Synths in het vliegtuig: Do's en Dont's?

Oi VCOVCA, als je de foto bekijkt gaat niet iedereen met laptop en controller......:)
En elke keer dat ik live speel en de laptop artiesten hoor over dezelfde PA weet ik weer waarom ik alles meesleep, die shit batst gewoon veel beter.....
Het advies om maar over te stappen op een laptop is in mijn beleving niet de juiste....busje scoren, erheen rijden en genieten van de reis en het echte leven on the road, niet zo klinisch met het vliegtuig:)

aardig wat gevlogen met rack met 3 NM's en G2's. NOOIT, maar dan ook nooit zonder erg goede fligtcases in het vrachtruim. Men smijt er mee. Probeer je gear zoveel als mogelijk samen met je handbagage aan boord te brengen. Achter de cockpit zit een ruimte voor kostbaarheden. Probeer het daar kwijt te kunnen. Ga je naar het Oostblok, neem dan extra cash mee voor alle corrupte 'ambtenaren'.

ik mocht eens extra lappen omdat ik een drumcomputer als handbagage mee wilde nemen. ze checkten mijn tassen en zagen dat ding. wat is het? klonk het en ik antwoordde: het is een drumcomputer. ah, een computer! nee zeg ik, een drumcomputer. dat is een electronisch muziekinstrument. maar nee, het was toch een computer en er moest voor betaald worden.

probeer vooraf zo veel mogelijk spullen op locatie te regelen en een zo compact mogelijke setup mee te nemen.

ha Roland! ik probeerde nog te zeggen dat een drumcomputer zo'n 80's ding is met van die hoekige pads, maar dat namen ze niet.

een don't lijkt me (momenteel) een vliegtuig in Siberië :D

Je kan ook overwegen een MS20 (of misschien nog meer gear) te huren op de plaats van bestemming.

Dat doe ik ook altijd. Ik weet niet hoe het in oost-europa is met dat soort bedrijven, in de VS, UK en Spanje/Portugal is zat te vinden.

Soms ook via particulier, maar dat regel je dan uiteindelijk toch via zo'n bedrijfje dat het zelf niet heeft , maar wel iemand kent :).
Of via de artiesten met wie je samen speelt die avond..

Je kan ook overwegen een MS20 (of misschien nog meer gear) te huren op de plaats van bestemming.
dit is best wel gebruikelijk aan het worden tegenwoordig.
gewoon bij je agency aangeven wat j nodig hebt en hun regelen het.

Oi VCOVCA, als je de foto bekijkt gaat niet iedereen met laptop en controller......:)
En elke keer dat ik live speel en de laptop artiesten hoor over dezelfde PA weet ik weer waarom ik alles meesleep, die shit batst gewoon veel beter.....
Het advies om maar over te stappen op een laptop is in mijn beleving niet de juiste....busje scoren, erheen rijden en genieten van de reis en het echte leven on the road, niet zo klinisch met het vliegtuig:)

Ik weet het. Geluidsman heh.

Voor Jeff Mills hedden we 'n 909 gehuurd. Dus ik maar effe m'n 808 mee genomen om effe lekker te speulen voor openingstijd. ESHU kwam soundchecken met 4 laptops en 'n Xone4D mixer.... dat ik effe met m'n 808 kick die vier laptops van het podium af deed trillen :D

Met 'n 101 en 'n 808 blaas je vrijwel alles stront in de ogen :maffia:

Goed inventariseren wat je setup wordt. Vervolgens kijken wat e ter plaatste geregeld kan krijgen. Daarna nog een keer kijken wat echt onmisbaar is in van de spullen die daar niet te krijgen zijn. Dan zorgen voor goede flightcases. Contact opnemen met de desbetreffende luchtvaartmaatschappij waar je mee gaat vliegen wat hun policy os mbt mogelijk meenemen als zijnde handbagage. En mag het niet zo mee dan overleggen met je opdrachtgever(s) of jullie de kosten voor een extra stoel kunnen delen.
Meer kan je niet doen namelijk
Vliegen met spullen kan prima hoor alleen goede communicatie is essentieel en alles zwart op wit laten zitten en namen vragen.

Inderdaad, houd het mobiel. Het is jammer, maar tenzij je zeker weet dat echt al het vervoer tot in de puntjes is geregeld kun je gewoon niet alles meenemen. Niet alleen kan het kapot gaan, het is ook gewoon enorm irritant om met lompe spullen te reizen, je wordt er chagrijnig van. Nekpijn en dus hoofdpijn van 't sjouwen, niets gaat snel en soepel, en zeker niet comfortabel, en omdat alles zo log is stoot je overal tegenaan en gaat er alleen nog maar meer kapot…

Maak het jezelf vooral makkelijk, zorg dat je met minimale middelen iets kunt neerzetten waar je zelf vrede mee kunt hebben en geniet van de reis en de optreden(s).

Dus samenvattend tot nu toe:

Do's : Synths

Dont's : in het vliegtuig

Thanks voor de reacties iedereen!

Vind het maar een eng verhaal inderdaad. Die MS20 zit in elk geval strak in z'n case dus moet wel wat kunnen hebben. Maar ben niet zo rijk dat ALS het misgaat dat ik zo even een nieuwe uit m'n achterzak trek. Denk dat ik gewoon een midikeyboardje daar huur en wat modules meeneem. Ik heb een blofeld, die gebruik ik toch al, en een akai mpc1000. Kom je al een heul eind mee. =)

Ik vlieg een paar keer per jaar voor een optreden.
De modulaire koffer check ik in ipv een koffer als instrument.
Dan gaat er een koffer handbagage mee voor los spul.
En nog een grote laptoptas met instrumenten.
En dit alles zonder ern stuiver extra te betalen.

En wat is de exclusieve status dan als je het opgeeft als instrument? Dan komt 't toch ook gewoon in het bagageruim te liggen of heb ik dat verkeerd begrepen.

Opzich al vrij hoopvol dat je dus al meermalen met een modular op en neer bent gevlogen

ipad ??? komop man ......
dan heeft t nog meer zin om thuis alles van tevoren op te nmen met dikke anloge gear en dat met een cdj af te spelen terwijkl je playbackt met een korg ms 20 controllertje.

En wat is de exclusieve status dan als je het opgeeft als instrument? Dan komt 't toch ook gewoon in het bagageruim te liggen of heb ik dat verkeerd begrepen.

Opzich al vrij hoopvol dat je dus al meermalen met een modular op en neer bent gevlogen

Hij word wel met de hand naar het vliegtuig gedragen.
Aankomst is inderdaad via de bagageband.
Maar het is een goede flightcase die wat kan hebben.
Soms ff wat modules opnieuw vast scrhoeven of een losse connector weer er in pluggen.

Back