nieuw nederlands analoog multi effectrack

Niks negatiefs aan Rogier, gewoon een kwestie van smaak. Elke keer als iemand aangeeft wat ze van je product vinden en het is een andere beoordeling dan ´Wauw super!´. Dan beschuldig jij ze van negatief zijn en insinueer je zelfs dat er ´wel meer aan de hand moet zijn´ omdat mensen zo negatief zijn. Whatever je daar ook mee bedoelt.

Andere bedrijven betalen graag geld voor kritiek op hun producten en proberen zo goed mogelijk in kaart te brengen wat mensen wel en wat mensen niet goed vinden aan hun product.

Dit is gewoon een open discussie en geen digital revolution promotie/event geloof ik. Dus waarom zou jij jezelf mogen vergelijken met Galileo Galilei en claimen dat je het allerbeste multi/effect ooit gemaakt en zelfs de heilige graal van effecten te pakken hebt en waarom zou ik daar niet mijn vraagtekens bij mogen zetten...

Als mijn kritiek niet klopt, heb je ook geen enkele reden om zo defensief te doen telkens. Me dunkt.

Hoi Hand Klap Ka,

je reacties en kritiek worden wel degelijk geapprecieerd en meegenomen mbt toekomstige software updates, nieuwe producten etc. En ik verwacht natuurlijk geen louter juichende reacties.
Misschien komt het doordat ik ook op Amerikaanse forums post en de toon hier in NL anders is.
Op fora lijkt het soms wel alsof bepaalde members standaard alles afkraken en daar dan argumenten bij zoeken. Waarom dat is weet ik niet.

In reactie op het laatste, ik heb niets te maken gehad met het bedenken en ontwerpen van de PedalPro en vergelijk mezelf dan ook niet met Galilei 8).
Misschien is het allemaal inderdaad wat te defensief maar ik ben dan ook een enthousiaste live-gebruiker van de PedalPro. Als mensen om het hardst roepen dat het niks is, zonder zelf geprobeerd te hebben, heb ik wel de neiging in de verdediging te gaan, ja.
R

ach wat ik in iedergeval wel slim vind is dat de BBD chippies op een IC voet staan, dat maakt vervanging(ik zou als ik jou was alvast een vooraadje inslaan voordat ze niet meer verkrijgbaar zijn) makkelijker datzelfde ga ik ook doen met m'n CA3080 chippies in m'n drummerd

ach wat ik in iedergeval wel slim vind is dat de BBD chippies op een IC voet staan, dat maakt vervanging(ik zou als ik jou was alvast een vooraadje inslaan voordat ze niet meer verkrijgbaar zijn) makkelijker datzelfde ga ik ook doen met m'n CA3080 chippies in m'n drummerd

Hoi onrust,

tja, een aantal van de chips (mn3005/7/8/?) die er nu inzitten schijnen al niet of nauwelijks meer verkrijgbaar te zijn. En dan schijnen ze ook nog eens zeer gewild te zijn, en schijnen zelfs namaakexemplaren te zijn. Je zou verwachten dat er anno 2012 voor dit soort chips een even goed klinkend, wél verkrijgbaar alternatief zou zijn.
groetjes
Rogier

tja sorry hoor maar een BBD chip of pt2399 is wel verschillend ondanks de filtering foefjes die achter zoon digitjippie gehangen wordt
ik heb zoon strymon analoge emulatie naast mijn memoryman dlx gehoord en de MMD wint het echt kwa sound er zit alleen meer ruis bij't geluid
daarnaast heb ik zoon biyang AD-8 waar analoog opstaat terwijl er 8 pt2399's inzit ook die klinkt raar
stop zoon pt2399 maar eens is je solina stringerd dan vernaggel je de chorus sectie ook van zoon machiene

Maxon heeft een oplossing gevonden in die AD-999.

Heb 'm net ff gecheckt, te gek dat ze een goed klinkend alternatief hebben voor de oorspronkelijke chips!
Dat de echte Panasonic MN's in de PedalPro zitten is alleen mogelijk omdat de oplage niet zo groot is en omdat VR de bewuste chips al jaren terug heeft ingekocht.

R

De afzet markt voor dit soort verouderde techniek is veel te klein om winst te kunnen maken.
En er zijn moderne alternatieven zoals de PT2399.

Oh, er zal best wel een markt zijn voor pedalen als de AD999 of iets als de Diamond Memory Lane. Of er veel winst op wordt gemaakt? Who knows.

PT2399 is toch weer een digitale nabootsing.
Je hebt het over verouderde techniek, echter veel gear van na +- 1990 is bedoeld om vintage effecten, vintage versterkers, vintage gitaren - en dus verouderde techniek - na te bootsen.
Raar volkje die gitaristen. Er is van alles op de markt, maar ze willen vaak het 'echte oorspronkelijke' spul. Pre-CBS Strats, '59 Les Pauls, oude Marshalls etc. En dat zal nog wel even blijven lijkt het.

Rogier

tja sorry hoor maar een BBD chip of pt2399 is wel verschillend ondanks de filtering foefjes die achter zoon digitjippie gehangen wordt
ik heb zoon strymon analoge emulatie naast mijn memoryman dlx gehoord en de MMD wint het echt kwa sound er zit alleen meer ruis bij't geluid
daarnaast heb ik zoon biyang AD-8 waar analoog opstaat terwijl er 8 pt2399's inzit ook die klinkt raar
stop zoon pt2399 maar eens is je solina stringerd dan vernaggel je de chorus sectie ook van zoon machiene

Je moet de ontwerper de schuld geven van de mindere kwaliteit, niet de techniek.

PT2399 is toch weer een digitale nabootsing.
Je hebt het over verouderde techniek, echter veel gear van na +- 1990 is bedoeld om vintage effecten, vintage versterkers, vintage gitaren - en dus verouderde techniek - na te bootsen.
Raar volkje die gitaristen. Er is van alles op de markt, maar ze willen vaak het 'echte oorspronkelijke' spul. Pre-CBS Strats, '59 Les Pauls, oude Marshalls etc. En dat zal nog wel even blijven lijkt het.

Rogier

Dat komt omdat gitaristen mensen zijn en die willen graag een mooie grote veer in de kont hebben. Dit helpt bij een betere performance.

De afzet markt voor dit soort verouderde techniek is veel te klein om winst te kunnen maken.

De echte winst zit hem in een goed product denk ik. :)

@ J.Baars,
Commercieel hardware op de markt brengen kan jaren duren als je het goed wil doen en geen miljoenen op de bank hebt staan.
Mag ik vragen wat jou ervaring is met producten op de markt zetten?

@ Iedereen, we weten allemaal dat Nederlanders nooit tevreden zijn en dat het altijd goedkoper moet. :D

@ Rogier, Is er trek voor meer dealers? Zo ja PM me svp.

De MN lijn van Panasonic word inderdaad schaarste. Gelukkig zijn er nieuwe BL varianten die bijna alle MN's hebben! De PT2399 is een digitale echo chip en klinkt dus anders dan de MN ja.
In zo'n "solina stringerd" zitten TDA chips. Dit is weer een voorloper van de MN reeks. Deze hebben een nog slechtere noise/db ratio en gaan ook sneller vervormen. Prachtige dingen zijn het, vooral in een SSE.

Als mensen dit geld gaan geven voor dit apparaat is dat toch mooi voor de heren die hem verkopen? In NL lijkt geld verdienen soms wel verboden. Vergeet niet dat door al dat geld verdienen (naaien van andere "derde wereld" landen, ranzige milieu vervuilende praktijken) ons wel de rijkdom is gegeven waardoor wij nu allemaal synthesizers, effecten, computers etc. kunnen kopen.

Aan de verkoper,
marketing is één ding maar je moet kromme dingen niet recht gaan lullen. Al helemaal niet tegen heren als J. Baars die duidelijk veel meer weet van wat er in zo'n apparaat allemaal omgaat als jij. Als mensen genieten van hun ongetwijfeld prachtige effect is dat toch goed? Maakt het toch niet uit wat iemand anders ervan vind? Ik persoonlijk heb het er ook niet voor over, veel te veel geld voor wat ik krijg.

Nu weer lief spelen! :)
Maarten

Je moet de ontwerper de schuld geven van de mindere kwaliteit, niet de techniek.

Dat komt omdat gitaristen mensen zijn en die willen graag een mooie grote veer in de kont hebben. Dit helpt bij een betere performance.

Je moet het publiek de schuld geven, niet de gitarist:P

Je moet het publiek de schuld geven, niet de gitarist:P

0ZxQF.jpg

De echte winst zit hem in een goed product denk ik. :)

@ J.Baars,
Commercieel hardware op de markt brengen kan jaren duren als je het goed wil doen en geen miljoenen op de bank hebt staan.
Mag ik vragen wat jou ervaring is met producten op de markt zetten?

@ Iedereen, we weten allemaal dat Nederlanders nooit tevreden zijn en dat het altijd goedkoper moet. :D

@ Rogier, Is er trek voor meer dealers? Zo ja PM me svp.

Hoi Champ,

dank je, maar helaas, de oplage is zo klein dat meer dealers niet nodig zijn. Naast de Guitar Lounge hebben we ook directe verkoop via de site.
groetjes
R

Hoi alweer,

mocht één van jullie het leuk vinden om de PedalPro live te horen of zelf uit te testen, we zijn op zaterdag 29 september op de beurs 'Vintage Veenendaal' vanaf 10u.
Misschien tot dan, groetjes
Rogier

Back