Er zijn al een paar threads gewijd aan de nieuwe G2 van clavia. Er is echter een discussie die momenteel relevant is en waar ik nog niet helemaal uit ben. Ik ben daarom erg benieuwd naar jullie mening.
Aangezien ze nu bij feedback de nord modular keys aanbieden voor 999 euro en binnenkort de nieuwe nord modular G2 uitkomt waarvan de rackversie zo'n 999 euro gaat kosten vraag ik mij af wat een beter aankoop zou zijn:
- de oude modular keys
- de nieuwe modular G2-rack met een midicontroller voor zo'n 150 euro.
Als je de oude keys kiest, ben je dus zo'n 150 euro goedkoper uit en kies je dus voor de interface van clavia. Hiervoor lever je echter wel een hele zooi dsp-kracht in en krijg je niet de beschikking over de nieuwe mogelijkheden van de G2. De G2-rack daarentegen is gewoon een bakkie zonder knoppen (en audio ingangen?) en zou je dus ook kunnen zien als een veredelde soort rekenmachine die je pc ondersteunt.
Met andere woorden: ik weet het eigenlijk niet. Wat is jullie mening?
Aangezien ze nu bij feedback de nord modular keys aanbieden voor 999 euro en binnenkort de nieuwe nord modular G2 uitkomt waarvan de rackversie zo'n 999 euro gaat kosten vraag ik mij af wat een beter aankoop zou zijn:
- de oude modular keys
- de nieuwe modular G2-rack met een midicontroller voor zo'n 150 euro.
Als je de oude keys kiest, ben je dus zo'n 150 euro goedkoper uit en kies je dus voor de interface van clavia. Hiervoor lever je echter wel een hele zooi dsp-kracht in en krijg je niet de beschikking over de nieuwe mogelijkheden van de G2. De G2-rack daarentegen is gewoon een bakkie zonder knoppen (en audio ingangen?) en zou je dus ook kunnen zien als een veredelde soort rekenmachine die je pc ondersteunt.
Met andere woorden: ik weet het eigenlijk niet. Wat is jullie mening?
Ga dan voor de Keyboard versie ... dan kan je zonder PC dat ding ook aan. Koop liever een NordRack 1 er bij als controller als je voor de module gaat ... ziet er tof uit. Heb je 4 sounds extra