defecte SH-101 , jullie mening?

als je 300 betaalt voor iets waar je zelfs geen verstand van hebt, dan ben je een i di oot.
En tevens een meespelende factor in die belachelijk hoge 2dehands vraagprijzen. Daarom wens ik je alvast veel slapeloze nachten vol spijt over je brakke aanschaf. :mega:

en waag het niet om die rommel voor hetzelfde geld door te verpatsen.

Spreek je uit ervaring ?

Toch een een beetje spijtig iemand slapeloze nachten toewensen.

Ik vind het toch wel een leuke bak die 101.

Met die seq. en trigger in kan je leuke dingen doen.

Ik heb er zelf ook een gekocht met dat ik wist dat er 1 toets het niet deed en de arpaggiator.

Na wat schoonmaken deed ie het weer prima.

Maar met de WD 40 is wel ;{

Succes :mega:

U is een onvriendelijke internet persoonlijkheid meneer Keybern.....

Inderdaad, maar dat geldt voor meer mensen die zich blijkbaar aangesproken voelen door deze situatie.

Ik denk dat iedereen wel eens te veel betaald heeft met een hoop spijt achteraf, so be it, maar dat hoef je nu niet af te reageren op iemand anders.
Volkomen overbodig en ook nog eens zeer onfatsoenlijk en ongepast .Bah en foei, ook nog eens keer

Succes met het opknappen, ik heb geen ervaring met hetopknappen van synths , dis ik kan je alleen morele steun geven.
Ik zou het wel leuk vinden om nog te lezen hoe het nou verder gaat .

Ik geef er werkelijk geen moer om of ik aardig word gevonden of niet, zolang ik voor mezelf maar het gevoel heb oprecht te zijn.
Ik heb mijn mening overigens beargumenteerd.

Ik reageer me niet af, ik heb gewoon een mening maar dat concept is velen blijkbaar al lang onbekend geworden.

Het zijn geen "slechte meningen" (wat dat ook moge zijn) die de wereld ziek maken, wel de mensen die er niet mee om kunnen.

Kweek eens wat vel, watjes !

Wat een gedoe allemaal hier. Die jongen wil gewoon graag een 101 en hoopte voor 300 een goede koop te hebben.
Hij zal hier wel van leren en de volgende keer eerst goed testen of alles werkt.

Ter illustratie: Ik heb mijn 101 jaren geleden ook voor 300 gekocht. Die bleek ook niet helemaal goed te werken. Een aantal sliders waren gaar, toetsen deden het niet en de power knop was gaar en er naar kijken liet de synth al driften.
Helemaal schoongemaakt, nieuwe sliders laten monteren en power knop laten fixen en ik heb er al jaren plezier van.

Mijn 202 was ook even ingespoten met een smeermiddel door de verkoper. Bij hem werkte het nog prima, maar eenmaal thuis alleen rare tekens in het scherm, smeermiddel lekte uit de synth en geen geluid. Gelijk opgebeld en hij gaf aan iets van WD40 te hebben gebruikt omdat een paar sliders stroef waren. De verkoper heeft dit zeer netjes opelost door me een deel van het geld terug te storten zodat ik de 202 kon laten repareren. Na een schoonmaakbeurt en een nieuwe slider werkt de 202 ook al jaren prima.

Als je iets ouds koopt kan het kapot zijn. Als je dit niet goed checkt voordat je het geld overhandigt, dan leer je daar gelijk van. Oude synths moet je goed testen!!

Ik geef er werkelijk geen moer om of ik aardig word gevonden of niet, zolang ik voor mezelf maar het gevoel heb oprecht te zijn.
Ik heb mijn mening overigens beargumenteerd.

Ik reageer me niet af, ik heb gewoon een mening maar dat concept is velen blijkbaar al lang onbekend geworden.

Het zijn geen "slechte meningen" (wat dat ook moge zijn) die de wereld ziek maken, wel de mensen die er niet mee om kunnen.

Kweek eens wat vel, watjes !

-een mening formuleer je met het werkwoord vinden, niet met het werkwoord zijn
-je wenst iemand slapeloze nachten toe. Da's geen mening maar een verwensing
-waarom moet de wereld vel kweken voor jouw aanvallende houding? Zou het niet beter zijn als je je iets diplomatischer opstelt in het verkondigen van je mening?

Als je nu gewoon gezegd had "ik vind dat je teveel betaald hebt, want met alle moeite en reparatiewerk/kosten had je m.i. beter meteen een werkende kunnen kopen" dan was je mening ook duidelijk zonder dat je daarbij de tegenpartij moet uitschelden en verwensen.

Met mijn vel is niks mis; ik werk in de scheepvaart en ben dus aardig wat gewoon. Maar het is niet omdat iemand een kogelvrije vest draagt dat je maar op moet schieten. Die man heeft nog altijd liever een goed gesprek. :doei:

(KaosKaos bv die zegt ongeveer hetzelfde als jij, ook heel rechtstreeks maar dan wƩl op een volwassen manier)

Dit heet ook wel 'lomp'.

Je kan je afvragen of de wereld een mooie zou zijn als iedereen op die manier oprecht was als jij.

Wat een gedoe allemaal hier. Die jongen wil gewoon graag een 101 en hoopte voor 300 een goede koop te hebben.
Hij zal hier wel van leren en de volgende keer eerst goed testen of alles werkt.

Ter illustratie: Ik heb mijn 101 jaren geleden ook voor 300 gekocht. Die bleek ook niet helemaal goed te werken. Een aantal sliders waren gaar, toetsen deden het niet en de power knop was gaar en er naar kijken liet de synth al driften.
Helemaal schoongemaakt, nieuwe sliders laten monteren en power knop laten fixen en ik heb er al jaren plezier van.

Mijn 202 was ook even ingespoten met een smeermiddel door de verkoper. Bij hem werkte het nog prima, maar eenmaal thuis alleen rare tekens in het scherm, smeermiddel lekte uit de synth en geen geluid. Gelijk opgebeld en hij gaf aan iets van WD40 te hebben gebruikt omdat een paar sliders stroef waren. De verkoper heeft dit zeer netjes opelost door me een deel van het geld terug te storten zodat ik de 202 kon laten repareren. Na een schoonmaakbeurt en een nieuwe slider werkt de 202 ook al jaren prima.

Als je iets ouds koopt kan het kapot zijn. Als je dit niet goed checkt voordat je het geld overhandigt, dan leer je daar gelijk van. Oude synths moet je goed testen!!

Akkoord. Er is op zich niks mis met defect kopen en (laten) repareren. Op die manier kan je soms koopjes doen, als je de staat en reparatie goed kan inschatten. Die balans ligt bij deze 101 misschien wat verkeerd, maar een drama gaat het niet worden hoor. Voor zover ik het in dit draadje kan inschatten gaat Lourdes uiteindelijk een werkende 101 voor de gangbare prijs van een 101 hebben. En een ervaring rijker zijn.

En inderdaad, als je zo'n oud beestje werkend koopt voor de volle pot, kan het alsnog kort nadien fout lopen. Ik hou houten zijkantjes vast dat ik daar behoorlijk van gespaard ben gebleven. Dit is echter een gegeven dat in synthland wat genegeerd lijkt te worden. Bij oldtimer auto's bv is het normaal dat ze 80% van de tijd in reparatie zijn. :) Bij een synth van 30 jaar oud kijken sommigen heel verbaasd als hij toch eens een defectje krijgt.

Lourdes, ik zou als ik jou was die gast toch even over zijn WD-40 grap aanspreken, aangezien dat schadelijk is voor de synth en tegelijkertijd bedoeld is om bepaalde gebreken heel heel heel heel heel maar dan ook heel tijdelijk te maskeren. Probeer nog eens 50 tot 100 euro terug te lullen van dat bedrag, eventueel met het verhaal dat ook bepaalde sliders het inmiddels al weer veeeeeeeeeeeeeeeeeel slechter zijn gaan doen.

Dan kijk je naar een 200-250 euro voor 450-550 euro synth en dan lijkt het al wat interessanter te worden. Gewoon lekker schoonmaken, wat TLC :luv:, rustig wat doormeten, alles nog eens loshalen en vastzetten en uitzoeken waar problemen kunnen zitten. Doen wat je zelf kunt doen. Inschatten wat er nog gedaan moet worden.

Een goede reparateur kan voor 200 euro best veel doen aan een synth.

Daarom.

En een mooie oude synth verdient het gewoon om opgepakt en weer in orde gemaakt te worden. Want er zal nooit meer een nieuwe SH-101 van de lopende band af rollen.

De sliders eens 400 keer op en neer schuiven en dan zouden deze in dit olieplatform toch wel lichter moeten gaan schuiven.
QUOTE]

Dat zou ik maar niet doen, want dan is je koolstofbaan helemaal verrot.

Echt helemaal uit elkaar en cleanen, ook de pots uit elkaar.

zet ik keybern jaren geleden op blokkeren, zie ik zijn posts alsnog voorbij komen ......

Als de mening van anderen hem echt geen reed zou interesseren zou hij niet dat soort lompe posts planten. Want waarom zou je uberhaupt posten als het je niet boeite wat de rest ervan vind ?

het ging hier toch over een verwaarloosde 101 en niet over een niet goed functionerende Keybern?

mss Keybern volspuiten met WD40 wordt ie wat soepeler....8o)

Daarom.

En een mooie oude synth verdient het gewoon om opgepakt en weer in orde gemaakt te worden. Want er zal nooit meer een nieuwe SH-101 van de lopende band af rollen.

:halleluja

Back