Weinig reacties... dat dacht ik al en prijs u gelukkig, wat een lamlendige bende! Ga zo alleen nog even terug voor het forum van vanavond, dat lijkt me wel leuk.
Maar wat was er nu zo lamlendig?
Punt een is het gewoon veelste klein schalig. Drie kleine zaaltjes met een paar tafels met wat gear en een stapel folders. Nou, dan kun je beter een keer op een regenachtige dag bij Feedback binnen vallen.
Een glaasje frisdrank kost slechts €1,90, een kopje koffie of thee €1,80. Of ben ik een ouwe lul en zijn een paar slokken smaakstof met wat koolzuur tegenwoordig meer dan 4 gulden waard. Ja OK, op een feest van ID&T wel... maar hier...? Humm... maar goed.
Dan de presentatie van Steinberg Cubase SX. JEZUS wat een aanfluiting! Er werd heel snel door SX heen geklikt en dat was het. Niest geen audio voorbeelden, je moest meneer maar op zijn woord geloven. Tja... kan er i.i.g. niets mis gaan

In mijn ogen kun je bij een productdemonstratie over SX toch aardig boeiende dingen laten zien en horen. Ga in een vogelvlucht door de reeds bekende features zoals Midi, audio en VST (als inleiding) en ga vervolgens wat dieper in op de nieuwe interface en nieuwe features van de SX versie.
Neem wat audio op (gitarist was aanwezig maar gaf alleen een soort optreden). Bewerk dit met effecten en EQ. Gooi er wat zang in. Laat wat dynamics los. Leuke VSTi er overheen. Kortom maak een leuke demotrack en laat zien hoe je in SX je creativiteit kunt laten leven.
Maar nee...
Na een snelle fly-thru (of zeg maar gerust een pass-by) ging meneer de presentator een aantal kut (sorry) plugins laten zien waar Ravensburger met zijn verfdozen (je weet wel... iedereen kan schilderen met... juist die ja) een puntje aan kan zuigen. Godsallememaggies, wat een zut. Een of andere kant-en-klare drumloop-box met alle stijlen van 1950 tot nu erin verwerkt. Hoef je dus niets anders meer te kunnen als een paar sliders op en neer te slepen en je ritme-sectie is klaar. Leuk joh... ik maak muziek... ja, voor mij hobby... *zucht
Vervolgens hebben we dat gehad en onder het motto "save the best for last" ging meneer even freaken met XPhrase, of hoe heet dat ding? Een begeleidingautomaat voor C++ programmeurs. ARGHH!! Hoe diep can you gaan? Weten ze bij Steinberg nou echt niet meer wat ze moeten maken? Alle (de meeste) ouwe bakken zijn inmiddels als in VSTi versie op de markt dus dan zou je verwachten dat we nu toch echt naar voren kunnen gaan kijken. Oh nee, we gaan het goeie keyboard nog effe virtualiseren. Dan kan Hendrik-Jan en de Rekels op bruiloften en partijen ook met Cubase SX gaan zitten freubelen.
Tot overmaat van ramp zag ik dat Boozy Woozy ook nog tussenn het publiek zat. Nou, drie keer raden hoe snel en waarmee zijn volgende mega-hit gemaakt gaat worden.
Ik ga even wat Seresta Forte nemen en als mijn bloeddruk dan weer enigszins op een acceptabel niveau is dan ga ik mij maar eens mengen in de discussie van vanavond. Kijken of ik de visie van Mr. Steinberg dan ga begrijpen... of hij die van mij.