Splits maken tussen verschillende vsti's in cubase

First Level

Gedeactiveerd account
Beste Synthesizer gasten,

Is er een eenvoudige manier (dmv plugin of dergelijke) om splits te maken tussen verschillende vsti's op het klavier in cubase? Wil het voornamelijk gaan gebruiken met optredens.

ik zit nu niet achter cubase, maar uit mijn hoofd is dat een midi insert die je op het spoor van de vsti zet waarin je de noot range definieert die je doorlaat.

dus bijvoorbeeld C0 - B3 voor vsti 1
en dan zet je op spoor 2 dezelfde midi insert waarin je zegt C4 - C6 voor vsti2

dus even kijken bij midi inserts op een spoor, daar staat die tussen

had dit al eens geprobeerd in het verleden. zoek toch iets meer een plugin welke richting logic gaat waar je ook zo handig splits kan maken.

gooi bidule als vst host ertussen...

Kijk, heb gewoon een plugin of dergelijks nodig dat je makkelijk voor o.a in live situaties splits kan maken op een of meer klavieren.

zeg ik toch : bidule, werkt als een vst plugin ( tenminste de betaalversie ) en heeft alle gereedschappen , inclusief midifilters en de mogelijkheid om instruments in te binden , om je livesetup te maken.
ik gebruikte het daarvoor.

prima. Ik ga het bekijken. Volgens mij heb ik die nog ergens op een CD staan ;)

kan alles gewoon als modules inbinden en met virtuele kabeltjes verbinden. latency ook geen problemen mee gehad en stabiel.
externe controlers, presets maken , gaat allemaal heel handig.
ben benieuwd wat jij ervan vind.

Ga het uitproberen, nu eerst even weer klussen aan mij studio meubel! :D
Hoop dat het wat is....

jawel het kan wel , maar is iets omslachtiger .
vind cubase sowieso meer voor studio dan voor live.

nou ja omslachtiger :D, 1 plugin laden en een parameter ingeven.

zo moeilijk zou dat voor een muzikant toch niet moeten zijn lijkt me

ja.
de standalone versies zijn gratis.

Brrrrr... 'bidule' ?? Lijkt me veel te moeilk...??

Gewoon 2 midi tracks, Midi modifiers Insert effect, Range, note limit...
de standard waarde staat wel op C-2,, ( C min 2 octaven) niet 'C-2'

Luidspreker op, zelfde midi IN channel/device en elke Midi track z'n VST als output

MidiModifiers.jpg

Als je live veel verschillende sounds wil gebruiken en snel wil schakelen is cubase niet heel erg praktisch. Voor een paar sounds/splits/layers kom je met switchen van je midi channel nog wel weg op de manier hoe Stephen het heeft laten zien.

Als je op windows werkt is Brainspawn Forte echt een aanrader .. op Mac ga je met Mainstage aan de gang.

Brrrrr... 'bidule' ?? Lijkt me veel te moeilk...??

Gewoon 2 midi tracks, Midi modifiers Insert effect, Range, note limit...
de standard waarde staat wel op C-2,, ( C min 2 octaven) niet 'C-2'

Luidspreker op, zelfde midi IN channel/device en elke Midi track z'n VST als output

MidiModifiers.jpg

dat is inderdaad degene die ik bedoelde.
Hoe moeilijk is dat nou daadwerkelijk :D

vind dit lastiger te begrijpen dan bidule hoor.
maar goed, ieder z'n voorkeuren.

De cubase methode is inderdaad echt niet moeilijk...

maar nog een andere goede (stand-alone) optie: http://www.cantabilesoftware.com/ (Lite versie is prima en gratis)
Dit soort programma's (Bidule ook) is voor live veel geschikter als Cubase - wat daar niet echt voor bedoeld is. Maar de methode die Stephen beschrijft is 2 tellen werk...

cantabile crashte de hele tijd...... nu ben ik bidule aan het uitproberen.....wel lastig....

Back