Nieuwe Investering!

Als je moeder de BM15A set iets te gortig vindt zou ik het geld nog even in je zak houden en doorsparen tot je ze wel kan kopen! Meteen goed spul kopen bespaart je uiteindelijk een hoop centen en frustratie!

Vraag een SP1200 aan je ma!

Daar heb je zeker gelijk in. Ik zit in een vrij kleine ruimte wat voor meer problemen zorgt, ik heb de monitors op een meter van me afstaan dus dat is een voordeel. Mijn kamer staat ook vrij vol met allerlei dingen, dus geen kale muren etc. Verder ook geen opvallende problemen met staande golven etc. Dus de akoestiek is momenteel niet iets wat de kwaliteit van mijn productie achteruit haalt of andersom juist enorm zou verbeteren

Je geeft aan dat de afluistering hoogste prioriteit heeft op dit moment, maar dat de akoestiek je productie (en dus je afluistering) niet nadelig beïnvloed. Toch ben ik wel benieuwd naar waar je de RP6 nu echt tekort vind schieten. In de prijsklasse van de monitoren waar je nu naar kijkt, denk ik namelijk dat akoestiek weldegelijk van belang is om alles eruit te kunnen halen.

Koop Dynaudio M2, die zijn echt te gek man. dan maar je zo een echte hit voor de radio.

ik zou eerder die komplete softsynth kopen.. dan nieuwe monitors ..

maargoed.. dat word getypt door iemand die in de afgelopen 20jaar vanalles heb gekocht.. behalve monitors..
domweg om de volgende reden:
ik vind het muziekmaken en ideeen uitwerken, leuker als de nieuwe zomerhit maken.. dus het hoeft allemaal niet zo hifi voor mij..
Als je toffe muziek maakt... dan vinden je vriendjes het toch wel tof.. ze beluisteren het immers op hun el cheapo ipods met niet zulke goede koptelefoons met de bass-boost (of hoe dat dan ook tegenwoordig heet) op max.
en wederom, als jij echt toffe muziek maakt welke word opgemerkt voor platenmaatschapij.. dan komen ze ook wel met een manneke op de proppen, die het voor je mastert..

dus ik zou het leuk houden... en dat is in mijn ogen, bezig zijn met je hobby..
en niet bezig zijn met goede monitoren omdat iedereen vind dat het hoort.. en blabla akoestiek..

maargoed.. ik heb begrepen dat er hele volkstammen een hobby hebben gemaakt om maar zo "goed mogelijk" hun gedoe voor elkaar te hebben... en ik kan lullen wat ik wil.. maar het heeft me best veel tijd gekost, om goed te leren mixen op me hifiboxen.. iets wat me minder tijd had gekost met degelijke monitoren.
dus.. hmm make your choice :)
maar zoals ik al zei.. ik speel liever met me gedoe.. dan dat ik er naar luister...

Daar doen die hele volkstammen het toch voor, de vriendjes. Zodat zij horen zoals jij het bedoeld had. Als ik vb iets kwa geluid in mekaar steek op mn hoofdtelefoon, en kbeluister het achteraf op mn monitors, dan denk ik altijd sjeeezes wat een troep, terwijl het op mn hoofdtelefoon echt goed klonk. Als ik dan iets maak wat op mn monitors goed klinkt, dan klinkt het op mn hoofdtelefoon ook nogaltijd goed...

Maar je hebt monitors, en je hebt overkill! Je hebt al een set, doen ze hun werk goed? Houden dan. Komt je mix op een ander toch niet goed uit? Leer beter mixen. Nog niet opgelost, andere monitors.

Mss toch maar voor komplete gaan...

Ik sluit me met dreammer aan, ik doe al 4 jaar producen met laptop/pc. En gebruik meestal gewoon cheape philips boxjes. Had redelijke headphones maar die ben ik kwijt. :P Gewoon kijken op je monitor vind ik goed genoeg. ^^ Maar ja iedereen zijn ding.

Daar doen die hele volkstammen het toch voor, de vriendjes. Zodat zij horen zoals jij het bedoeld had. Als ik vb iets kwa geluid in mekaar steek op mn hoofdtelefoon, en kbeluister het achteraf op mn monitors, dan denk ik altijd sjeeezes wat een troep, terwijl het op mn hoofdtelefoon echt goed klonk. Als ik dan iets maak wat op mn monitors goed klinkt, dan klinkt het op mn hoofdtelefoon ook nogaltijd goed...

Maar je hebt monitors, en je hebt overkill! Je hebt al een set, doen ze hun werk goed? Houden dan. Komt je mix op een ander toch niet goed uit? Leer beter mixen. Nog niet opgelost, andere monitors.

Mss toch maar voor komplete gaan...

Je leert natuurlijk pas beter mixen als je goede monitors hebt :D

Los daarvan zie ik hier van allerlei redenen waarom wel of geen monitors te kopen. Die redenen zijn bijna allen besmeurt met persoonlijke ervaringen die op dat moment van toepassing zijn bij die persoon .... maar helemaal niet bij de topic starter!?!?!

Waarom worden er geen essentiële vragen gesteld?

Zelf kan ik maar 1 reden bedenken waarom je niet vanaf dag 1 goede kwaliteits monitors zou willen kopen. En dat is als je simpel weg niet wilt produceren, maar met geluiden wilt freaken/experimenteren klooien. Wil je produceren ofwel iets maken waar andere oren ook van kunnen genieten dan zijn monitors de top1 allerbelangrijkste onderdelen in je setup. Als je niet precies hoort wat er klinkt krijg je je sound gewoon niet zoals je wilt.

Dat is als aan een slechtziende vragen om die brief met kleine lettertjes te lezen ... en er dan vanuit gaan dat als hij vaker leest het lezen wel beter gaat!? Dat gaat gewoon niet gebeuren.

Ik denk dat je je een paar dingen af moet vragen.

1) Wil je je sound verbeteren en producer worden .... of wil je gewoon lekker met geluiden freaken? Voor de laatste heb je niet perse kwaliteits monitors nodig.

2) Hoeveel ruimte heeft de monitor nodig om tot zijn recht te komen? Bm15's in een 2x2m ruimte gaat gewoon niet werken. Hoe groter de monitor hoe groter vaak de ruimte moet zijn waar je ze in gebruikt. Maar te kleine (vooral goedkopere) monitors hebben vaak geen goede laag weergave. Echter als je goed onderzoekt dan zijn zelfs die te vinden ... denk maar aan bijv de eerste serie Mackie HR624. Ook is akoestiek belangrijk, maar geen optimale akoestiek is naar mijn idee absoluut geen reden om geen monitors aan te schaffen.

Voor mij is het een feit ... het is logica, maar ook eigen ervaring. Hoe beter de monitor hoe sneller je leert dus je geluid wat beter word.

Waarom raden mensen aan om super vette monitoren aan te schaffen als zijn akoestiek niet in orde is?

@TS, dingen die jejezelf moet afvragen:

Wat voor muziek maak je? En wat voegt voer jou iets toe?
Wat mis je in je klankenpallet? analoge synth? Monofoon of polyfoon? Eentje met keys of zonder keys
Ben je een software man of trekt een hardware synth wel?
Hoe maak je je muziek, en tegen welke probleme loop je aan?
Hoe is je akoestiek en waarom zou je betere monitoren kopen als je daar niet het optimale uit kan halen omdat de afluister ruimte niet optimaal is.

En als laatste is het toch wel erg belangrijk om het budget te weten, zodoende kan je misschien 2 dingen kopen die iets toevoegen aan je huidige setup.

..... :stupid

Ik sluit me aan bij Dreammer & Boelie...

leuke monitors voor een investering is Klein & Hummel o300D. gewoon kopen!! zonder zulke monitors wordt je mix echt niets.

leuke monitors voor een investering is Klein & Hummel o300D. gewoon kopen!! zonder zulke monitors wordt je mix echt niets.

Koop Dynaudio M2, die zijn echt te gek man. dan maar je zo een echte hit voor de radio.

Wat is jouw probleem? Krijg de indruk dat je ergens gewoon jalours op bent, maar dat zal echt te kinderachtig zijn....vandaar de vraag.

grtz

ts moet eerst maar eens een budget vrijgeven en zeggen waar hij/zij wil beginnen en waar hij/zij wil uitkomen. Anders is het geen doen om er serieus op in te gaan.

Je leert natuurlijk pas beter mixen als je goede monitors hebt :D

Los daarvan zie ik hier van allerlei redenen waarom wel of geen monitors te kopen. Die redenen zijn bijna allen besmeurt met persoonlijke ervaringen die op dat moment van toepassing zijn bij die persoon .... maar helemaal niet bij de topic starter!?!?!

Waarom worden er geen essentiële vragen gesteld?

Zelf kan ik maar 1 reden bedenken waarom je niet vanaf dag 1 goede kwaliteits monitors zou willen kopen. En dat is als je simpel weg niet wilt produceren, maar met geluiden wilt freaken/experimenteren klooien. Wil je produceren ofwel iets maken waar andere oren ook van kunnen genieten dan zijn monitors de top1 allerbelangrijkste onderdelen in je setup. Als je niet precies hoort wat er klinkt krijg je je sound gewoon niet zoals je wilt.

Dat is als aan een slechtziende vragen om die brief met kleine lettertjes te lezen ... en er dan vanuit gaan dat als hij vaker leest het lezen wel beter gaat!? Dat gaat gewoon niet gebeuren.

Ik denk dat je je een paar dingen af moet vragen.

1) Wil je je sound verbeteren en producer worden .... of wil je gewoon lekker met geluiden freaken? Voor de laatste heb je niet perse kwaliteits monitors nodig.

2) Hoeveel ruimte heeft de monitor nodig om tot zijn recht te komen? Bm15's in een 2x2m ruimte gaat gewoon niet werken. Hoe groter de monitor hoe groter vaak de ruimte moet zijn waar je ze in gebruikt. Maar te kleine (vooral goedkopere) monitors hebben vaak geen goede laag weergave. Echter als je goed onderzoekt dan zijn zelfs die te vinden ... denk maar aan bijv de eerste serie Mackie HR624. Ook is akoestiek belangrijk, maar geen optimale akoestiek is naar mijn idee absoluut geen reden om geen monitors aan te schaffen.

Voor mij is het een feit ... het is logica, maar ook eigen ervaring. Hoe beter de monitor hoe sneller je leert dus je geluid wat beter word.

ik heb een ruimte van 3,25 lang en 2,30 breedt, en mijn voorkeur gaat toch naar de Dynaudio BM15a's, ik woon momenteel nog thuis maar ben dat niet van plan nog veel jaren te doen. Om nou mindere monitors te halen en vervolgens weer te upgraden als ik een grotere ruimte heb lijkt me ook onzin. Maar in de ruimte die ik nu ter beschikking heb snap ik dat die dynaudio's misschien niet 100% tot zijn recht komen maar dat lijkt me ook wel mee vallen of niet?

ts moet eerst maar eens een budget vrijgeven en zeggen waar hij/zij wil beginnen en waar hij/zij wil uitkomen. Anders is het geen doen om er serieus op in te gaan.

Je hoeft niet te replyen.....

@loecloec, ik vind het een goede keus, maar zoals je kan lezen zijn hier ook een aantal mensen die liever eerst crap kopen en dat dan weer doorverkopen, net zolang totdat ze getrouwd zijn en geen muziek meer mogen maken.....kijk maar op de lokale marktplaats:)

Je hoeft niet te replyen.....

@loecloec, ik vind het een goede keus, maar zoals je kan lezen zijn hier ook een aantal mensen die liever eerst crap kopen en dat dan weer doorverkopen, net zolang totdat ze getrouwd zijn en geen muziek meer mogen maken.....kijk maar op de lokale marktplaats:)

haha oke thanks man

Back