Splits maken tussen verschillende vsti's in cubase

Sterker nog, als je dezelfde midi interface en hetzelfde midikanaal gebruikt gaat het altijd goed .. al hangt er een DX 7 aan uit 83

Niet? Ok .. let erop dat de interne soundcard grote kans gaat geven op brom/muis stoorgeluiden over de PA .. ik heb de betere ervaringen met motu/RME HDSP expresscard met externe ada en de nieuwe focusrite pro serie (echter van de focusrite moet je de midi niet gebruiken dan)

Een usb midi interface zou ik zeker wel adviseren om problemen te voorkomen .. edirol of m-audio (niet die chinese 15 euro prutdingen)

ok dan! Gaat lukken toch?

Het moeilijkste van alles vind ik zelf om alle levels goed te krijgen .. heb later de gratis gain plugin gevonden, die is ontzettend handig om overall tussen te inserten zodat de basis levels al kloppen en je de masterfaders in zijn bruikbare range kan gebruiken.

Attachments

• fader.jpg
    fader.jpg
    77,8 KB · Bekeken: 87
Of is het verstandiger ook om het overzicht te bewaren voor elke set van ongeveer 25 nummers een apart rack te maken?

Nee .. zelf speel ik nooit meer dan 10 nummers in een set, heavy bandje!

Denk dat je of universele patches moet maken, of anders zou ik zeggen nummeren en/of alfabetisch ordenen ofzo .. de volgorde kan je overigens altijd achteraf nog bewerken waardoor je met je space bar of shortcut naar de volgene scene gaat.

Dus hoe je het ook noemt je kan het altijd weer bruikbaar kneden per gig :-) .. met een touchscreen nog makkelijker in je setlist view gewoon aantippen.

Heb gewoon eerst elk bestand apart opgeslagen.....wat is een goede interface met een beetje dsp kracht tegen latency enz? ongeveer rond de 90 - 100 euro?

Heb gewoon eerst elk bestand apart opgeslagen.....wat is een goede interface met een beetje dsp kracht tegen latency enz? ongeveer rond de 90 - 100 euro?

Dat moet je dus niet doen als je de eerdere uitleg hebt gelezen .. je moet 1 bestand maken en scenes vastleggen van dat rack.

Kwa interface in die prijsklasse zou ik het niet weten, maar daar zijn al genoeg topics over.

Back