Nieuwe Investering!

ik heb een ruimte van 3,25 lang en 2,30 breedt, en mijn voorkeur gaat toch naar de Dynaudio BM15a's, ik woon momenteel nog thuis maar ben dat niet van plan nog veel jaren te doen. Om nou mindere monitors te halen en vervolgens weer te upgraden als ik een grotere ruimte heb lijkt me ook onzin. Maar in de ruimte die ik nu ter beschikking heb snap ik dat die dynaudio's misschien niet 100% tot zijn recht komen maar dat lijkt me ook wel mee vallen of niet?

2500 euro aan monitors willen spenderen die je niet eens gehoord hebt is imo totale onzin.
Nee, het valt niet mee, dusdanige monitoren komen alleen tot hun recht als de akoestiek goed is!!
Wat versta jij onder mindere monitoren? Ik heb al een tijdje krk's rp8's, das echt een instapmodel, werkt voor mij al tijden prima! Als ik ga upgraden (doe ik als ik in mijn nieuwe ruimte zit) dan ga ik voor een setje focals, check deze Focal monitoren, spendeer wat cash in verbetering akoestiek, EN dan houd je nog geld over voor een toffe hardware bak.
Geloof me, jij hebt die dynaudio's echt niet nodig. Verspilling van het geld..

Verder helpen een hele hoop mensen je hier, stellen je vragen zodat ze een dialoog met je aan kunnen gaan en zodoende jou in de juiste richting te helpen. Vind het eerlijk gezegd een klein beetje onbeschoft dat je daar niet op in gaat.

2500 euro aan monitors willen spenderen die je niet eens gehoord hebt is imo totale onzin.
Nee, het valt niet mee, dusdanige monitoren komen alleen tot hun recht als de akoestiek goed is!!
Wat versta jij onder mindere monitoren? Ik heb al een tijdje krk's rp8's, das echt een instapmodel, werkt voor mij al tijden prima! Als ik ga upgraden (doe ik als ik in mijn nieuwe ruimte zit) dan ga ik voor een setje focals, check deze Focal monitoren, spendeer wat cash in verbetering akoestiek, EN dan houd je nog geld over voor een toffe hardware bak.
Geloof me, jij hebt die dynaudio's echt niet nodig. Verspilling van het geld..

Verder helpen een hele hoop mensen je hier, stellen je vragen zodat ze een dialoog met je aan kunnen gaan en zodoende jou in de juiste richting te helpen. Vind het eerlijk gezegd een klein beetje onbeschoft dat je daar niet op in gaat.

De akoestiek word in de verloop van deze weken al aangepast, ik heb momenteel krk rp6 en ik wil upgraden, ik wil dan gelijk een stel halen die ik in principe nooit meer zou hoeven te vervangen, anders is het al helemaal een geldverspilling als ik vervolgens weer moet upgraden, ik heb nooit gezegd dat ik de Dynaudio's ga halen zonder ze eerst gehoord te hebben en inderdaad wilde ik de Focal solo 6 ook nog beluisteren, het is een eenmalige uitgave voor de komende tijd dus ik wil gewoon zeer goede monitoren, het feit dat momenteel de ruimte nog geen optimale akoestiek heeft is geen reden om monitoren te halen van mindere kwaliteit, de akoestiek in de ruimte word ook in orde gemaakt.

ik zou eerder die komplete softsynth kopen.. dan nieuwe monitors ..

maargoed.. dat word getypt door iemand die in de afgelopen 20jaar vanalles heb gekocht.. behalve monitors..
domweg om de volgende reden:
ik vind het muziekmaken en ideeen uitwerken, leuker als de nieuwe zomerhit maken.. dus het hoeft allemaal niet zo hifi voor mij..
Als je toffe muziek maakt... dan vinden je vriendjes het toch wel tof.. ze beluisteren het immers op hun el cheapo ipods met niet zulke goede koptelefoons met de bass-boost (of hoe dat dan ook tegenwoordig heet) op max.
en wederom, als jij echt toffe muziek maakt welke word opgemerkt voor platenmaatschapij.. dan komen ze ook wel met een manneke op de proppen, die het voor je mastert..

dus ik zou het leuk houden... en dat is in mijn ogen, bezig zijn met je hobby..
en niet bezig zijn met goede monitoren omdat iedereen vind dat het hoort.. en blabla akoestiek..

maargoed.. ik heb begrepen dat er hele volkstammen een hobby hebben gemaakt om maar zo "goed mogelijk" hun gedoe voor elkaar te hebben... en ik kan lullen wat ik wil.. maar het heeft me best veel tijd gekost, om goed te leren mixen op me hifiboxen.. iets wat me minder tijd had gekost met degelijke monitoren.
dus.. hmm make your choice :)
maar zoals ik al zei.. ik speel liever met me gedoe.. dan dat ik er naar luister...

Ja bij mij staat afluistering toch op 1 en momenteel heb ik al aardig wat synth's en geluiden dus dat staat momenteel niet op nummer 1 zegmaar

Als je moeder de BM15A set iets te gortig vindt zou ik het geld nog even in je zak houden en doorsparen tot je ze wel kan kopen! Meteen goed spul kopen bespaart je uiteindelijk een hoop centen en frustratie!

mee eens

Hey! een discussie waar ik engisinds iets nuttigs kan melden!
Ook al heb ik ze niet in mijn bezit, die specifieke Dyn audio set is inderdaad top notch.
Op mijn werk hebben we ze op een demo set staan, gekoppelt aan meerdere sjieke interfaces.
Als je echt serieus aan de slag wil, kan je met deze monitors het langste vooruit.
Misschien wel de moeite waard een enigszins goeie geluidskaart daar bij te gebruiken.
En eens te kijken ( op internet is veel te vinden ) wat je met weinig spullen kan om alsnog de afluistermonitors zo goed mogelijk tot hun recht te laten komen.
Plaatsing, hoogte dat soort dingen, zijn los van de akoustiek in je ruimte ook belangrijk.
met redenering en internet research kan je vaak best ver komen. Nou moet je wel erg kundig zijn wil je op deze manier het zodanig behandelen dat het 100% is. (80% is al erg knap!)
Maar dan heb je tot nog toe gedaan wat je kan, als je snel het huis uit gaat is het zonde om heel veel geld in ruimte behandeling te steken..
Waarschijnlijk is je nieuwe ruimte weer helemaal anders.
Overigens in contrast, focal heeft ook goeie high end speakers,
adam word ook veel gebruikt (persoonlijk geen fan)
en je hebt dan weer mensen die bij genelecs zweren.
Als je de mogelijkheid hebt, zou ik zoveel mogelijk testen met referentie materiaal.
En los van al onze meningen, je eigen mening boven alles stellen.
Uit eindelijk ga jij er mee werken.
Succes!

Hey! een discussie waar ik engisinds iets nuttigs kan melden!
Ook al heb ik ze niet in mijn bezit, die specifieke Dyn audio set is inderdaad top notch.
Op mijn werk hebben we ze op een demo set staan, gekoppelt aan meerdere sjieke interfaces.
Als je echt serieus aan de slag wil, kan je met deze monitors het langste vooruit.
Misschien wel de moeite waard een enigszins goeie geluidskaart daar bij te gebruiken.
En eens te kijken ( op internet is veel te vinden ) wat je met weinig spullen kan om alsnog de afluistermonitors zo goed mogelijk tot hun recht te laten komen.
Plaatsing, hoogte dat soort dingen, zijn los van de akoustiek in je ruimte ook belangrijk.
met redenering en internet research kan je vaak best ver komen. Nou moet je wel erg kundig zijn wil je op deze manier het zodanig behandelen dat het 100% is. (80% is al erg knap!)
Maar dan heb je tot nog toe gedaan wat je kan, als je snel het huis uit gaat is het zonde om heel veel geld in ruimte behandeling te steken..
Waarschijnlijk is je nieuwe ruimte weer helemaal anders.
Overigens in contrast, focal heeft ook goeie high end speakers,
adam word ook veel gebruikt (persoonlijk geen fan)
en je hebt dan weer mensen die bij genelecs zweren.
Als je de mogelijkheid hebt, zou ik zoveel mogelijk testen met referentie materiaal.
En los van al onze meningen, je eigen mening boven alles stellen.
Uit eindelijk ga jij er mee werken.
Succes!
Hartstikke bedankt!

Ja bij mij staat afluistering toch op 1 en momenteel heb ik al aardig wat synth's en geluiden dus dat staat momenteel niet op nummer 1 zegmaar

ah, nouja in dat geval.. dan inderdaad opzoek gaan naar leuke monitors..

Ik snap niet dat mensen zo moeilijk doen als iemand gewoon dikke monitors gaat scoren....
Het argument dat je dan gelijk je ruimte moet verbeteren kan dan wel kloppen, maar ditzelfde argument gaat in alle schakels van je studio op.

Bijv, je koopt een dikke synth maar je hebt een crappy mengpaneel.
Reactie: je hebt wel eerst een goed mengpaneel nodig want anders is het zonde kan je beter een monotron kopen.

Uiteindelijk is het opbouwen van een leuke studio een traject waar je elke keer in verbetert en de volgorde waarin je dat doet is puur afhankelijk van welke zaken je zelf het belangrijkst vind op een bepaald moment..of de zaken die je het meest irrriteren.

Ik snap niet dat mensen zo moeilijk doen als iemand gewoon dikke monitors gaat scoren....
Het argument dat je dan gelijk je ruimte moet verbeteren kan dan wel kloppen, maar ditzelfde argument gaat in alle schakels van je studio op.

Bijv, je koopt een dikke synth maar je hebt een crappy mengpaneel.
Reactie: je hebt wel eerst een goed mengpaneel nodig want anders is het zonde kan je beter een monotron kopen.

Uiteindelijk is het opbouwen van een leuke studio een traject waar je elke keer in verbetert en de volgorde waarin je dat doet is puur afhankelijk van welke zaken je zelf het belangrijkst vind op een bepaald moment..of de zaken die je het meest irrriteren.

Ben ik het mee eens, ieder zijn ding.

goede keus loecloec, ik heb ze zelf ook. Veel plezier ermee!

Back