Nieuwe Investering!

loecloec

Stamgast
Beste Lezers,

Ik mag van mijn moeder iets uitkiezen met betrekking op mijn muziek productie en dat mag alles zijn(wel 1 ding) Nu heb ik geen idee wat ik moet gaan kiezen. Ik heb al een RME geluidskaart, samengestelde pc,krk r6,midi keyboard en een mooi beeldscherm. Nu zat ik aan de Komplete 8 Ultimate bundel te denken maar tegelijkertijd ook om misschien de KRK's te verkopen en betere monitors te halen..

Wat zouden jullie kiezen? Ik zit flink te twijfelen, ik zou graag jullie mening willen horen. Nieuwe ideeën zijn welkom! :)

en dat mag alles zijn
Ik zou vragen om 'muziek productie inspiratie' in de vorm van een lekker weekje vakantie in Vietnam 8o)

[meer serieuzere modus]Wil je het bij alleen software houden of wil je in de toekomst ook hardware synths/effecten?[/meer serieuzere modus]

Afluistering staat bij mij op nummer 1 op het moment, de komplete 8 ziet er heel aantrekkelijk uit maar ik heb al zat goede plugins etc.. dus misschien een Adam of een Dynaudio?

Wat mis je nu of waar loop je tegenaan? Waarom zou je graag NI Komplete willen aanschaffen? En waarom zou je willen investeren in nieuwe/betere monitoren?

Misschien kan je wat meer van je huidige setup en werkwijze uitleggen. Wat natuurlijk ook belangrijk is, is wat je nog voor andere plannen hebt met je setup.

Dynaudio BM15A's, ben je gelijk klaar met monitors kopen...........

haha jaa dat mag ik hopen voor +- 1300 euro :P ik ga is even bij mijn ma informeren ik vind dat toch wel achterlijk veel geld maarja ik betaal gelukkig niet... even kijken hoever ze wil gaan haha en anders neem ik de wat mindere de bm 6 en 12 zijn ook gewoon goed neem ik aan? natuurlijk niet zo goed als de 15 maargoed

Dat is de stuks prijs, ik neem aan dat je er twee wilt:)
Voordeel is gewoon dat je er geen subwoofer meer bij wilt om het laag te ervaren, alles is daar:)

De goedkopere dynaudio's zijn niet te vergelijken met de bm15a's.
Geloof dat ik een set zag van 1750, nog pittig hoor :D

hoe staat het met je akoestiek? als afluistering belangrijk is, is een goede akoestiek hier redelijk essentieel.
Daar heb je zeker gelijk in. Ik zit in een vrij kleine ruimte wat voor meer problemen zorgt, ik heb de monitors op een meter van me afstaan dus dat is een voordeel. Mijn kamer staat ook vrij vol met allerlei dingen, dus geen kale muren etc. Verder ook geen opvallende problemen met staande golven etc. Dus de akoestiek is momenteel niet iets wat de kwaliteit van mijn productie achteruit haalt of andersom juist enorm zou verbeteren

Back