Vst Days 2003

ano260124

Gedeactiveerd account
Zo dan... effe snel douchen, in de kleren, digicam mee en naar de VST Days 2003. Vandaag en morgen 12:00-18:00 uur Novotel Rotterdam!

Nog meer DSF-ers die er heen gaan?

Weinig reacties... dat dacht ik al en prijs u gelukkig, wat een lamlendige bende! Ga zo alleen nog even terug voor het forum van vanavond, dat lijkt me wel leuk. :bekdicht:

Maar wat was er nu zo lamlendig?

Punt een is het gewoon veelste klein schalig. Drie kleine zaaltjes met een paar tafels met wat gear en een stapel folders. Nou, dan kun je beter een keer op een regenachtige dag bij Feedback binnen vallen.

Een glaasje frisdrank kost slechts €1,90, een kopje koffie of thee €1,80. Of ben ik een ouwe lul en zijn een paar slokken smaakstof met wat koolzuur tegenwoordig meer dan 4 gulden waard. Ja OK, op een feest van ID&T wel... maar hier...? Humm... maar goed.

Dan de presentatie van Steinberg Cubase SX. JEZUS wat een aanfluiting! Er werd heel snel door SX heen geklikt en dat was het. Niest geen audio voorbeelden, je moest meneer maar op zijn woord geloven. Tja... kan er i.i.g. niets mis gaan :) In mijn ogen kun je bij een productdemonstratie over SX toch aardig boeiende dingen laten zien en horen. Ga in een vogelvlucht door de reeds bekende features zoals Midi, audio en VST (als inleiding) en ga vervolgens wat dieper in op de nieuwe interface en nieuwe features van de SX versie.

Neem wat audio op (gitarist was aanwezig maar gaf alleen een soort optreden). Bewerk dit met effecten en EQ. Gooi er wat zang in. Laat wat dynamics los. Leuke VSTi er overheen. Kortom maak een leuke demotrack en laat zien hoe je in SX je creativiteit kunt laten leven.

Maar nee...

Na een snelle fly-thru (of zeg maar gerust een pass-by) ging meneer de presentator een aantal kut (sorry) plugins laten zien waar Ravensburger met zijn verfdozen (je weet wel... iedereen kan schilderen met... juist die ja) een puntje aan kan zuigen. Godsallememaggies, wat een zut. Een of andere kant-en-klare drumloop-box met alle stijlen van 1950 tot nu erin verwerkt. Hoef je dus niets anders meer te kunnen als een paar sliders op en neer te slepen en je ritme-sectie is klaar. Leuk joh... ik maak muziek... ja, voor mij hobby... *zucht :(

Vervolgens hebben we dat gehad en onder het motto "save the best for last" ging meneer even freaken met XPhrase, of hoe heet dat ding? Een begeleidingautomaat voor C++ programmeurs. ARGHH!! Hoe diep can you gaan? Weten ze bij Steinberg nou echt niet meer wat ze moeten maken? Alle (de meeste) ouwe bakken zijn inmiddels als in VSTi versie op de markt dus dan zou je verwachten dat we nu toch echt naar voren kunnen gaan kijken. Oh nee, we gaan het goeie keyboard nog effe virtualiseren. Dan kan Hendrik-Jan en de Rekels op bruiloften en partijen ook met Cubase SX gaan zitten freubelen.

Tot overmaat van ramp zag ik dat Boozy Woozy ook nog tussenn het publiek zat. Nou, drie keer raden hoe snel en waarmee zijn volgende mega-hit gemaakt gaat worden.

Ik ga even wat Seresta Forte nemen en als mijn bloeddruk dan weer enigszins op een acceptabel niveau is dan ga ik mij maar eens mengen in de discussie van vanavond. Kijken of ik de visie van Mr. Steinberg dan ga begrijpen... of hij die van mij.

Ach, woon zowat om de hoek dus kon makkelijk even op en neer.

Had alleen gehoopt wat meer nieuwe dingen te zien die toch wat spannender waren dan die twee k#t-plugs (misschien dat ze daar wel goed voor zijn) die ze nu lieten zien.

En wat mij dan ook zo irriteert... we zijn in Nederland... allemaal Nederlanders in de zaal... de presentator was volgens mij ook een Nederlander... en dan gaat meneer een portie MAVO-engels ten gehoren brengen daar zou voormalig premier Kok bij in het niet vallen.

Nu is een slechte uitspraak niet zo erg, als men het maar verstaat, maar als ie dan de juiste woorden niet kan vinden of continue uitspraken gaat doen als "zis stuf is tOtallie... uh.. WOW", "when joe plee with zis stuf zhen you realy Sink... pjoew..." of "this stuf rielie inspires me a lot also".

En dan de nodige uh's en ah's... pff... ben uit beleefdheid blijven zitten en als ik de zuchtende geluiden om mij heen hoorde dan was ik toch echt niet de enige.

OK, die Steinberg SX was dus niks.

Maar voor de rest? Want ik vraag me nu wel af of het wel de moeite waard is om daarnaartoe te tuffen.

Nuendo2?
En gear was er nog gear?

En nog synthforum nerds tegengekomen? :D

Vraag me wel even af of iemand er zaterdagavond nog is geweest. Dat leek me wel interessant.
Nja, ik ga gewoon even kijken hoor. Ik ben te nieuwsgierig.

Tsja, wat Mike-E zei klopte ook wel.
Maar toch leuk om daar even rond te neuzen. Deed me weer even denken aan die goeie ouwe tijd van Computer meetings of die van de Midi club.

VariOS is gaaf! Echt waar. Die Jupiter 8 cloon klink heel erg goed.
Maar ook het samples knippen is erg leuk omdat je een soort Recycle/Melodyne hebt en je beats/vocals helemaal onder controle hebt en ook de IDM freaks hier hele leuke dingen meer kunnen doen.
En ik had ook gevraagd of er ook andere synths beschikbaar voor kwamen en het schijnt dat ze in onderhandeling zijn met diverse bedrijven oa. Native Instruments. En voor die prijs krijg je een leuk bakkie wat alleen al voor die Jupiter8 kloon de moeite waard is. En grappig is dat de engine van de VariOS gelijk is van de V-synth. De V-synth heeft extra de samples erin. Maar is niet zo te programmeren als de VariOS. Het lijkt me trouwens ook geen enkele moeite om die VariOS zo te programmeren dat het de V-synth volledig als module gebruikt kan worden.
En die Edirol PCR-30 is ook wel een grappig keyboardje om met je softsynths te klooien. Voor als je niet zo heel veel ruimte hebt.

De Nuendo2 demonstratie was ook grappig, alleen op zo'n standaard droge manier gepresenteerd. Die nieuwe versie is toch redelijk veranderd en erg goed. (mag ook wel voor die prijs)
En een briljante optie is dat je je projecten over het netwerk kunt delen met anderen of alleen lezen zodat je projectmatig veel effectiever kunt werken. (De besturing zit in Nuendo2 ingesloten dus is het heel intuitief, maar met een NT/Samba server kun je gewoon hetzelfde doen hoor)

Ook leuk was dat ik diverse mensen opmerkelijke uitspraken heb horen doen.
Oa. iemand die een Mac k*t vond en van ellende maar naar PC over ging. Maar dat Windows eigenlijk ook gewoon k*t was.
En een fervente Logic gebruiker die Cubase SX (op de Mac) veel fijner vond werken.

Tsja, toch naar m'n zin gehad. :)

Ben ook geweest op Zondag en idd de presentaties waren niet bepaald super..
Maarre na ff met Igor en die Gozer van NI geluld te hebben was mijn dag toch weer een beetje beter weer wat kleine dingen gehoord en geleerd dus...
En ach ja je bent er weer eens ff uit :D

De demonstratie van SX was idd niet errug boeiend ik kreeg het idee dat er niets was afgesproken en dat ze maar wat aan elkaar lulde dat was wel spijtig maar ja volgend jaar beter...

Origineel geplaatst door fuse
VariOS is gaaf! Echt waar. Die Jupiter 8 cloon klink heel erg goed.

Heb je de 303 ook gehoord? Zo ja, hoe klinkt dat? Ben wel benieuwd hoe dat klinkt t.o.v. bijvoorbeeld Rebirth (of Freebee, die ik in veel gevallen echt beter dan Rebirth vind klinken).

kBen daar vorig jaar een keertje geweest. D'r was toen een presentatie van Cubase SX en meteen bij de eerste demo-song hoorde ik een dikke vette glitch.... :stupid

Tsja, om de een of andere reden gaan dat soort demo's altijd mis. Bij de Nuendo2 demo dus ook, mja zelf bij een Protools demo ging het mis. (wrong user behind keyboard error ;) )

Origineel geplaatst door Mike-E
Maar wat was er nu zo lamlendig?

Volkomen mee eens. Cubase SX: qua presentatie volkomen waardeloos. Als nieuwkomer op dit gebied (SX) heb ik niets geleerd. Presentatiestijl: als er over een stijl gesproken kan worden, dan krijgt dit een 1 voor de moeite.
De introductie in dat (N)MAVO engels was overbodig. Staat mogelijk interessant, maar gezien het publiek niet nodig.
Die Sacha Lapre kende het programma te goed en wilde in die luttele tijd die er voor is echt alle mogelijkheden laten zien, zonder daar iets van te laten horen.

Een diepe zucht voor mij: "heb jij nog wat geleerd?" Antwoord: "nee", verzuchtte de ander. Ik ben maar weggegaan.
Waarom toch? Ik heb vroeger voor multinationals heel veel presentaties gemaakt en gehouden, in binnen en buitenland, en een van de eerste regels is: nooit teveel details. Belicht de essentie en geef daar voorbeelden van.

Het geheel was tamelijk knullig. Waarom aanmelden via e-mail als daar niets van te merken valt als je dan ook daadwerkelijk komt? Waarom niet in de ontvangstruimte het programma opgehangen? Niet iedereen sleept de juiste Interface mee. Waarom niet bij aankomst vragen waar de belangstelling naar uit gaat. Zoveel lieden kwamen er niet die zaterdagmiddag (althans niet om 12.00 uur). Waarom stond er bij de receptie in het hotel dat het geheel om 13.00 begon, terwijl het dus om 12.00 (of ietsje later) was.

In de zaal rechts van de Cubase SX kleuterklas, liepen lieden rond, die heel veel keken, heel veel wisten, heel veel rommelden aan apparaten, maar niets deden om de bezoekers het naar hun zin te maken. Iemand was zelfs bezig een collega uit te leggen hoe hij het een en ander moest doen voor de zondag daarna. Daar is niets mis mee, alleen het tijdstip. Nooit doen tijdens een beurs!! Altijd daarvoor of in een pauze. En voor al die knopjesdraaiers en muisartiesten: daar hebben bezoekers die willen weten wat het apparaat doet en vooral waarom NIETS AAN! Doe dat maar in je eigen tijd.Het was niet duidelijk wie nou bezoekers waren en wie de presentatoren.

Ik ben snel naar huis gegaan. De pest in, want ik dacht iets te kunnen leren. Het enige dat ik geleerd heb is, dat ik daar niet/nooit meer naar toe ga.

Oja, koffie uit een bekertje 1,80? Maar ja, een nachtje slapen kost in die tent 120,-- Euro. Dus wat wil je.

Raymond

Tsja het zijn geen lachende verkopers in net pak die je belazeren als ze daar de kans voor krijgen. Maar meer ingehuurde mensen die normaal ook maar thuis lekker met hun muziekzooi rommelen.

Gewoon op de mensen afstappen en helemaal beurs vragen. (altijd weer leuk als je iemand's ogen aan het rollen krijgt met nog meer irritante vragen ;) )
En wat me opviel was toen ik aan het vragen was er metteen mensen bij kwamen staan om mee te luisteren.
Interesse moet van 2 kanten komen hoor.

Maar die presentaties waren gewoon vette r*k idd. Ik ben daar bar slecht in maar ik weet zeker dat ik het beter zou kunnen. ;)

was er ook een Belgische meneer genaamd Fredo of ed die daar iets presenteerde? hoe was dat?

Origineel geplaatst door fuse
Tsja het zijn geen lachende verkopers in net pak die je belazeren als ze daar de kans voor krijgen. Maar meer ingehuurde mensen die normaal ook maar thuis lekker met hun muziekzooi rommelen.

Heb ik gedaan, maar ze hadden het te druk om te luisteren. En toen ik eindelijk contact had (ik was dus in beeld) kwam er een vriendje langs, die zoveel te vertellen had dat ik verder mijn verhaal alleen maar tegen de muren kon houden.
Ik heb begrip voor het feit dat er geen vette verkopers zijn, destebeter. Maar als iemand producten toont, dat was toch de bedoeling van die dagen, of zie ik dat verkeerd?, toon ze dan. Het hoeft nooit glad te zijn, dat wekt wantrouwen. Maar een beetje meer op het publiek inspelen had ik op prijs gesteld. Hobby-en doe je thuis maar.

Raymond

Origineel geplaatst door olafmol
was er ook een Belgische meneer genaamd Fredo of ed die daar iets presenteerde? hoe was dat?

Als hij van Roland BE was en die VariOS demonstreerde dan kan ik zeggen dat hij dat heel goed deed.
Een van de weinigen die niet zenuwachtig werd van m'n vragenvuur.

Back