misschien moet je eens van dance afstappen, daar zijn al 100.000en mensen mee bezig, jaren geleden probeerde ik ook drum n bass en bigbeat te maken en dat klonk nooit vet genoeg zoals de muziek de er al was..
ikzelf heb mn interesse jaren geleden verlegd naar soundscapes, ambient en het maken van out-there geluiden/tracks zonder enige 13 in een dozijn structuur en ik kan je zeggen dat is heel bevrijdend om niet steeds iets te maken waar al meer dan genoeg van is...

bovendien het experimentele sounds maken op synths vind ik veel leuker dan de eeuwige bass/lead/arpjes en chord geluiden
je hebt je interesse verlegd omdat je gewoon geen interessante dancetracks KAN maken
en dan maar roepen dat anderen dat ook moeten doen want anders voel je je zo alleen in je onkunde hehe. voor t gemak noem je t maar even 13 in dozijn.. als dat zo zou zijn zou ZELFS jij t kunnen maken. t maakt echt geen REET uit wat voor muziek je maakt, zolang je er maar wat interessants van kan maken en je ervan geniet. Dat jij dat denkt niet te kunnen is jouw gemis, niet dat van een ander. Als je over zoiets wezenlijks van muziek maken niks kan zeggen omdat het over dance gaat vraag ik me af of je überhaupt wel muziek maakt..
Het is natuurlijk een voor iedereen bekend dingetje
je begint met een groove, wat voor muziek je ook maakt bass.. en dan is t een lekker groefje en dan moet er een track van gemaakt worden...
wat kan helpen als je op een loop werkt is om die loop s wat langer te maken
dat dwingt je al meer variatie over die hele lengte te maken
daarnaast wil je ook vaak een b-stukje hebben
maak die eens.. iets andere beat.. misschien eens gebroken ipv 4/4.. whatever
wat andere akkoordjes etc..
dan heb je 2 stukjes
en meestal genoeg ingredienten om de structuur van je track te kunnen maken
dan gewoon beginnen met bouwen
dan merk je snel genoeg of er ergens te weinig gebeurt in een overgangetje etc
dan kan je effecten gebruiken.. edits maken in de beat.. of je komt er achter dat je ergens toch nog iets extra's nodig hebt.. waar en hoe ga je een break bouwen.. etc etc
gewoon van voor af aan in elkaar bouwen en pas doorgaan met t volgende stuk als je tevreden bent over wat je hebt staan en vooral ook niet bang zijn om dingen weg te flikkeren die je eigenlijk toch niet cool genoeg vindt