Splits maken tussen verschillende vsti's in cubase

hoe zet ik een vsti instrument in bidule dan?

heb 't gevondden maar het blijft allemaal vaag

open , vst, instrument.
open, midi, filter
trek kabeltjes. midi geluidskaart naar midi filter. midi filter naar vst instrument
vst instrument naar audio uit

klik op midi icoontje
stel in filter
eventueel kopieer filter, of open een tweede met een andere range op het keyboard ingesteld en ook gewoon verbonden met het vst instrument

save de hele zooi als preset.
eventeel knoppen kontrollers eg's ander instrumenten, effecten etc alles zo in het venster te zetten en modulair te verbinden en saven als preset

ik krijg niet eens geluid..... volgens mij krijgt hij in bidule ook geen midi signaal binnen (wel in cubase)

heb je een mididevice en een audio in en een audio uit device al gekozen uit de lijst ?

Hmm, ja volgens mij wel..... argh, is er niet gewoon een vst waarmee je echt 'makkelijk' splits en duals kan maken? xD

1 keertje instellen, daarna loopt het als een trein....

Ik heb op PC alle vst host programma's gechecked en kan tot de conclusie komen dat Brainspawn Forte op het podium de ultieme software is .. probeer de demo daarvan eens!

http://www.brainspawn.com/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=83

Werkt bij mij al 2 jaar stabiel zonder crashes in elk geval .. cantabile zat 1,5 jaar geleden nog bastensvol bugs en was daarom live totaal onbruikbaar (jammer want de layout was best goed).

Ik heb op PC alle vst host programma's gechecked en kan tot de conclusie komen dat Brainspawn Forte op het podium de ultieme software is .. probeer de demo daarvan eens!

http://www.brainspawn.com/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=83

Werkt bij mij al 2 jaar stabiel zonder crashes in elk geval .. cantabile zat 1,5 jaar geleden nog bastensvol bugs en was daarom live totaal onbruikbaar (jammer want de layout was best goed).

Maar, kan ik ook alle mooie effects en functies van cubase daar in gebruiken? ... of iets dat er op lijkt.....

bij bidule is dat geen probleem, je kan zelfs alle in/uitgangen ( audioen midi) zelf verbinden met kabeltjes ( klikken met de muis en kabeltje trekken, en loslaten )
en heb je 1 keer de eerste preset waarin bv een midi, een audio in en een audiouit device en een mixertje , dan kan je dat als defaultpreset saven. later maak je daan vanuit daar een preset bv voor het eerste leideje of voor het tweede, kan je controllers toezijzen ( rechtermuisklik ) etc
echt geweldig programma, en de standalone versie ( meer dan genoeg voor live) is gratis voor zowel mac als pc.
genoeg gezegd: succes !
( ps manual zit bij download en is ook op site te downloaden )

Maar, kan ik ook alle mooie effects en functies van cubase daar in gebruiken? ... of iets dat er op lijkt.....

Yeps .. all the goodies and more .. heb ooit een tutorial gemaakt (beetje lame misschien) maar dan krijg je het idee.

Grtz

werkt goed dat programma, heb hem nu in gebruik... ook lekker makkelijk

Welke vsti's gebruik je trouwens in dat filmpje?

Zo ff denken wat dat allemaal was toen .. waves complete voor de effecten, Minimonsta, Kontakt met scarbee en eastwest symphonic, Korg legacy, Nexus, Zebra, VB3 en vokko vocoder en Ivory (versie 1 yamaha) .. wellicht nog wat meer maar daarmee kon ik en kan ik nog steeds wel alles doen wat ik wil.

Als je nog tips nodig hebt mbt Forte laat maar ff weten .. werkt idd erg gemakkelijk als je de hoofdzaken weet te vinden. Het userforum daar is ook erg goed!

Hoe heb je in hemelsnaam dat midi keyboard gebouwd? lol

Met een decoupeerzaag, boormachine en op maat gebogen aluminium .. en een hoop gear van ebay en marktplaats en de marktplaats van synthforum uiteraard.

Van welke midi controller is het klavier dan?

CME UF 50 .. beetje verzaagt hier en daar

Niet merkbaar .. een midiplugin bewerkt je midi input. Ik gebruik ze verder niet, maar je zou bijvoorbeeld een arpegiator kunnen inserten .. wist niet eens dat dat erin zat eigenlijk.

Gebruik meestal dat soort dingen in de plugin zelf .. suc6!

Back