht ik?

Dank voor alle hulp

Remko

Nee, da's een expansie board, met de 'extra' ingangen,,
Op de kurzweil site staat dat wel en anders effe google pics,, :)

Ik ga bij iemand kijken naar een k2000 , maar die weet niet wat er aan opties in zit..
Kan m daar natuurlijk niet openschroeven, dus zoek eigenlijk tips om zo te kunnen zien
wat er aan opties inzit.

sampleboard
extra rom
extra ram
etc.

Dank alvast!

Als het een rack is, zitten er aan de voorkant rechts drie gaten. Als hier een blinde plaat achter zit, is er geen sampleoptie. Zitten er aansluitingen (volgens mij XLR L + R en een stereojack) dan heb je die wel. Ik heb ooit een K2000 keyboard gehad maar kan me niet meer herinneren hoe het daarbij zat. Ik neem aan hetzelfde idee maar dan vanachter. Je kunt overigens met een K2000 zonder sampleoptie via flop of scsi heel veel sampleformats lezen waaronder Akai, Apple en volgens mij ook Ensoniq maar dit zal ook wel op Google te vinden zijn.

Succes
Evert

De rom versie zie je bij't opstaren, de hoeveelheid ram in 't diskmenu, de fan hoor je draaien,
check mss ook eens of alle knoppen nog wel werken
want ik heb nog steeds geen replacement knobs gevonden voor m'n oude K2000,,

Thanks.

De VP versie... heeft die ook wel de standaart 2000 sounds? of alleen de hele soundset van de 2500?

De VP roms heb ik ook is gekocht, maar ik dacht dat er dan in bank 200 tot 999 al presets inzitten,
en de VP patchen kun je ook laden,, mss heb ik ze nog wel ergens, maar 'k denk wel dat dat op de kurzweil site staat ook.

Wat zeker intressant is, is een scsi zip of jazz drive, en dan mss twee,
want de ééne is dan aangesloten op de K2000, en dan andere voor de pc, dan kun je data verwisselen,,,
of tja, mss is één genoeg, en dan via de scsi bus aan elkaar linken,,

De K2000 heeft standaard een functie als samplerplayer , een sampleboard is alleen handig als je
zelf geluiden wilt gaan samplen.
Dit zie je trouwens van de buitenkant http://4.bp.blogspot.com/-xTLPlgvp56Q/TtPw049Hz3I/AAAAAAADd_4/WF7swrzwRIw/s1600/_MG_6105.jpg
Je kunt geluiden laden via Scsi met een CD-rom Player , Harddisk , Zip-drive , Mo-drive etc..

Verder is het van belang dat er genoeg ram geheugen inzit ( 32/64 mb ) en misschien P-ram voor meer
geheugen plaatsten voor je presets :)

Nou.. heb m gekocht.

Sampleboard zit erin + max sample ram 64 mb.
Interne hd + koeling.

Heb de Interne HD gelijk losgehaald.. ding word loeiheet!

Dus nu aan het uitzoeken welk type zipdrive ik t best aan de k2000 kan hangen?
Ik heb OS versie 3.54J of kan ik zo elke zip hier voor aanschaffen?
Welke is er zo berucht vanwege de click of death? of is een Jazdrive beter?

Andere vraag.. Kan ik floppy's geformatteerd op de k2000 gewoon schrijven op de pc?
Ik moet ze neem ik aan eerst formatteren ? En dan gewoon .krz bestanden downlooien
en erop knikkeren..

Dank

v3.54 is okey voor de Zip drive denk 'k,, en anders,
de 'nieuwste' v3.87, is mss nog wel te vinden op ebay,
maar wees dan zeker dat het een 'janis' of 'kelvin' versie is ??

viola:
http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?_nkw=kurzweil+3.87&_sacat=0&_odkw=kurzweil+v3.87&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313

en idd, de Diskdrive is 100% PC compatible denk 'k wel,,,
gewoon HD 1.4 MB diskettes...

Ik zou je een 2GB Jazz drive aanbevelen,,
k' heb zelf jaren met de zip drives gewerkt, of eerder, mee zitten sukkelen,
Alhoewel, mss is een goede werkende JAzz drive en disk ook al moeilk te vinden tegenwoordig ???

en ja, proficiat met je aankoop !!

Laatst gewijzigd:
Thanks voor de info..

Wat zou een usb naar scsi adapter handig zijn :)

Trouwens de harddisk zelf werd ook enorm heet in de K2000, niet alleen de voeding.
Ik schrok ervan, maargoed hij doet t wel nog steeds dus kan ook wel wat hebben.

Ik ga eerst wel even met floppy sounds overgooien. Ik mis wel wat presets op deze VP versie die erg goed zijn uit de gewone K2000. Gelukkig kan ik die zo van de Kurzweil site halen.

tja, k' heb hier 2 van die Scsi naar USB adapters, maar geen enkele werkt,, waarschijnlk omdat ik er geen driver van heb,,??

'k heb wel via een PCMCIA 2 scsi adapter een tijdje gewerkt, maar nu gaat alles hier via de amiga oktagon scsi controller,,
Adres 0 = de K2661, Adres 7 = den Oktagon, Adres 3 = Jazz,, Adres 2 = de 4GB scsi Schijf,, adres ?? was de CD/RW
Alleen dan uitkijken dat de K2661 en de Oktagon niet tegelijk op de scsi bus willen gaan,,

Daar ben ik weer :)

Heb eindelijk een scsi zipdrive, kabel moest ik apart bestellen.. had ik m binnen, paste ie niet goed omdat de behuizing van mn k2000 (keyboardversie) rond de scsi poort in de weg zat. Oftewel zaag in de k2000 of in de stekkerbehuizing, uiteraard voor t laatste gekozen :)

Termination switch op de zipdrve aan, beiden zelfde kanaal, werkt goed! Kan ermee lezen en schrijven :)

Maarrr nu gaat mn k2000 elke keer ik m aanzet initialiseren?? trek ik de scsi eruit dan start ie wel normaal..

Enig idee wat dit kan zijn? Heb inmiddels 3.87J

Pfff wel een synth die moeilijk kan doen hoor.

Kijk is in het 'disk menu',??? de startup mss ???
de K2X00 kan automatisch een file inlezen, bij't opstarten,
en da's de 'BOOT.krz' ?? file,... denk 'k,, kweet 't ni meer van buiten;..

of tja, scsi ID's moeten anders zijn, K2000 <> ZIP ID,,

'k zal anders sevens is m'n K2661 opstarten...

Hey stephen.

Startup staat op off.
Heb al andere scsi kanalen geprobeerd maar helaas..

Dank voor je hulp iig. !

Back