Het koninkrijk van King Fred II

Flat
[/QUOTE]

Wat ontknoping dat toilet :D:okdan:

Er is veel rotzooi op de markt, zoals Frans Bauer, Vader Abraham, André Hazes en die vent met zijn "toeter toeter toeter ... scooter" (op muziek van Vader Abraham trouwens).
Ben het deels eens met deze bovenstaande zin maar dan zo.. :mega:
Er is veel rotzooi op de markt, zoals Frans Bauer, Vader Abraham en die vent met zijn "toeter toeter toeter ... scooter" (op muziek van Vader Abraham trouwens).
Vind Hazes toch nog steeds een Held 8D:bekdicht: de eerste keer dat ik "Eenzame kerst" hoorde moest ik huilen =(
https://www.youtube.com/watch?v=-6QmBtFmSPQ

Beste koning,

Als je maar plezier in wat je doet hebt zou zeggen, doorgaan; tenminste nooit je droom opgeven.

Ik vind jouw muziek HELEMAAL NIETS (alhoewel niet alles even slecht is, niet mijn ding in ieder geval, vandaar), maar misschien een groep 60+ vrouwen die van cabaret houden zullen jouw werk met enige humor of moeite waarderen. Je hebt ook daar meer markt voor dan ons.

Ik vind het anders best goed.

Het is :

• Origineel
  • Vrolijk
  • Melodieus
  • Verassend
  • Gedurfd
  • Volledig

De mix en mastering vind ik wat minder, als op die punten het maximale er uit wordt gehaald kan het zo op de radio.

Ik begrijp trouwens ook eerlijk gezegd de behoefte niet zo om met nadruk te melden dat je iets niets vind, wat heeft de maker daar aan? Ik vind Depeche Mode en alles wat daar op lijkt ook niks, maar dat kom ik niet speciaal even vertellen in iemands draadje.

Hoe dan ook, ik vind het wel wat, ga vooral door, voor je zelf, voor mij, en voor wie het nog meer weet te waarderen.

Ik vind Depeche Mode en alles wat daar op lijkt ook niks, maar dat kom ik niet speciaal even vertellen in iemands draadje.

Wel je hebt hier een punt. Ik heb de mijne ook :okdan:

In ieder geval, nogmaals zou ik zeggen, doorgaan, als King Fred maar plezier in heeft.

De mix en mastering vind ik wat minder, als op die punten het maximale er uit wordt gehaald kan het zo op de radio.
Ik zou zeggen: kom bij mij eens de schuifjes bedienen als ik een opname klaar heb (of bij een reeds bestaande opname). Ik ben benieuwd wat jij er dan van kunt maken ;)

Tja, de timing kan toch ook wel een dikke opfriscursus gebruiken.....
Muzikaal gezien is het niet mijn straat, maar als ik er naar luister dan stoort de timing van de zaken me heel erg het klopt gewoon niet.

Ik zou zeggen: kom bij mij eens de schuifjes bedienen als ik een opname klaar heb (of bij een reeds bestaande opname). Ik ben benieuwd wat jij er dan van kunt maken ;)

Bedankt voor je aanbod, maar mijn eigen schuifjes krijgen al te weinig aandacht van me. :D

Wie er oud genoeg voor is, weet nog op welke manier het eerste cabinet Van Agt tot stand is gekomen. De PvdA en de VVD hadden samen meer dan de helft van de stemmen, dus de Nederlanders hadden voor onkerkelijk gekozen. Het CDA was toen nog verdeeld over links en rechts, dus de meerderheid van het volk had links gekozen.
Dankzij het vissen in troebel water (Den Uyl en Wiegel konden niet samen door een deur) kon Van Agt met Wiegel een cabinet vormen, dat dus rechts en kerkelijk was. En dat terwijl het vorige cabinet was gevallen doordat Van Agt allerlei maatregelen erdoor drukte die door de meerderheid waren weggestemd. Zo lapte Van Agt dus de hele democratie aan zijn laars.

In die tijd was ik al een voorstander van een paars cabinet (misschien wel als eerste in Nederland?) en Van Agt zag ik alleen maar als de man die de Nederlandse politiek om zeep hielp.

Precies in die tijd had Imca Marina een liedje getiteld .

Het kon niet anders of ik zou er een nieuwe tekst op maken!
Van Agt

dan uiteraard wel fris gewassen, soa-loos en bij voorkeur niet al te weelderig van bossen haar voorzien.
Wat me wel opvalt: je dubbelt je stem vrijwel altijd meerdere malen.
Ik krijg daar zo'n Kim Wilde gevoel bij: die leek dat eigenlijk ook altijd te doen.
Is je stem niet krachtig of zuiver genoeg voor gewoon solo-zang, zonder dat koor-gedoe ?
Doe eens iets zonder je vijfling-broers, kijken hoe dat klinkt.

IK vind de basis saunt en klanken van King Fred II helemaal niet gek. het is ongepolijst maar dat heeft niets met muzikaliteit of creativiteit te maken. De behoefte iets heel strak en glad en steriel maken komt ook vaak voort uit angsten en onzekerheden bij de creerende mens.

King Fred II klinkt nogal vintage en dat kan ik persoonlijk heel erg waarderen mede omdat ik die Saunt nog uit mijn jeugd ken.
kleine transitor-radiootjes stonden altijd en overal en nergens gedistorted te schetteren in he air. en dan ook nog die wall-of-sound klank erbij.
vintage drum gitaar, bass en orgel klanken en oude opname mixage-technieken. zang honderd keer over gedubbeld....enzovoort.

heerlijke tijd!

muziek wordt steeds meer steriel en koud

Mijn stem klinkt gewoon mooier als ik die dubbel opneem. Ik zou bij een live optreden beter tot mijn recht komen in het achtergrondkoor of als tweede stem, dan als solozanger.

Over "gepolijst": Madonna heeft eens een volledig gepolijste versie opgenomen van "American pie" (oorspronkelijk van Don McLean). Afgrijselijk gewoon!!!

Mijn neefje is niet muzikaal, maar filmpjes maken heeft zijn interesse gekregen. Dit heeft hij gemaakt (met véél hulp van mij):

Back