defecte SH-101 , jullie mening?

het feit dat iemand zo'n ding uberhaupt koopt om 'm te redden van de ondergang, verdient alle lof. maar ik zou inderdaad wel proberen van de wd40 spuiter wat terug te krijgen.. het grootste probleem leek meer het aankoopbedrag te zijn.

ik heb gelukkig nog nooit zoiets gekocht als deze 101, maar wel een crumar ds-2 waarvan ik de reputatie kende..en die inderdaad stuk voor stuk z'n functies aan het verliezen is. de eerste restauratieonderdelen zijn inmiddels binnen..

Hoi Lourdes,

Mijn eerste reactie bij jouw verhaal: "oei.."
Mijn tweede reactie:
Tenzij je zelf heel erg handig bent zou ik een paar honderd euro reserveren en 'm laten servicen. Als je 300 euro verder een sh101 in topconditie hebt is het de investering waard imho. Heerlijk bakkie voor studio en live!

Restoreren dat ding.

Defect meterieel kopen is altijd een beetje een gok, soms is het een zekering, soms ben je 50 uur aant kloten en kost het je 100 aan onderdelen.

1 op de 10 synths lukt het me niet, dan slik ik m'n verlies en verkoop ik hem weer door. (met eerlijke info en aan aangepaste prijs)

Ik beginnen met deze schoon te maken.
Schuiven er uit desolderen en opknappen.
Een nieuw setje kan je kopen als het nodig is.

1 op de 10 synths lukt het me niet

Met als kanttekening dat jij geen uitdaging uit de weg gaat. Wat je bv met die DX7 gedaan hebt...Degenen die jou niet lukken zullen dan wel extreem lastige gevallen zijn. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat er in een 101 iets van dergelijke complexiteit zit.

demian schreef:
Je kan je afvragen of de wereld een mooie zou zijn als iedereen op die manier oprecht was als jij.
alleszins eerlijker. "Mooier" of "beter" is sowieso een subjectief gegeven dus daar waag ik me niet aan.

Niel schreef:
Want waarom zou je uberhaupt posten als het je niet boeite wat de rest ervan vind ?
omdat jij moet stoppen om in naam van "de rest" of "iedereen" te spreken. Er zijn zeker mensen die mijn mening delen, ze willen alleen niet meedelen in de klappen van "de elite der fatsoen" die ik telkens krijg.

Wellicht wilt TS een foto plaatsen van de unit in kwestie, zodoende kunnen andere forumleden tips geven omtrent de restauratie.
Succes met het opknappen van de unit!

Wat betreft Keybern, denk dat hij wel goeie vriendjes zal worden met forumlid Major Hostage, kunnen jullie samen lekker gezellig lopen doen.
Beetje jammer dat je je aanwezigheid hier niet aangrijpt om andere mensen te helpen/tips te geven maar dit gebruikt om lekker te zuigen in allerlei threads.

zet ik keybern jaren geleden op blokkeren, zie ik zijn posts alsnog voorbij komen .....

Yep, same hier, there you become not happy from....

Maar lourdes, succes met opknappen, hoop dat je er nog wat moois van kan maken ;)

Misschien ligt er niet zo veel wd40 op de print. Ik kocht mijn 101 en die was onder gezeken door katten of door een kat. Heel de bodem zat onder de roest en verder deed die het perfect. Dat toetsen frame was ook beetje roestig. Alles schoongemaakt met schuur papier en beetje in het vet gezet tegen het roesten en deed het jaren perfect. Bleef altijd een raar luchtje aan zitten. Mijne was wel veel goedkoper en met batterij klepje.

Volgens mij als je z,n koop heb gedaan en hem goed heb gekregen. Dan na een tijdje blijf je er altijd een beetje naar kijken zo van dat pleuris ding.. Dat had ik wel bij mn 101 baalde er verschrikkelijk van.

Wie niet waagt ja toch. ;)

Bij mij is dat andersom. Als ik een brak apparaat heb kunnen herstellen, heb ik er meer binding mee. Het is dan meer "mijn" synth geworden dan 1 van de zoveel exemplaren. Hoewel ik uit ervaring weet dat het moeilijk is om van een synth te houden die naar kattepis stinkt. :)

alleszins eerlijker. "Mooier" of "beter" is sowieso een subjectief gegeven dus daar waag ik me niet aan.

omdat jij moet stoppen om in naam van "de rest" of "iedereen" te spreken. Er zijn zeker mensen die mijn mening delen, ze willen alleen niet meedelen in de klappen van "de elite der fatsoen" die ik telkens krijg.

Je mening fatsoenlijk brengen verandert je mening of haar eerlijkheid niet en kan net zo duidelijk zijn. Er is geen enkele noodzaak tot jouw lompe manier van communicatie. Als je niet kan zeggen dat je vindt dat iemand een verkeerde beslissing gemaakt heeft zonder hem daarbij uit te schelden en te verwensen, dan moet je naar jezelf wijzen en niet naar de wereld als je daar reactie op krijgt.

Jij bent hier namelijk niet een slachtoffer dat klappen krijgt voor zijn hoger, eerlijker niveau van communicatie waar de rest van de wereld nog niet voor klaar zou zijn en niet mee om zou kunnen gaan. Het probleem ligt niet bij de inhoud van je mening, maar bij de vorm. Bij de stront die je gratis bij je mening werpt. Je reactie op Lourdes was ronduit lomp en je zou je beter bij hem excuseren in plaats van de Calimero te spelen. Het probleem is niet dat de wereld bestaat uit watjes die een dikker vel nodig hebben en niet met meningen om kunnen gaan. Het probleem is dat je in een wereld van mensen met gevoelens leeft. Als je daar als een stormram nodeloos in loopt rond te stampen dan is het niet de wereld die niet met jou kan omgaan, maar andersom.

Je vindt jezelf heel oprecht en eerlijk met dat gedrag. Stoer ook blijkbaar. Je noemt degenen die er problemen mee hebben tenslotte watjes en fatsoenlijke omgang op SF is volgens jou een My Little Pony sfeertje. Ergo jouw gedrag zou de norm van volwassenheid/stoerheid/mannelijkheid moeten zijn. Zo herken ik het echter niet. Wat ik zie is iemand die negatieve gevoelens bij anderen wil opwekken om zijn mening kracht bij te zetten. Jouw oproep voor een wereld waarin mensen een dikker vel hebben is dus hypocriet. Want als je echt zo graag had dat mensen hun gevoelens niet konden laten beïnvloeden door wat een ander zegt, waarom speel je dan zo in op hun gevoelens in je communicatie? Waarom hou je het dan niet objectief? Je brengt je mening helemaal niet eerlijk en oprecht. Je brengt je mening, en sleurt er dan nog allerlei rotzooi bij die niks te maken heeft met het sec overbrengen van een mening. Waarom wens je iemand miserabele omstandigheden toe als je zo graag een watjesloze maatschappij zou hebben? Omdat je je beter voelt als anderen niet voldoen, als anderen zich slecht voelen? Omdat jij er dan relatief gezien beter uit komt? Dat brengt je dus nergens, want jij kan jezelf enkel vanuit je eigen persoon beleven en niet vanuit je omgeving, dus het brengt je geen stap vooruit. En dat gedrag heeft niks te maken met oprecht zijn. Je bent niet eens eerlijk met jezelf.

Als je wil dat de wereld naar jouw voorbeeld verandert, moet je een voorbeeld zijn dat aanspreekt. Met jouw huidige manier van communicatie is er m.i. geen enkele reden waarom mensen jouw voorbeeld zouden willen volgen. Op de middelbare school ging dat nog wel, een alfatje die mensen pest waardoor zij hun gedrag net zolang gaan veranderen tot het goedgekeurd wordt door die Mr Alfa en er dus bij horen. Wel, de echte wereld is geen middelbare school en hier zijn geen Mr Alfas die bij voorbaat al het ijkpunt zijn. Hier is iedereen gewoon een volgend willekeurig persoon. Mensen zitten niet te wachten op de goedkeuring van eender welk willekeurig persoon, maar richten zich op de voorbeelden waar ze -om welke vaak moeilijk te doorgronden reden dan ook- een meerwaarde in zien. Welke meerwaarde gaat iemand in jou zien nadat je hem hebt uitgescholden en verwenst? Hoe gaat dit jou 1 stap dichter bij jouw ideaal van een eerlijker wereld brengen? Je jaagt de mensen van je weg ipv ze te engageren.

Bij mij is dat andersom. Als ik een brak apparaat heb kunnen herstellen, heb ik er meer binding mee. Het is dan meer "mijn" synth geworden dan 1 van de zoveel exemplaren. Hoewel ik uit ervaring weet dat het moeilijk is om van een synth te houden die naar kattepis stinkt. :)

Katten pis was er grote deels uit. Maar er bleef altijd toch een luchtje uit komen. Zelf baalde ik er van, Had ook zo iets me een ander apparaat dat dan nieuw gekocht. Was niet tevreden over de bouw kwaliteit.

Hoe dan ook is het veels te duur om voor 300 een 101 te kopen zonder batterij klepje en onder de wd 40 en verder ook defect.

300 en volledig functionerend zonder batterij klepje is leuk

De topic starter blijft nog al stil

300 en volledig functionerend zonder batterij klepje is leuk

Leuk is dat zeker. Maar of dat tegenwoordig nog realistisch is...er zijn blijkbaar veel mensen die er een pak meer voor over hebben tegenwoordig.

Dat we van de topicstarter niet veel horen lijkt me normaal, het zijn tenslotte nog de standaard kantooruren momenteel.

Ik ben je klant als jij een perfect werkende zonder klepje voor 300 hebt. Zeker in België. Maar ook in NL lijkt dat me wel een erg scherpe prijs.

In november bood iemand op SF een SH-101 aan voor 500€ en die was binnen de 24u verkocht.

Niet dat het je iets zal schelen, maar ik vind dat je mening de nagel op de kop sloeg!

Die keybern lekker negeren. Zou me niet verbazen als het trancemo6 is op een nieuw account, het is namelijk in doen en laten precies dezelfde arrogante eikel. Lekker bannen, ben je er vanaf.

popcorn.jpg
:peukie: :biertje:

Bericht door een moderator:
Keybern is Keybern en niemand anders. Hij reageert soms wat ongelukkig in andermans ogen. Stoor je er niet aan, leg het langs je neer. Praat weer verder over die mooie SH101 die gered is van de stort.

Back