Synths in het vliegtuig: Do's en Dont's?

Hoi iedereen!

Ik heb, zoals het er nu uit ziet, een soort minitourtje in Oost-Europa deze zomer. Nu vroeg ik me af of er iemand is die ervaring heeft met gear in het vliegtuig. En met name oude gear. Ik leun bijv. heel erg op m'n ms20 in mijn huidige live-setup. Maar ik vind het ietwat eng om 'm in het vrachtruim mee te nemen.

Weet iemand hier meer vanaf?

Groet!
Erwin

Nouja in een ideale situatie:

- Ms20
- Flightcase 61keys helemaal volgeduwd met pedalen, sampler, sherman filterunit en mixertje erin. Soort pedalboard eigenlijk. Maar die is loeizwaar dus die zal ik wel wat moeten uitkleden.
- Midicontrollertje (61keys)

Zal wel wat duiten extra kosten als dat allemaal mee moet. 8~

Ik zou in ieder geval deze niet meenemen, anders wordt het een kort vliegreisje denk ik :D

attachment.php

Attachments

• 6309255832_73038bab0e_b[1].jpg
    6309255832_73038bab0e_b[1].jpg
    33,9 KB · Bekeken: 102
ik denk dat je die MS-20 iig het beste mee kan nemen als handbagage (als dat mag)
als je ziet hoe ze met bagage gooien...

Ik heb dit euvel ook, als je je spullen verzekerd mee wilt nemen zal je het door een cargo bedrijf moeten laten doen...onbetaalbaar.
Wil je ze niet verzekerd mee, dan gaat het vliegveld er NIET voorzichtig mee om, het hoeft zelfs geneens aan te komen.
Paar jaar geleden speelde ik live op een festival in Italië, samen met o.a. Jan van Unit Moebius en zijn spullen waren niet aangekomen. Die heeft toen nog snel op een laptop met fruity loops wat in elkaar gezet......

Ik reis altijd met de auto, dit is wmb de veiligste manier voor je spullen..
bRz_live.jpg

ik zou met de auto gaan.

We hadden in 2005 een optreden in zwitserland, alle dj's gingen met het vliegtuig, wij met z'n 3en (2 chauffeurs) 1100 km met de auto in één dag.
De niet chauffeur had op schiphol gewerkt bij de bagage (als ik het goed heb) dus die wist hoe grof er met spullen om werd gegaan.
We hadden electribe SX, virus b, tr 909, rs 7000, 2 mixers en berg effecten mee. Enige manier om zeker van te zijn dat alles heel aankomt en teruggaat. En het leverde een grappige roadmovie op :D

Persoonlijk zou ik alles op een laptopje doen en als handbagage meenemen. Als je gear niet (heel) aankomt ben je daar toch op aangewezen (zie unit mobius).

Je kan ook overwegen een MS20 (of misschien nog meer gear) te huren op de plaats van bestemming.

Ga maar sparen, extra gewicht kost geloof ik echt rete duur, had voor de gein even gekeken wat het zou kosten als ik 40kg (bijvoorbeeld) oude kaas mee terug uit Nederland zou nemen..... plus dat er nog voorschriften zijn voor grootte natuurlijk. Zou als ik jou was dit eerst even nakijken.

Ik zou het niet als incheck baggage meeneemen.
Nou werk ik zelf bij Wizz en ik zie dagelijks hoe er gesmeten wordt met die incheck baggage dus geen aanrader.
Vooruit sturen is een mogelijkheid, mits goed verpakt natuurlijk. Ik heb recentelijk via DHL een Mackie 24-8 met standaard en meterbrug en een supernova II rack uit de UK laten komen met hun en dat ging allemaal prima. 65 kilo en 5 dozen. 200 euro, dat wel maar met een week heb je het daar waar je het wilt hebben binnen europa.
Waar moet je heen in oost europa?

Mixer en midi keys zijn meestal wel op locatie te vinden. Duidelijk in je technische rider dan wel contract opnemen dat je deze nodig hebt en zonder niet kan optreden. En als het 'n clubtour is is het al helemaal hendig. De meeste boekers hebben ook hun locals, of 'n eigen studio.

En er zijn best veel gruwel verhalen over vliegtrips met gear. Maar het komt zelden meer voor dat 'n DJ z'n koffer of spullen kwijt is. Maar ja, die ene keer dat het wel gebeurt........ en 'n flightcase is pas echt veilig als het object er strak in zit. Dus hier en daar 'n kussen om je MS20 werkt niet. Schuim op maat strak er omheen in de kist, dan kan ie wel wat hebben.

Maar tegenwoordig doet iedereen de laptop grap. Geluidskaart, controller en laptop. Altijd veilig.

Back