Nieuwe Investering!

Focal twin/solo 6 Adam A8X/Adam S1X Dynaudio BM 12A ik denk dat dit toch wel meer de kant is waar ik op wil.. die bm 15 a's is mij iets te extreem...

Wat is daar verkeerd aan?
Als hij zijn oude speakers verkoopt en zegt te willen upgraden dan vind ik dit een goede set.
Jij komt een beetje de lompe gast uithangen, is jouw keuze, je kan ook constructief iets toevoegen als je het zo goed weet......maar dat zal wel iets lastiger zijn dan gewoon bijdehand doen:)

Focal twin/solo 6 Adam A8X/Adam S1X Dynaudio BM 12A ik denk dat dit toch wel meer de kant is waar ik op wil.. die bm 15 a's is mij iets te extreem...

Ik zal gewoon lekker gaan luisteren bij een winkel. Neem wat tracks van jezelf mee en van anderen die je goed vind klinken..
Blikje cola erbij en dan beordelen waar je blij van wordt.

Ik ging zelf ook voor BM6A's en kwam thuis met BM15A's, voor mij echt de beste aanschaf ooit...

@brz daar heb je zeker gelijk in! ik denk dat ik dat is ga doen en gewoon naar bax-shop rijd of iets dergelijks..

Wat is daar verkeerd aan?
Als hij zijn oude speakers verkoopt en zegt te willen upgraden dan vind ik dit een goede set.
Jij komt een beetje de lompe gast uithangen, is jouw keuze, je kan ook constructief iets toevoegen als je het zo goed weet......maar dat zal wel iets lastiger zijn dan gewoon bijdehand doen:)
Om constructief iets toe te voegen heb ik meer context nodig.

Maar IK kan me best voorstellen dat iemand die nog bij z'n ouders woont weinig mogelijkheden heeft voor acoustic treatment - en bijgevolg niet veel heeft aan heel dure monitors.

nu je de Focals noemt, is de twin niet te extreem? zoiets zou alleen kopen als je een hele grote ruimte hebt. Kijk eens naar de CMS65 of de Neumann KH120. ik heb beiden een week getest en heb de Neumanns gehouden.

Vraag aan je moeder hoeveel je mag besteden. Zet dat bedrag op een spaarrekening tot je zelf weet wat je wil ;).

@elektrovolt jaa daar heb je gelijk in... ik rijd binnekort gewoon naar bax-shop, dan neem ik een cd'tje mee en luister ik gewoon zelf even, en luister ik gewoon totdat ik mijn definitieve keuze heb gemaakt..

wil jij niet gewoon heel graag een feestje voor synthforumleden organiseren van dat geld?
Dan kan je al dat advies in t eggie tot je nemen ;)

WOENSDAG IS HET 7,5% KORTING BUIJ BAX

sorry capslock

Interessant want ik sta op het punt iets te bestellen, maar op de Bax site zie ik er nog niets over. Krijg je deze aanbiedingen eerder/ enkel via Twitter o.i.d.?

EDIT: Inmiddels via iemand z'n kwek gebeuren (twitter) gezien. Voor andere geinteresseerden: vanaf 00.00 uur inderdaad een dag lang 7,5% korting, op bijna alles, maar alleen op online bestellingen.

Laatst gewijzigd:
Als ik T.S. was zou ik eerst proberen heel eerlijk te zijn tegen jezelf. Dat begint met de vraag, wat mis ik echt in mijn Set-Up? Zijn je arrangementen al van zo een goede kwaliteit dat je merkt dat je je mixen niet goed krijgt op de KRK's die je al hebt. Of mis je toch iets in je beschikbaar sonisch palet etc. etc. Dat zal je keuze ook makkelijker maken.

Waarom raden mensen aan om super vette monitoren aan te schaffen als zijn akoestiek niet in orde is?

@TS, dingen die jejezelf moet afvragen:

Wat voor muziek maak je? En wat voegt voer jou iets toe?
Wat mis je in je klankenpallet? analoge synth? Monofoon of polyfoon? Eentje met keys of zonder keys
Ben je een software man of trekt een hardware synth wel?
Hoe maak je je muziek, en tegen welke probleme loop je aan?
Hoe is je akoestiek en waarom zou je betere monitoren kopen als je daar niet het optimale uit kan halen omdat de afluister ruimte niet optimaal is.

En als laatste is het toch wel erg belangrijk om het budget te weten, zodoende kan je misschien 2 dingen kopen die iets toevoegen aan je huidige setup.

pc, geluidskaart, monitoren, keyboard.

heb je al een sequencer zoals ableton, fruity loops, cubase of zoiets draaien? Is eerste stap als je met software verder wilt. Reason is natuurlijk altijd de eerste tip, je leert de basis van een eigen studio en kan er erg leuke dingen mee maken.
Naast NI-8 is de complete suite van arturia ook wel behoorlijk uitgebreid, mis je echter de drums die in de ableton suite en NI-K8 wel zitten. Misschien is arturia origin je ding?

Ultra monitoren zijn ook wel fijn maar in deze setup misschien niet de eerste vereiste.

Back