Je Allereerste Sequencer Ervaring

6 trak

?ILLEGAL QUANTITY ERROR
mijn eerste echte was halverwege de 80's op de C64; MicroRhythm en de Future Composer :D

25315.png

10604.png

Eerst FastTracker2, later FruityLoops en nu Cubase

Ja, iets later werd het ook Cubase voor mij op de Atari. De interactive phrase synthesizer vond ik te gek. Daarna de Atari met softw aan Electrovolt gegeven:

Attachments

• qbmain.gif
    qbmain.gif
    12,9 KB · Bekeken: 89
  • ips.gif
    ips.gif
    14,4 KB · Bekeken: 79
'92 - De opneem en overheen-speel functie van mijn Roland E16.
+/- '94 ModEdit op een oude graf PC! Moest ik nog ModPlay gebruiken om te kunnen luisteren wat ik nou eigenlijk gemaakt had :D

FastTracker 2 in 1997.
Vooral de Convert-functie in de sample-editor was meesterlijk! Die inverteerde alle volumes van de sample: zacht werd hard en vice versa. Ideaal voor obscure sounds voor mn industrial hardcore tracks in die tijd. :P

FastTracker 2 in 1997.
Vooral de Convert-functie in de sample-editor was meesterlijk! Die inverteerde alle volumes van de sample: zacht werd hard en vice versa. Ideaal voor obscure sounds voor mn industrial hardcore tracks in die tijd. :P

Dat was echt te gek! Zo heb ik m'n eerste kicks gemaakt. Sommige daarvan zijn nog op vinyl verschenen ook (al dan niet door mij). Ik wilde pas eens gaan uitzoeken wat die Convert-functie echt letterlijk deed en er een vst-tje van maken :)

nou, een plaatje kan ik er niet eens meer van vinden, maar mij eerste sequencer was Texture, van Roger Powell ( Todd Rundgren Band).
erm... deze?

roger_powell2.jpg

ow ja, enm ik had ook nog iets op mijn mac512 classic

naam ben ik even vergeten, iets van huppeldepup24 ofzo.
pro 24?
En in ca 1982 programmeerde ik mijn eerste sound fx in basic op een Aster CT-80. :W
(TRS80 kloon)
rond die tijd zat ik op de VIC-20 te proggen (met zijn zeer basic geluidschip) :D

1979, zelfbouw 8 stappen en portamento. 10 niet gequantiseerde noppen in een grote houten doos met een trig/cv uit. stuurde ik de ms20 mee aan. later zelfs met stappenkeuzeschakelaar.

jaren later cubase1.0 op pc en cakewalk

Back