modular keys of G2rack+midicontroller

olaf

Ouwe rot
Er zijn al een paar threads gewijd aan de nieuwe G2 van clavia. Er is echter een discussie die momenteel relevant is en waar ik nog niet helemaal uit ben. Ik ben daarom erg benieuwd naar jullie mening.

Aangezien ze nu bij feedback de nord modular keys aanbieden voor 999 euro en binnenkort de nieuwe nord modular G2 uitkomt waarvan de rackversie zo'n 999 euro gaat kosten vraag ik mij af wat een beter aankoop zou zijn:

- de oude modular keys

- de nieuwe modular G2-rack met een midicontroller voor zo'n 150 euro.

Als je de oude keys kiest, ben je dus zo'n 150 euro goedkoper uit en kies je dus voor de interface van clavia. Hiervoor lever je echter wel een hele zooi dsp-kracht in en krijg je niet de beschikking over de nieuwe mogelijkheden van de G2. De G2-rack daarentegen is gewoon een bakkie zonder knoppen (en audio ingangen?) en zou je dus ook kunnen zien als een veredelde soort rekenmachine die je pc ondersteunt.

Met andere woorden: ik weet het eigenlijk niet. Wat is jullie mening?

Officiele prijzen zijn nog niet bekend geloof. Feedback roept ze alleen maar, maar er is niks officieel (en nog niks doorgegeven). Heb ik ongeveer 3 weken terug van de Clavia importeur gehoord. Verder komt hij pas waarschijnlijk in september dus heb je nog even?

Origineel geplaatst door Emmie
Officiele prijzen zijn nog niet bekend geloof.

Okee, laten we dan even van de officieuze situatie uitgaan... Is nog steed interessant lijkt me. Bij hogere prijzen voor de oude clavia keys gaat de voorkeur zowiezo meer naar nieuwe G2-rack lijkt me zo?

Die G2 module is natuurlijk een enorme slimme manier om software te verkopen zonder dat het gekopieerd kan worden. Dus deze module heeft voor mij niet echt een meerwaarde tov een lekkere VST plug-in behalve dat ie je CPU niet belast. Maar dat is mijn mening. Ik vind het een duur doosje :) Ga dan voor de Keyboard versie ... dan kan je zonder PC dat ding ook aan. Koop liever een NordRack 1 er bij als controller als je voor de module gaat ... ziet er tof uit. Heb je 4 sounds extra :)

Koop nu de oude keys (€999), en hang er later een G2 rack aan. Heb je al iig 18 controlers om je rack me te bedienen. Of heb je verlet van een mic preamp?

Origineel geplaatst door Emmie
Officiele prijzen zijn nog niet bekend geloof. Feedback roept ze alleen maar, maar er is niks officieel (en nog niks doorgegeven). Heb ik ongeveer 3 weken terug van de Clavia importeur gehoord. Verder komt hij pas waarschijnlijk in september dus heb je nog even?

PS feedback is de clavia importeur.

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Koop nu de oude keys (€999), en hang er later een G2 rack aan. Heb je al iig 18 controlers om je rack me te bedienen. Of heb je verlet van een mic preamp?

kan je dan niet net zo goed de nieuwe G2-keys kopen? geef je hetzelfde uit en heb je de verbeterde interface...

Tja Olaf, mijn mening weet je. Lees die andere draad nog eens rustig na en kijk of je het met me eens kan zijn. ;)

Kijk, een modular is gewoon niet makkelijk te bedienen als je met meerdere patches werkt en je dus niet weet welke knop bij welke patch aan welke controller hangt. Je maakt gewoon niet 20 patches met dezelfde modules. Ik heb een Nord Modular keys gehad en dan kun je 18 draaiknoppen hebben, maar zonder je pc ben je nog nergens. De G2 heeft wat dat betreft een veel vooruitstrevender interface. De rack is alleen handig als je alleen maar met de pc werkt. In alle andere gevallen zul je met de keys beter af zijn.

Origineel geplaatst door glennplumber
PS feedback is de clavia importeur.

Dan was het een clavia contact persoon. Ik hoorde ze erover praten en toen heeft hij mij de benodigde info gegeven over de G2 (dat feedback dus nog niet de prijzen kon weten, omdat ze nog niet bekend waren en dat de G2 waarschijnlijk in september uitkomt)

Ik zou lekker ff de kat uit de boom kijken door reacties af te wachten van nieuwe G2 rack gebruikers.
Een oude clavia keys van 999,- heeft nl. geen voice expansion erbij voor die prijs.

De g2 zal wel veel meer polyfonie hebben. En hoe zit het met het aantal slots e.d. en de sound.
Ik denk dat ik lekker m'n nord modular keys met v.e. hou.

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Tja Olaf, mijn mening weet je. Lees die andere draad nog eens rustig na en kijk of je het met me eens kan zijn. ;)

Kijk, een modular is gewoon niet makkelijk te bedienen als je met meerdere patches werkt en je dus niet weet welke knop bij welke patch aan welke controller hangt. Je maakt gewoon niet 20 patches met dezelfde modules. Ik heb een Nord Modular keys gehad en dan kun je 18 draaiknoppen hebben, maar zonder je pc ben je nog nergens. De G2 heeft wat dat betreft een veel vooruitstrevender interface. De rack is alleen handig als je alleen maar met de pc werkt. In alle andere gevallen zul je met de keys beter af zijn.

tuurlijk is de G2 interface beter, maar je kan de wat "ondoorzichtige" interface van de NM keys ook zien als een voordeel..doordat je niet precies weet welke draaiknoppen welke parameters veranderen kan je wel hele onverwachte sounds creeren, soort semi-random zeg maar.....

Olaf

Origineel geplaatst door olafmol
tuurlijk is de G2 interface beter, maar je kan de wat "ondoorzichtige" interface van de NM keys ook zien als een voordeel..doordat je niet precies weet welke draaiknoppen welke parameters veranderen kan je wel hele onverwachte sounds creeren, soort semi-random zeg maar.....

Olaf

Probeer anders eens een blinddoek bij de G2 :D

Wat je ook zou kunnen doen is een synth tweedehands kopen die zich al bewezen heeft ipv een synth die misschien ooit eens in de toekomst wellicht voor een bepaald bedrag gaat komen en waarop op het moment van uit komen al OS updates beloofd worden.

Na de G2 zal er vast wel weer een betere komen. Daarop wachten is nog beter.

Mijn advies is heel eenvoudig. Probeer een tweedehands Modular rack of keys te scoren. Wacht de reviews van de G2 (al dan niet rack) af.

Het ligt er volgens mij maar net aan wat je er mee wilt gaan doen. Het grote verschil zit hem namelijk in de DSP kracht. Als je hem alleen gaat gebruiken voor een leuk basslijntje erbij of een stringetje, dan zou ik gewoon de oude kopen.

Wil je er beduidend meer mee gaan doen en/of er zelfs hele tracks van maken, dan zou ik voor de nieuwe gaan.

En wat ook nog een oplossing is, is een 2dehandse micro-modular kopen met een midi-controller. Daar kan je dan naar hartelust mee experimenteren en weet je of je het wat vindt.
Mocht je het helemaal te gaaf vinden, dan koop je alsnog die nieuwe modular.

ik denk dat zodra de g2 uit is(lijkt net of ik het over 1 of andere mac heb, maar goed) de oude modulars zowel nieuw als tweede hands voor zeer lage prijzen weggaan. ik zou gewoon daarop wachten

Deze prijs staat op de MH site 899 euro voor de G2 rack

Indien reeds een Clavia G2 wordt besteld krijg je van Music House GRATIS een Clavia softbag kado !!! picture 1.999,00 €
G2 rack De nieuwe Clavia G2 rack komt eraan. Dit is een zeer uitgebreide performance racksynthesizer en voor de mensen die meer willen is er meer. Koppel hem over USB aan je computer en met behulp van de nieuwe Clavia editor verander je alle parameters in een handomdraai. Of je gaat virtueel patchen, wat je maar wilt.

Back